Tripje zena de bunker 05-06-2011

Vandaag was het een beetje een dode dag, veel vrienden weg, zelf niet veel te doen en ik bleef maar een beetje rondhangen in huis dus ik dacht weet je wat: ik pak de fiets en rijd naar baarle. Ik moest toch al tijden een lvc pas ophalen.
Rond 15:00 reed ik van huis weg, eerst nog even naar het tankstation voor een pakje peuken en een flesje drinken en daarna door naar het beroemde bels lijntje.
Onderweg kwam ik natuurlijk wel weer wat kennissen tegen dus even snel een praatje gemaakt.
Daarna snel doorgefietst en het bels lijntje kwam al in zicht, het tempo zat er goed in.
Onderweg even genieten van het weer en de kleine stukjes natuur (ja deze jongen van 17 kan genieten van natuur).
Na een half uurtje gefietst te hebben even een stop gemaakt voor iets te drinken en een peuk. Ik was alphen al voorbij en wist dus dat het niet meer lang zou duren.
Rond kwart voor 4 kwam ik dus al aan in baarle-nassau, snel doorgefietst naar zena de bunker en buiten eerst jawel weer wat te drinken gennutigd met een peuk.
Ik liep naar binnen, eerst even op mijn gemak rondgekeken (dat kan als je je vrienden die niet allemaal even gek zijn op vuurwerk niet bij hebt).
Toon sprak me al aan en ik vertelde dat ik voor de ledenpas kwam, dat was geen probleem en toen de andere klanten na een minuutje al klaar waren haalde hij er een papier bij waar ik de nodige informatie op kon schrijven. Mooi pasje gekregen en nog even een praatje gemaakt. AL met al denk ik dat ik zo'n 20 minuten in de winkel ben geweest.
Na het gezellige gesprek ging ik weer naar buiten en besloot ik eerst even langs de jumbo te gaan om wat te drinken te halen.
Op de terugweg reed er politie op het bels lijntje (?), toch even schrikken als je uit de vuurwerkwinkel komt ookal heb je niks meegenomen.
Was een geslaagde trip op deze dode dag.

nederlandsvuurwerk.

Waar ik van binnen toch nog even om moest lachen en wat niet in het verslagje staat is dat er twee jongens erg lang een discussie bleven volhouden waarom er geen cobra 6 werd verkocht in de winkel.

Op de terugweg reed er politie op het bels lijntje (?), toch even schrikken als je uit de vuurwerkwinkel komt ookal heb je niks meegenomen.

nederlandsvuurwerk.

Bels lijnt is dan ook niet de veiligste route voor fietsers en vooral voor scooterrijders om vuurwerk te halen uit Baarle (wel de snelste vanuit Tilburg). Er wordt daar namelijk ook gecontroleerd op bromverkeer wat daar niet toegestaan is.

Het is dus ook best wel een afrader om op je scooter vuurwerk te gaan halen via Bels lijntje, maar uit eigen ervaring blijkt dat ook hierbij de pakkans relatief klein blijft.

Waar ik van binnen toch nog even om moest lachen en wat niet in het verslagje staat is dat er twee jongens erg lang een discussie bleven volhouden waarom er geen cobra 6 werd verkocht in de winkel.

Ik geef die jongens meestal het adres van de Oliemeulen.Die hebben minimaal zes cobra's op voorraad.

Back
Bovenaan