Vragen aan Rubro Vuurwerk 2025/2026!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Een aantal boxen (Helium Hardcore bijvoorbeeld) waren deels met en deels zonder kooi, hoe kan dit en zat er verschil tussen deze boxen? Was dit al ter voorbereiding op volgend jaar?
De Color Hypnose was veel minder als op de productfilm, hoe kijken jullie hier zelf naar?

Het is nog onduidelijk of kooien komende jaarwisseling nog zijn toegestaan. Hoe gaan jullie hier mee om voor komende jaarwisseling? Worden er nog wel kooi-producten geïmporteerd met het risico dat deze in Nederland niet meer verkocht mogen worden of gaan jullie volledig kooiloos? En als bestaande producten gewijzigd worden, zodat deze zonder kooi blijven, wordt er dan wel gecommuniceerd dat deze aangepast zijn?

Laatst bewerkt:
Krijgen boxen die eerst met kooi waren een nieuwe naam als ze kooiloos worden? Of kan bijvoorbeeld de Transbomber ineens kooiloos zijn?

Mijn vraag is toch wel prijsgerelateerd. Hoe kan het dat de prijzen van jullie dozen toch enorm zijn gestegen t.o.v. vorig jaar, dit terwijl de inflatie niet zo hoog was, vervoerskosten nagenoeg hetzelfde of misschien zelfs iets goedkoper was en er vaak ook nog niet eens meer een kooi werd gebruikt, dit alles rechtvaardigd toch niet de enorme prijsstijgingen en prijzen van jullie artikelen, m.n. de compounds? Overigens kan ik deze vraag aan alle importeurs stellen. Een compoundje dat vorig jaar 89 euro kostte, was dit jaar maar liefst 129 euro. Ik begrijp dit niet en ik heb mij dit seizoen ingehouden hier op het forum en ik heb niet over de prijzen gezeurd, maar ik zou hier toch echt wel een antwoord op willen weten.

Dus, wat is de reden geweest van prijsstijgingen van 40% tot bijna 80%, dit ondanks de lagere kosten vanwege het ontbreken van een kooi?

Waar we nu op af stevenen is een kooienverbod per 2025. Worden huidige producten met kooi dan aangepast en geïmporteerd zonder kooi of vervallen alle kooi producten en worden er nieuwe productlijnen uitgezet? Dit is handig voor ons om te weten, zeker met uitloopjaar. Dan weet je zeker wat je wel / niet koopt.
Dank!

Allereerst nogmaals bedankt voor de gewonnen prijs te weten het Megatron 500 assortiment. Wat een dikke ramdozen waren dat zeg! Super harde burst.

Kunnen we van jullie nu dat kooien in de ban gaan unieke sierlijke tail waaierbakken verwachten? Of fluit/huilproducten?

Mijn vraag is toch wel prijsgerelateerd. Hoe kan het dat de prijzen van jullie dozen toch enorm zijn gestegen t.o.v. vorig jaar, dit terwijl de inflatie niet zo hoog was, vervoerskosten nagenoeg hetzelfde of misschien zelfs iets goedkoper was en er vaak ook nog niet eens meer een kooi werd gebruikt, dit alles rechtvaardigd toch niet de enorme prijsstijgingen en prijzen van jullie artikelen, m.n. de compounds? Overigens kan ik deze vraag aan alle importeurs stellen. Een compoundje dat vorig jaar 89 euro kostte, was dit jaar maar liefst 129 euro. Ik begrijp dit niet en ik heb mij dit seizoen ingehouden hier op het forum en ik heb niet over de prijzen gezeurd, maar ik zou hier toch echt wel een antwoord op willen weten.

Dus, wat is de reden geweest van prijsstijgingen van 40% tot bijna 80%, dit ondanks de lagere kosten vanwege het ontbreken van een kooi?
Tja inflatie snap ik ook wel maar 179.95 voor een 100 shots compound van 2000 gram is wel een ding ja. Freakactie is die dan ongeveer 145-155 euro. Maar paar jaar geleden was het tussen de 90-115 euro voor zo bak. Is dus gewoon met zo beetje 70-80% gestegen. Wil niet om geld zeuren maar is de inflatie met onkosten enzo ook 70-80% gestegen in 4 jaar tijd?

Voorbeeldje van Immortal gold die (ja dit is lang geleden) 2020 voor 90 euro kon halen en nu betaal je 180 euro. Betekend het dus van a tot z dat de kosten van Immortal gold met winst verkopen natuurlijk een verdubbeling zijn om het van de fabrikant in china tot aan de klant toe een verdubbeling is?? Kan aan mij liggen maar het lijkt me een beetje sterk eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Tja inflatie snap ik ook wel maar 179.95 voor een 100 shots compound van 2000 gram is wel een ding ja. Freakactie is die dan ongeveer 145-155 euro. Maar paar jaar geleden was het tussen de 90-115 euro voor zo bak. Is dus gewoon met zo beetje 70-80% gestegen. Wil niet om geld zeuren maar is de inflatie met onkosten enzo ook 70-80% gestegen in 4 jaar tijd?

Voorbeeldje van Immortal gold die (ja dit is lang geleden) 2020 voor 90 euro kon halen en nu betaal je 180 euro. Betekend het dus van a tot z dat de kosten van Immortal gold met winst verkopen natuurlijk een verdubbeling zijn om het van de fabrikant in china tot aan de klant toe een verdubbeling is?? Kan aan mij liggen maar het lijkt me een beetje sterk eigenlijk.
Afgelopen jaar waren ze ook voor 100-110 te vinden in freak acties dus 10 tot 20 euro gestegen t.o.v. 2020. De prijzen in de supermarkt zijn harder gestegen ;)

Ik weet niet welke compound dat was, maar ik had meerdere 100sh met 2kg kruit voor rond de 120. Ook kwestie van niet overal in trappen qua "aanbiedingen".

Is het mogelijk om meer producten met goede salutes op de markt te brengen? Bijv. het herintroduceren van salutes in de heavy legend cakes, of een nieuwe salutecake- of compound?

Back
Bovenaan