Vandaag gepakt

mandela

VWC lid
Hi,

Vandaag kreeg ik bezoek van politie. Mijn moeder deed open ik zat op mijn kamer, hoorde ik 1 van hun zeggen tegen moeder, wij hebben gehoord dat illegaal vuurwerk hier verkocht wordt. (is niet zo) wel 1x iets verkocht maar dat was niet voor handel ofzo.

3 gingen naar me schuur en vonden daar 13x bsc 2011 en toen kwamen ze en vroegen ze heb je illegaal vuurwerk hier? ik antwoorde met nee en toen zei hij waarom lieg je nou en ik moest lachen :D kon niet meer inhouden. Maar ik ben dus gepaktmet 13x vlinders wat voor straf krijg ik eigenlijk ben 22 jaar nooit eerder gepakt met iets. Wat een stelletjes mongolen heb ook tegen hun gezegd of ze niks beters te doen hebben pfffff

10 sec.googlelen

Strijkers ------------ €250, -
Per Chinese rol ------------ €125,
Per mortierbom ------------ €75, -
Per doodskopstrijker ------------ €75, -
-- Afsteken en in bezit hebben
001 t/m 100 strijkers ------------ €85, -
101 t/m 300 strijkers ------------ €125, -
Afsteken buiten aangegeven tijd ------------ €65, -
Op straat lopen met vuurwerk ------------ €65, -

Bron: http://members.multimania.nl/pyrofirefreak/hobbies.html

Er zijn genoeg gasten die dingen vernielen met illegaal vuurwerk en dat proberen ze hier dus mee te verminderen oftwel ze hebben wel wat te doen.

Ik geloof niks van je verhaal, beetje stoere praat. Vreemd verhaal. Of het klopt en heb je er een stoer verhaaltje van gemaakt, terwijl je onderbroek in de wasmachine zit omdat je die vol had zitten.

Dit is toch geen Nederlands meer? Sorry maar serieus, ik volg dit niet.

Erg geloofwaardig is het ook niet.

Tevens is er al een aparte "gepakt" topic.

Daarbij mis ik te veel info.

En je hebt je speciaal daarvoor aangemeld?
Verder: ben je niet meegenomen naar 't bureau voor een officieel 'verhoor' of het ondertekenen van diverse stukken?
Wanneer mag je uitspraak van Justitie verwachten, of moet je zelfs voor komen?

Let wel een beetje op je interpuntie en schrijfstijl a.u.b. Dat moet lukken als 22-jarige!

N.B. de genoemde maximum straffen zijn erg hoog. Maar er is altijd een kans dat ze jou als voorbeeld willen stellen en zware sancties opleggen. Succes!

En je hebt je speciaal daarvoor aangemeld?
Verder: ben je niet meegenomen naar 't bureau voor een officieel 'verhoor' of het ondertekenen van diverse stukken?
Wanneer mag je uitspraak van Justitie verwachten, of moet je zelfs voor komen?

Let wel een beetje op je interpuntie en schrijfstijl a.u.b. Dat moet lukken als 22-jarige!

N.B. de genoemde maximum straffen zijn erg hoog. Maar er is altijd een kans dat ze jou als voorbeeld willen stellen en zware sancties opleggen. Succes!

Nee ik hoefte niet mee moest wel tekenen voor alle antwoorden die ik gaf aan de politie, hij zei ook niets over straffen of wanneer ik bericht krijg helemaal niks!

Nee ik hoefte niet mee moest wel tekenen voor alle antwoorden die ik gaf aan de politie, hij zei ook niets over straffen of wanneer ik bericht krijg helemaal niks!

ik heb vandaag het zelfde meegemaakt. zijn verhaal klopt echt. bijmij ging het precies het zelfde.

Maar gelukkig kon jij lekker lachen, en heb je tegen ze gezegd of ze niks beters te doen hebben.:bye:

Ik geloof niks van je verhaal, beetje stoere praat. Vreemd verhaal. Of het klopt en heb je er een stoer verhaaltje van gemaakt, terwijl je onderbroek in de wasmachine zit omdat je die vol had zitten.

Waarom kan dit niet waar zijn?

Dat weet je nooit.

Maar denk in deze tijden dat je wel een boete kan verwachten met wat cijfers

Hebben ze iets gevonden bij jou? waren het toevalig 3 mannen en 1 vrouw?

Jep 3 mannen en een vrouw. Maar heb eerlijk de weg gewezen. had gelukkig bijna niks. ga dit jaar voor nl vuurwerk. het blijft zonde maar dat is het risico wat je neemt.

Wat ik niet snap is, waarom ze me niet hebben verteld wat er verder gaat gebeuren.
Misschien is 130gram vuurwerk te weinig?

Omdat ze zelf niet weten wat er gaat gebeuren. Dit gaat allemaal naar de OvJ die zal er iets moois bij verzinnen, dit allemaal omdat het massa explosief vuurwerk is (gervarenklasse 1.1).

En juist daarom wordt je normaliter meegenomen, extra ondervraagd. Dien je je verklaring schriftelijk af te leggen, danwel een door hun geprepareerde versie te verbeteren en/of te ondertekenen.
Er wordt bij in beslagname van producten en bij "aanhouding van verdachten" altijd een document achter gelaten als bewijs. Daarop staat ook meer info over de gang van zaken. Bij zowel "volwassenen" als minderjarigen.

Als je nu niets hebt, zijn er dus sowieso wat vreemde procedurele 'fouten' gemaakt. Dat kan positief voor jou zijn. Maar ze zijn niet (compleet) achterlijk, dus ze kunnen je altijd wel ergens op veroordelen helaas.

En juist daarom wordt je normaliter meegenomen, extra ondervraagd. Dien je je verklaring schriftelijk af te leggen, danwel een door hun geprepareerde versie te verbeteren en/of te ondertekenen.
Er wordt bij in beslagname van producten en bij "aanhouding van verdachten" altijd een document achter gelaten als bewijs. Daarop staat ook meer info over de gang van zaken. Bij zowel "volwassenen" als minderjarigen.

Als je nu niets hebt, zijn er dus sowieso wat vreemde procedurele 'fouten' gemaakt. Dat kan positief voor jou zijn. Maar ze zijn niet (compleet) achterlijk, dus ze kunnen je altijd wel ergens op veroordelen helaas.

Nee heb ook geen document gekregen over de inbeslag genomen vlinders.
Toen ze weggingen zei 1 van hun nou dan neem ik dit mee (vlinders) dan heb ik ook wat voor nieuwjaar haha we moesten wel ff lachen :D

Back
Bovenaan