Vragen aan Magnum Vuurwerk 2023/2024!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Hoe verwachten jullie je dit jaar ten opzichte van vorig jaar te gaan verbeteren?

Even een klein resumé:

- Jullie doen een black-friday actie, met een leuke korting. Mensen komen erachter dat de vorige code ook nog werkt, en zelfs te combineren valt. Iedereen bestelt. Door een fout aan de zijde van Magnum is er nu ineens 40% korting mogelijk. De cairo crackling is rijkelijk te bestellen, en er zit zelfs geen limiet op bestellen.

-Jullie sturen een mail, dat mensen te veel korting hebben gekregen (door jullie eigen fout) en het restant moeten betalen, anders wordt de order geannuleerd. Gaat er iemand tegenin? Dan annuleren jullie direct de bestelling. Ik weet 100% zeker dat dit aan te vechten is, en te winnen. In mijn geval ging het om 18 euro, en was dat het niet waard, maar als ik voor 1000,- of meer had besteld, dan had ik er werk van gemaakt.

-Vervolgens annuleren jullie de bestellingen van de mensen die er geen gebruik van willen maken, en geven jullie die een unieke code. Ook deze codes zijn met elkaar te combineren. En vervolgens annuleren jullie de boel weer onterecht.

Ik heb in mijn geval de 18,- bijbetaald, omdat ik graag de caïro cracklings had gehad. Ik kom op de 30ste bij de desbetreffende vuurwerkwinkel die mij doodleuk kan vertellen dat de bestelling er niet is omdat de cairo's niet geleverd zijn.

De communicatie met vooral Mark stinkt naar poep. Jullie producten zijn veelal goed, maar echt, magnum, doe wat aan de afdeling communicatie wat op kantoor bij jullie werkt. Zelfs mijn dochter van 8 heeft een betere manier van communiceren dan hoe dit opgezet was.

Mand.

Triple X wordt geleverd in twee losse dozen. Geen extra doos daarom heen. Dat is wel een verbeterpunt.
Daarnaast de kwaliteit. Wij hadden er twee met verschillende finale.

Ik heb in mijn geval de 18,- bijbetaald, omdat ik graag de caïro cracklings had gehad. Ik kom op de 30ste bij de desbetreffende vuurwerkwinkel die mij doodleuk kan vertellen dat de bestelling er niet is omdat de cairo's niet geleverd zijn.

In mijn geval heb ik het extra bedrag ook bij betaald en ook bij het ophalen bleek de betreffende compound niet leverbaar te zijn.

Ging bij mij om de 'Blinking Fermata'

Waarom zijn de cairo's zo goed verkocht maar slecht geleverd.

Willen jullie inzetten op een betere beschikbaarheid in het zuiden?

Zouden de megamines niet een stuk kleiner kunnen zodat er meer in een karton kan waardoor de prijs ook zakt??

Laatst bewerkt:
-Jullie sturen een mail, dat mensen te veel korting hebben gekregen (door jullie eigen fout) en het restant moeten betalen, anders wordt de order geannuleerd. Gaat er iemand tegenin? Dan annuleren jullie direct de bestelling. Ik weet 100% zeker dat dit aan te vechten is, en te winnen. In mijn geval ging het om 18 euro, en was dat het niet waard, maar als ik voor 1000,- of meer had besteld, dan had ik er werk van gemaakt.
Dit gaat alleen maar op als Magnum zelf zou hebben geadverteerd met "krijg nu dubbel korting" en dan "oh nee toch niet, sorry". Dat zou misleidend zijn geweest.
In dit geval hebben mensen gewoon willens en wetens geprobeerd profijt te halen uit een fout van de verkoper en dan staat Magnum volledig in zijn recht om orders te annuleren. Net zoals dat kopers rechten hebben, hebben ook verkopers rechten.

Dit gaat alleen maar op als Magnum zelf zou hebben geadverteerd met "krijg nu dubbel korting" en dan "oh nee toch niet, sorry". Dat zou misleidend zijn geweest.
In dit geval hebben mensen gewoon willens en wetens geprobeerd profijt te halen uit een fout van de verkoper en dan staat Magnum volledig in zijn recht om orders te annuleren. Net zoals dat kopers rechten hebben, hebben ook verkopers rechten.
Niet mee eens. De voorgaande jaren hebben ze ook al eens 30% korting gegeven dus 40% is niet onrealistisch. Juridisch gezien heb ik me laten informeren door een vriend omdat ik de casus interessant vond, en daaruit is ook gekomen dat dit gewoon aan te vechten is en hoogstwaarschijnlijk nog te winnen ook.

In mijn geval heb ik het extra bedrag ook bij betaald en ook bij het ophalen bleek de betreffende compound niet leverbaar te zijn.

Ging bij mij om de 'Blinking Fermata'
Ja, pure flut. Bij mij was de platinum sensation er ook niet. Kreeg ik ook iets voor wat ik niet wilde.

Niet mee eens. De voorgaande jaren hebben ze ook al eens 30% korting gegeven dus 40% is niet onrealistisch. Juridisch gezien heb ik me laten informeren door een vriend omdat ik de casus interessant vond, en daaruit is ook gekomen dat dit gewoon aan te vechten is en hoogstwaarschijnlijk nog te winnen ook.

Wees blij dat er kortingsacties zijn vanuit de importeur. Ik heb ook bijbetaald maar was not amused toen mijn (en die van een medefreak) producten niet door Magnum bij de winkel geleverd waren. Ofwel; ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de kortingsactie, goodwill getoond door bij te betalen maar vervolgens heeft de importeur de winkel laten zitten door een flink aantal Magnum producten gewoon niet te leveren. De winkelier heeft het zeer en zeer netjes opgelost met producten van notabene andere importeurs, maar die heeft er financieel wel op toe moeten leggen daardoor. Ofwel mijn vraag aan Magnum; kunnen we dit jaar weer een kortingsactie verwachten en kunnen dan alle via de Magnum site bestelde artikelen ook waar gemaakt worde, lees: uitgeleverd worden aan de winkeliers? Of vooraf een goed voorraadbeheer toepassen?

De toon van de mail stond me vooral niet aan. Beetje jammer. Toch betaald omdat het maar om 2 tientjes ging en ik de cakes anders ook wel gekocht had.

100% mee eens

De kortingscodes die op de site getoond werden werkte helemaal niet (bleek later dat niet alle dealers meededen, maar ik heb 70% vd dealers aangeklikt en niemand daarvan deed mee). Bovendien heb ik bij de blackfriday kortingsactie niets meer besteld omdat (ik was wat laat) de kortingsactie een kwartier eerder afliep dan gecommuniceerd. Dus bij het klikken op betalen werkte de code ineens niet meer. Dus niets besteld dit jaar.

Een tip om dit volgend jaar beter te organiseren.

Mijn vraag aan Magnum/Broekhoff is ook omtrent de logistiek. Kunnen we volgend jaar verwachten dat er een oplossing is gevonden voor het probleem wat hier al veel is aangekaart: het niet kunnen leveren van bestellingen omdat er te weinig voorraad aan de winkels is geleverd?

Ik vind dat de webshops een actuele voorraad zouden moeten tonen die overeenkomt met de voorraad die de winkel daadwerkelijk uitgeleverd gaat krijgen. En uiteraard zou in het geval van tekorten hier op z’n minst over gecommuniceerd kunnen worden.

Mijn vraag aan Magnum/Broekhoff is ook omtrent de logistiek. Kunnen we volgend jaar verwachten dat er een oplossing is gevonden voor het probleem wat hier al veel is aangekaart: het niet kunnen leveren van bestellingen omdat er te weinig voorraad aan de winkels is geleverd?

Ik vind dat de webshops een actuele voorraad zouden moeten tonen die overeenkomt met de voorraad die de winkel daadwerkelijk uitgeleverd gaat krijgen. En uiteraard zou in het geval van tekorten hier op z’n minst over gecommuniceerd kunnen worden.
Ik vind vooral dat Magnum dit allang had kunnen weten, en gezien Mark van Broekhoff / Magnum en zijn vlugge vingers prima konden mailen toen iedereen te weinig geld had betaald, kan Mark ook wel een mailtje sturen met in ieder geval een excuusbrief dat de producten niet geleverd worden. Maar helaas. Zoals Afcajax al aangeeft was de communicatie via de mail met een bepaalde toon.

Het is jammer dat ze er met zulke mooie producten zo'n pauperzooitje van maken.

City trip is me erg goed bevallen, hou deze kwaliteit erin. Helaas niet de Cairo kunnen bemachtigen... vraag of ze deze wat meer willen produceren. Dit wordt de cake van het jaar... hou deze kwaliteit hoog.
Andere vraag, waarom zit de cake Moskou er niet bij... was er eerlijk gezegd vanuit gegaan dat je voor €138 zes cakes zou kijgen.

Komt er compensatie voor de wicked6 klanten? Er werd 3000 gram kruit belooft en we kregen maar 1400 gram per doos. Wel zo netjes om die 1600 gram te compenseren! Het is tot nu toe muis stil gebleven van uit magnum terwijl er een hoop klachten zijn van liefhebbers, elephant in the room.

Laatst bewerkt:
Laat aub voldoende caïro/ultimate’s maken zonder er iets aan te veranderen , zoals hij nu is wil iedereen hem over een paar maandjes (weer) hebben in veelvoud .
Veel importeurs hebben ons liefhebbers in het verleden teleurgesteld nadat een product het eerste jaar boven verwachting goed was en het volgend jaar zeer teleurstellend .
Massa is kassa !! (En mooi. :handsup:)

Vorig jaar waren jullie bijna het hele jaar niet aanwezig op het forum, gaan jullie dit jaar wel (meer) aanwezig zijn? Zoals het er nu uitziet komt er geen verbod (ga ik vanuit), kunnen we dan weer een demo verwachten halverwege het jaar?

Een compound heeft maar 2 trage lonten nodig , alles tussen begin en eindcake is alleen maar afbreuk aan een show in één doos.

De toon van de mail stond me vooral niet aan. Beetje jammer. Toch betaald omdat het maar om 2 tientjes ging en ik de cakes anders ook wel gekocht had.

Ik heb magnum wel vaker gemaild maar nooit reactie gehad, bestel je met die 40 procent heb je de volgende dag een mail. Waarom is de communicatie zo slecht en selectief magnum?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan