Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik heb gekozen voor de Osmo Pocket 3, vooral omdat deze overdag zeer cinematische beelden kan vastleggen. Het is ongelooflijk wat voor kwaliteit deze kleine, compacte camera levert.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze beelden vinden! Zelf ben ik best tevreden, maar ik wil ook nog testen hoe de kwaliteit is zonder HDR. Het HLG-kleurformaat vond ik namelijk lastig om goed te color graden.

Instellingen:
  • Resolutie: 4K30
  • Sluitertijd: 1/60
  • Kleur: HLG 10-bit
  • ISO: 50-400
  • Witbalans: 4200K
Het geluid heb ik opgenomen met een Rode VideoMicro, aangesloten via een USB-C naar TRS-kabel. De opname was ingesteld op -10 dB gain en is later in Premiere Pro iets versterkt.

Zijn er hier meer mensen die de Pocket 3 gebruiken? Welke instellingen gebruiken jullie?
Ik twijfel nog of ik HDR moet blijven gebruiken of niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Jaa met vuurwerk is HDR natuurlijk wel mooier, maar vind het uitstekende beeldkwaliteit. Zonder HDR zouden de kleuren minder mooi zijn. Zijn dit trouwens standaard instellingen of handmatig?

Jaa met vuurwerk is HDR natuurlijk wel mooier, maar vind het uitstekende beeldkwaliteit. Zonder HDR zouden de kleuren minder mooi zijn. Zijn dit trouwens standaard instellingen of handmatig?
De osmo heeft die color settings: Normal, D-Log en HLG
Dus alle settings die ik heb ingsteld zijn handmatig.

@Gupje, heb je pm beantwoord ;)

Ondertussen heb ik mijn setje weer wat geupgrade.
DJI Multifunctional Charging Handle bijgekocht.
Samen met de 256 Gig kaartjes nu een kleine 700 euro geinvesteerd, vind het tot nu toe elke euro waard !
DJI.jpg
Beelden kun je hier zien:

Laatst bewerkt:

Ik heb gekozen voor de Osmo Pocket 3, vooral omdat deze overdag zeer cinematische beelden kan vastleggen. Het is ongelooflijk wat voor kwaliteit deze kleine, compacte camera levert.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze beelden vinden! Zelf ben ik best tevreden, maar ik wil ook nog testen hoe de kwaliteit is zonder HDR. Het HLG-kleurformaat vond ik namelijk lastig om goed te color graden.

Instellingen:
  • Resolutie: 4K30
  • Sluitertijd: 1/60
  • Kleur: HLG 10-bit
  • ISO: 50-400
  • Witbalans: 4200K
Het geluid heb ik opgenomen met een Rode VideoMicro, aangesloten via een USB-C naar TRS-kabel. De opname was ingesteld op -10 dB gain en is later in Premiere Pro iets versterkt.

Zijn er hier meer mensen die de Pocket 3 gebruiken? Welke instellingen gebruiken jullie?
Ik twijfel nog of ik HDR moet blijven gebruiken of niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
ik heb zelf ook een osmo pocket 3, ik heb alleen niks aan de instellingen veranderd want dat komt mij niet ten goede meestal😅😂 maar ook deze beelden zien er rete goed uit!

ik heb zelf ook een osmo pocket 3, ik heb alleen niks aan de instellingen veranderd want dat komt mij niet ten goede meestal😅😂 maar ook deze beelden zien er rete goed uit!
Haha dank je!

Bij het wijzigen van instellingen komt vaak extra werk achteraf kijken, maar het kan wel de kwaliteit van je opnames verbeteren.

• Kleurinstellingen: Je kan de kleurinstelling op normal laten staan, tenzij je specifiek met Dlog-M of HLG wil filmen. In dat geval zullen de beelden van nature flets zijn en moet je dit met kleurcorrectie achteraf corrigeren.
  • Sluitertijd: Houd de sluitertijd altijd op het dubbele van je framerate. Bijvoorbeeld, bij 4K 60fps stel je de sluitertijd in op 1/120s.
  • Witbalans: Stel de witbalans eerst in op auto en schakel daarna over naar handmatig voor een nauwkeurige afstemming op de lichtomstandigheden.
  • ISO-waarde: Houd de ISO zo laag mogelijk; idealiter niet hoger dan 400 om ruis te minimaliseren.
  • Scherpte & ruisonderdrukking: Zet sharpness en noise reduction op -2 voor een natuurlijker beeld.
Daarnaast heb ik deze week de Zoom AM7 microfoon aangeschaft voor de camera. Volgens reviews werkt deze goed, maar ik moet hem nog testen met vuurwerk.

Back
Bovenaan