Vanaf welke leeftijd een freak?

sandert98

VWC lid
Hallo,

Vanaf welke leeftijd zijn jullie vuurwerkfreakzzzz geworden???:D:p

Greetzz

Ik nu sinds een jaartje of 5 geleden, toen was ik 8 jaar oud :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn hele leven.

Mijn ouders vertelde me dat ik als peuter al met pijn in mijn buik en aan de schijterij op de trap zat te wachten totdat het vuurwerk de lucht inging.
Bij iedere knal stond ik alweer door de brievenbus te gluren :)

Ik ben sinds mijn 6e levensjaar (1976) gek op vuurwerk, maar ben zo ongeveer rond mijn 21e (1991) levensjaar liefhebber geworden. De hobby intensiveerde naar het huidige niveau vanaf 2004, toen was ik 34 lentes jong. Tegenwoordig ben ik dagelijks minimaal enkele uren met vuurwerkgerelateerde activiteiten bezig. En ik kan wel stellen, nog altijd met zeer veel plezier en interesse :)

Hoe herkenbaar Cameo! Ik was als kleine jongen al gek op vuurwerk en vanaf mijn tienerjaren was ik in december niet meer te houden. Sinds een aantal jaren is de gekte ook bij mij overgegaan in echte liefhebberij en ben ik het hele jaar door bezig met vuurwerk-gerelateerde activiteiten. Met uiteraard half november tot half januari nog steeds als periode waar het bijna alleen om vuurwerk draait... :)

Liefhebber vanaf een jaar of 7. Een echte freak (fanaat) vanaf 2003. Toen ook voor het eerst aangemeld op een forum (Vuurwerklook)

Diehard freak vannaf mijn 5e jaar doordat pappa vuurwerk afstak.
Dit is mij altijd bijgebleven tot het extreme toe zoals het nu is:p

Het is bij mij gebleken:waar ik vroeger bang voor was,fasineert me later. Denk dat het vanaf me 6de ofzo is,dat ik met me opa rotjes afstak. Sinds dien,steeds meer.

Vuurwerk begon een beetje televen rond me 12de, en elk jaar steeds erger :p hopelijk blijft dat nog lang doorgaan :p

Offtopic:

is er niet een soortgelijk topic, iets met, hoe begon het enz?
komt ongeveer op het zelfde neer.

Offtopic:

is er niet een soortgelijk topic, iets met, hoe begon het enz?
komt ongeveer op het zelfde neer.

geen flauw iedee.... Ik heb met de zoekfunctie wel voor dat ik dit topic aanmaakte wel ff gekeken of er niet al zo'n topic was... ik kon d'r geen vinden... als die er wel is :bonk:

Oeh ik was als klein jongetje altijd bang voor vuurwerk!
Tot me 7 a 8e jaar (weet het niet exact)
Me broer en me vader hadden bedacht dat ik minder bang zou zijn als ik zelf wat vuurwerk mocht kopen en afsteken met oudjaar!
Dat was spannend.
Ja en nu 18 jaar later heben ze er nog steeds spijt van:wink:

Rond me 12 ging het me intresseren.
Zelfs ooit na belgie gefietst toen der tijd (ja toen kocht je nog dikke strijkers:p)
Van af me 14 wert ik forum actief, en in die jaren heb ik veel geleerd.
En nu doe ik het en en ander voor een winkel enz.
Ja het is een echte hobby Way of life geworden:D

Ik weet het nog goed dat ik als peuter over straat ging rond een uur of 19:00 richting de kennissen van mn ouders om daar o&n te vieren. Bang dat ik was daar in Harderwijk voor alle zware knallen die we tegen kwamen onderweg. naarmate ik ouder werd (5/6 jaar) begon ik de zware knallen te waarderen waarna ik er van begon te genieten...
Mijn ouders hielden mij zelf tegen vuurwerk af te steken maar de kennissen dachten daar anders over. Naar verloop van tijd stond ik bij ze, hun kanonslagen met grijze lont te versnipperen.
Na een verhuizing richting Utrecht werd ik door mijn ouders nog steeds weerhouden van het afsteken van vuurwerk met het laten afsteken door mijn oom van een ***lig "spring joy" pakketje om 12 uur met op de achtergrond de zware dreunen van lawinepijlen waarvan ik wist dat ik ze ooit nog eens moest hebben vanwege de gigantische klappen die er af kwamen.
toen ik een jaar of 11/12 was mocht ik eindelijk met mate zelf stoken. vanaf die tijd werd het elk jaar meer. Toen we de 20 sloffen grens bereikte en al menig nitraat hadden verslonden besloot ik zelf ook meer siervuurwerk te kopen, beginnende met de eerste diamond collection gevolgd door de crown collection.

Nu ben ik onderdeel van een vuurwerkonderneming en geniet daar met volle teugen van. Soms ben ik meer met mijn hobby bezig dan met de rest. Elk jaar meer meer meer.. Tja wie kent dat niet....

Cool dat dat zo kan gaan:p @ Genius, wat hebben jouw ouders tegen vuurwerk?? Ik moest juist rotjes van m'n ouders afsteken want ik moest van de schrik afkomen... Wat ik was vroeger echt heeeel bang voor vuurwerk:p...

Vroeger (jaar of 4/5) was ik juist angstig voor vuurwerk. Het was een haat liefde verhouding, mede omdat er bij ons de straat toch echt zwaar vuurwerk werd afgestoken. M'n ouders hielden/houden ook niet echt van vuurwerk, dus dat werkte ook al direct in mijn nadeel. Echter zat er toch wel een bepaalde drang in mij, ik wilde niet binnen blijven, ik wilde toch het vuurwerk voelen en zien. Rond mijn 11/12e levensjaar is het liefhebber gehalte met sprongen vooruit gegaan, rond mijn 16(?)/17e heb ik AVP ontdekt. Echter wilde ik langer dan die paar maand bezig met vuurwerk zijn, zo heb ik vwc ontdekt, mede door vwc is de liefde gegroeid. Want je ontmoet mensen bij shows, je praat met pyrotechnici, freaks en zo word de informatiehonger naar vuurwerk steeds meer en meer:) Zo ben ik ook dit jaar voor het eerst naar Fallas geweest:)

Ik denk sinds m'n 6de, toen ik woonde wij net in ons nieuwe huis, en dat vierden wij met veel vuurwerk. Sinds dien ben ik fan, en vanaf m'n 7de begon ik samen met mijn pa vuurwerk te kopen.

Vroeger (jaar of 4/5) was ik juist angstig voor vuurwerk. Het was een haat liefde verhouding, mede omdat er bij ons de straat toch echt zwaar vuurwerk werd afgestoken. M'n ouders hielden/houden ook niet echt van vuurwerk, dus dat werkte ook al direct in mijn nadeel. Echter zat er toch wel een bepaalde drang in mij, ik wilde niet binnen blijven, ik wilde toch het vuurwerk voelen en zien. Rond mijn 11/12e levensjaar is het liefhebber gehalte met sprongen vooruit gegaan, rond mijn 16(?)/17e heb ik AVP ontdekt. Echter wilde ik langer dan die paar maand bezig met vuurwerk zijn, zo heb ik vwc ontdekt, mede door vwc is de liefde gegroeid. Want je ontmoet mensen bij shows, je praat met pyrotechnici, freaks en zo word de informatiehonger naar vuurwerk steeds meer en meer:) Zo ben ik ook dit jaar voor het eerst naar Fallas geweest:)

Oooohhhhh,,,,,,, Fallas!!!!! Wil ik ook heen:cry::angry:

even een vraagje aan de topic starter:

wat vindt jij een freak?
niet aanvallend bedoelt, maar is een freak iemand zoals een decembernoob op VWC,
of iemand die(zoals de meeste van ons) het hele jaar door blijft gaan achter VWC?

als je het laatste bedoelt:
bij mij komt het dan neer op 8 jaar!

Ben al meerdere jaren gek van vuurwerk.
Maar zit pas sinds vorig jaar op het forum (eerst meegelezen, later een account aangemaakt)

Ben al sinds 8-9 helemaal gek van vuurwerk:D
Elk jaar als weer het krantje van vuurwerkdiscount binnen kwam lijstjes maken ect.:D

even een vraagje aan de topic starter:

wat vindt jij een freak?
niet aanvallend bedoelt, maar is een freak iemand zoals een decembernoob op VWC,
of iemand die(zoals de meeste van ons) het hele jaar door blijft gaan achter VWC?

als je het laatste bedoelt:
bij mij komt het dan neer op 8 jaar!

Maakt niks uit... Mag allebei!

Back
Bovenaan