Terugblik op afgelopen jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We nemen ons altijd voor om het nieuwe jaar weer fantastisch te beginnen, maar als het jaar voorbij is denk ik wel eens terug hoe het afgelopen jaar is verlopen. wat had ik beter kunnen doen en wat zal ik zeker niet meer doen.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe was jullie afgelopen jaar en wat hoop je in het nieuwe jaar niet meer mee te maken wat je in het afgelopen jaar heb meegemaakt.

Ik kijk terug op een jaarwisseling met erg mooi vuurwerk. En heb ook zeker geen spijt van mijn aankopen. Het enige wat ik dit jaar anders ga doen, is minder vuurwerk voor in de avond. Had afgelopen jaar zo veel cakes dat ik vrijwel de hele avond buiten heb gestaan. En een aantal dingen dus extra had voor de nacht. Daar kwam nog is bij dat ik in de stromende regen stond te stoken, en een berg visite binnen had zitten.

Dit jaar zeker weer zo'n mooie collectie als vorig jaar. Alleen iets minder cakes voor in de avond. Zodat ik wat relaxter kan stoken, en hopelijk beter weer!

Vorig jaar een geweldige jaarwisseling gehad met veel vuurwerk. Dit jaar als ik geen tegenvallers heb nog meer vuurwerk. Het enige wat jammer was aan vorig jaar was het slechte weer. Hopen dat het dit jaar beter weer is!

Ondanks de regen bij ons rond middennacht kan ik me amper herinneren dat ik daar veel last van heb gehad. Wat me meer dwars zit was het bezoek van de politie overdag. Eind van de ochtend werd ik aangehouden met een aantal Belgische knallers en door onkundig optreden van de politie had ik er meteen geen zin meer in. Zij hebben het eigenlijk een beetje voor mij verpest die dag.

Maar al met al heb ik hele leuke dagen gehad. Ik heb bijvoorbeeld twee dagen in de vuurwerkverkoop gestaan bij een winkel in Rotterdam samen met een goede vriend. Daar maken we er ieder jaar een gezellige boel van :cool:

Ook hier een redelijk goede jaarwisseling geweest.
Inderdaad jammer van de regen.
Overdag lekker met mijn kids wat gestookt. Toen was het namelijk ook nog droog.

Eigenlijk alleen het weer zat tegen, alles was verder goed geplanned en me producten waren uitstekend uitgezocht.

Het weer zat inderdaad tegen, en een iets kleinere collectie dan het jaar daar voor gaf een rot gevoel ( ook al heb ik deze collectie niet opgekregen). Hopen op een gunstig weertje dit oud en nieuw !

Als ik zeg dat ik het met drie letters kan omschrijven weten jullie allemaal op welk woord ik doel :)

Ik was ziek en het weer was ruk. Show viel letterlijk in het water... Gewoon een jaarwisseling die ik zo snel mogelijk wil vergeten :frusty: Lag kwart voor 1 al in bed.

Opzich kwa vuurwerk een topjaar maar wat een *** weer heb door staan te stoken tot ik door en door weekt was maar wat voel je je dan de volgende dag *** zeg.

Qua vuurwerk was het prima, teveel klein spul nog.

Qua weer was het gewoon *** :p De keiharde wind met regen maakte het er niet leuker op. Gelukkig na 00:00 ging de regen wat liggen.

Dit jaar hopelijk beter weer!! :)

Overdags veel spanningen meegemaakt. Veel debielen op straat en dan is een overdadig politieoptreden nog niet meegerekend. De medeburgers die zich als debielen gedroegen waren als negatief te bestempelen. Afwezigheid van de politie was juist positief te noemen. Incidenten werden sociaal opgelost, mooi om te zien!

Tegen de avond letterlijk een omslag qua omstandigheden. Overdags droog, maar gespannen. In de avond nat en relaxt. Doe mij dan maar lekker nat en relaxt. Lekker hoor, spelen als het nat is! Al zullen er vast mannen zijn die daar niet van houden.

Na 00:00 uur een feest voor iedereen. Geen incidenten, alleen maar feest.

Wel wil ik dit jaar veranderingen doorvoeren die ik afgelopen jaar al ingezet heb. Overdags wil ik gewoon gezelligheid. Om te beginnen dus mijn bestelling anders invullen. Ik verwacht niet dat er iets bij gaat komen dat ik overdags per se wil afsteken en als ik de nieuwe producten voor dit jaar bekijk, dan denk ik dat ik in de goede richting zit. Ik ga wat dat betreft terug naar vroeger, relaxt afsteken en gewoon rustig. Zo hard en veel mogelijk heb ik wel gezien. Prima toch?

Voor de avond laat ik alles hetzelfde zoals het is gegaan. Beetje afsteken tussen 18:15 en 20:00. Uur of 22:00 misschien heel even naar buiten, maar liefste gewoon gezellig binnen met familie en vrienden, waar dat ook moge zijn. En dan tussen 00:00 en 01:00 los, dan opruimen en nagenieten met wat klein grut tot 02:00 uur. Daarna wat drinken en dan pitten. Beviel mij vorig jaar zo prima!

De meeste buren die vuurwerk afsteken waren dit jaar niet thuis. Over het vuurwerk was ik meer dan tevreden, zeker omdat ik het allemaal in de vooravond (toen het nog "droog" was/ beetje miezelregen) heb afgestoken. Om 24.00 was er niemand in de straat buiten, en de hoeveelheid vuurwerk in de wijk was veel minder dan anders met de jaarwisseling.

Als ik heel ruim terugkijk begin ik bij een verzopen jaarwisseling waar ik zowel goede herinneringen (goed vuurwerk, gezellig) en slechte herinneringen (het weer, twijfel over mijn toenmalig vriendin) aan over heb gehouden.

De maanden erna veel problemen in een relatie wat eindigde in een breuk en een verloren foede vriendschap. Ben er flink kapot geweest, maar zo is het leven.

Iets later in het jaar een motor gekocht waar ik meer dan blij mee ben. Ook meteen de eerste val met aanzienlijke snelheid gehad. Verder gewoon heel uitgekomen, dus geen probleem.

Door het jaar heen regelmatig festivals bezocht en daar alleen maar toffe mensen leren kennen. Ook vriendschappen aan over gehouden.

Als ik zo terugkijk is het jaar wat somber begonnen, maar is het daarna alleen maar mooier geworden. 2013 is/ was een jaar waarin misschien wel de mooiste en slechtste momenten van mijn leven so far zitten.

Ik denk dat mij verder alleen rest dit jaar mooi af te aluiten met een toffe jaarwisseling.

Vorig jaar was heel erg prima verlopen eigenlijk. Inderdaad, zoals iedereen al aangaf was de regen wel vervelend. Het waaide hier ook behoorlijk, waardoor een Silver Salute gewoon echt letterlijk mijn kant uit kwam en ik echt moest rennen anders had ik de knallen gewoon om mijn oren gehad. Veel lol gehad met mijn beste maat. Oliebollen gebakken met hem, dus de traditie van mij en mijn pa gewoon voort kunnen zetten!

Enige smetje op de dag was dat ik om 22.45 wat knallers in mijn straat aan het afsteken was (gewoon corsairtjes) en dat mijn buurvrouw kwam zeuren of ik wat verder op kon gaan staan. Want de kinderen lagen in bed. Daar kan ik altijd zo slecht tegen hé. Je houdt zoveel rekening met mensen de hele dag, en dan komen mensen toch nog klagen. Dan voel ik me gelijk bezwaard. Dat wil ik JUIST NIET! En om die tijd eigenlijk wel belachelijk te noemen.

Dit jaar heb ik nieuwe buren. Zijn jonge mensen, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hopelijk hebben ze ook veel vuurwerk! Tis hier namelijk altijd maar een laffe bedoening op mij na dan.

Als ik zeg dat ik het met drie letters kan omschrijven weten jullie allemaal op welk woord ik doel :)

Ik was ziek en het weer was ruk. Show viel letterlijk in het water... Gewoon een jaarwisseling die ik zo snel mogelijk wil vergeten :frusty: Lag kwart voor 1 al in bed.

Drie letters eh dat valt niet mee ,bedoel je misschien TOP??? nou dat valt dan toch niet tegen :wink:lol ok geintje ik hoop voor je dat het dit jaar een topdag voor je word

Prima, het eerste jaar dat ik veel geld uitgegeven had en de eerste serieuze collectie. Wel jammer van het in de stromende regen staan in de avond. :mad:

tja ondanks het rot weer met 00,00 uur heb ik toch genoten .
wat ik wel heb geleerd van vorig jaar is dat je de projecten die je maakt niet te groot moeten worden .
niet alleen de grote kan voor problemen zorgen, maar hoe meer je maakt des te meer werk je hebt .
vorig jaar heb ik te veel werk gehad van mijn projecten .
ik heb mijn grens gevonden en daar hou ik me aan .

Zie voor beeld o.a.: http://www.rfgfireworks.nl/ EN http://www.rfgarchief.nl/ (WEL SCROLLEN)
Ik ben naast een vuurwerk-fanaat ook een 112 fotograaf. Dus niet iedereen zal t accepteren.

Ik hou het hierbij alleen op 2012, daarvoor herinner ik me nauwelijks wat behalve de negatieve momenten namelijk en ik denk niet dat jullie alleen negatieve stuff willen lezen, dus hierbij het verhaal:

Het begon voor mij verleden jaar al rond augustus, de eerste keer dat ik na het vuurwerkfestival in Scheveningen ging. Ik dacht eerst nog, dat ging niet door. Maar mijn zusje had goede vrienden met een auto. Dus dag 1, met haar vriend, naar de evenement toe. We waren voor de eerste te laat, maar voor de 2de waren we ruim op tijd. En heb echt genoten. Dag 2 besloot mijn pa me te brengen, dus was ruim op tijd om zelfs de zonsondergang, welke prachtig was vanaf de pier (in die hoge toren waar ze bungeejumpen), vast te leggen. En ja toen ook nog het vuurwerk. Het was echt genieten. Maar helaas op dag 3 was het minder, gemist omdat de vriend van me zusje te laat kwam opdagen. Dus voor niks gegaan.

Maar goed. Toen startte ook weer mijn hobby. Ik besloot mijn vuurwerk-dealer weer te mailen. Goede contacten mee, doen veel voor me en luisteren ook naar me. Geweldige mensen:) Dus ja, van die dag tot eind van t jaar zowat elke dag wel met ze gemaild. En dan op de 29ste t vuurwerk ophalen natuurlijk. Maar eerst was er de vuurwerk demonstratie die ook best mooi was, zeker de finale kon je nauwelijks legaal noemen zo groot en mooi als die was. Echt genieten. Ik hoorde tevens een aantal weken later dat ik ook weer na een winkel die zena verkochten mocht komen. Dus ik wist dat dit jaar leuk werd.

Ja, toen werd t eventjes wel wat minder. Leek weinig vuurwerk te hebben en pa wou ons niet meer brengen en weet ik veel wat voor onzin er verder was. Zo veel gezeik, snel vergeten, want 5 december, de dag dat ik mijn vuurwerk ging kopen, leek alles toch weer anders te gaan dan ik al die tijd dacht. Dus mooi.

Goed, toen werd het 28 of 29 december en heb ik mijn vuurwerk opgehaald, not sure anymore. En gelijk ff alles klaargezet en gefotografeerd.

En ja, toen was ondertussen weer de eerste vuurwerk gerelateerde melding voor de brandweer. 30 december. Brand in een coniferenhaag naast een woning in de buurt. Ik zat lekker achter de pc op dit forum toen ik ineens de omgeving buiten volledig grijs vol met rook zag trekken, ruiken (want ja dat gebeurt wel vaker door de buren die de openhaard beetje extreem aanzetten) en ja hoor, brandlucht. Echte brand. En toen ging ook de pieper. Dus ik snel samen met me zusje naar t adres. En wtf, t sneeuwde? Nee, er viel echt as uit de lucht, zoals je dat bij een vulkaan ziet of zo. En toen echt ter plaatse, eenmaal kijken, enorme fik, maar gelukkig bleef de woning ongedeerd en was de brandweer snel tp om de brand te blussen. Maar goed. T bracht me wel ff terug na 19 mei dat jaar, toen een schuur 5 meter achter mijn huis volledig affikte, best wel schokkende ervaring, maar goed, als 112 fotograaf ook weer iets om vast te leggen.

En ja toen de dag der dagen. De dag begon zoals elke dag. Een dag die vooral een beetje vochtig zal verlopen, maar dat mocht de pret niet drukken. Want ik had prachtig vuurwerk (wat ik dus later de dag ontdekte) en er was meer dan genoeg te doen (zeker ook vanwege mijn andere hobby).

De ochtend begon dus rustig, na t ontbijten/douchen/hond uitlaten voor t eerste keer in een omgeving vol met vuurwerk (Serieus, als je enthousiast ben over vuurwerk zijn honden NIET bang voor vuurwerk.) (En nee ik kan t niet ontwijken, zodra t 31 december om half 10 wordt knalt t er hier op los xD) (Al was t verleden jaar zeer rustig vergeleken met de jaren ervoor jammer genoeg).

Toen ging de pieper ineens voor een buitenbrand. Prullenbakje in de fik. Simpele melding, was zo voorbij. Grappige was wel dat de brandweer dacht dat t weer dezelfde container was als verleden jaar, maar dit was dus niet zo, dus wij met z'n 4-en (Ja diverse 112 fotografen van diverse site's) naar de brandweer lopen en ze de juiste locatie toewijzen. Brandje was vervolgens snel geblust. Oosterwei, echt elk jaar weer aardig wat meldingen in die buurt, gewoon niet te geloven.

Na dat toch even genoten van een aantal knal-cakes en wat single shots. Samen met me zusje, haar vriendin. Was heel leuk en wat een geweldig vuurwerk:P Zeker de 60 euro waard die ik ervoor neerlegde. Althans dat was me budget voor de ochtend xD

Helaas moest daarna de dierenarts wel weer zeiken dat we moesten oprotten omdat we de dieren bang maakte. Bedoel, hallo, er worden cobra 6's in de omgeving afgestoken en tegen hun doe je niks. Maar goed als de aardige eerlijke respectvolle persoon die ik ben rotte ik wel weer op, op zoek na een plek waar ik niet weggestuurd werd, wat in feite onmogelijk te vinden was. Haters united in Goverwelle. Echt URG. Dit jaar kan iedereen doodvallen, ik ga stoken waar ik wil. Simpel als dat, t is 31 december. Klaar uit. We leven eenmaal in een kinderrijke buurt, dus, wen er maar aan.

Goed, nadat hij even me dag leek te verzieken weer verder gegaan en even een dagje wezen posten (zo noemen 112 fotografen t als ze de hele dag gaan staan voor een ambulance of brandweerpost gaan staan). Eerst bij de brandweer en toen ambulance. Beiden hadden niks. Tot t ineens half 3 werd. Toen bleef de pieper maar gaan. Eerst 3 kilometer fietsen voor n buitenbrandje, stelde niks voor, toen weer 3 kilometer terug fietsen voor een gebouwbrand en toen een paar meter voor een buitenbrandje alweer. Ook even met de brandweer kunnen praten:P En toen was t 4 uur en ging ik uitrusten.

Dus aan forum werken, artikelen online knallen, avondeten. Beetje tv kijken. En eigenlijk al de verdriet voelen dat t alweer bijna voorbij was. Niet nodig want t begon toen pas echt xD

Na t eten en me hond weer uitgelaten te hebben werd t pas echt leuk met al dat geweldige vuurwerk van Zena:P Wat een prachtcakes verkopen die zeg:P En daarna was er weer genoeg op de televisie om te lachen en genieten:P

En ja uiteindelijk werd t 12 uur. Eventjes de omgeving voor 15 minuten gefilmd. Daarna met mijn pa vuurwerk afgestoken. Rondgefietst (bijna een cobra 6 tegen me aan gehad, echt t scheelde n haartje). En ja na afloop, kletsnat, na mijn kamer gegaan om n beetje te huilen omdat t afgelopen was. Beelden op pc te zetten, nog te genieten van muziek. En rond half 3 eindelijk slapen.

Om vervolgens rond half 6 wakker te worden voor een schuurbrandje. Aldaar ik ook na toe ging en ik kletsnat werd. Snel foto's maken en daarna weer eventjes slapen.

Om rond 10 uur na beiden oma's te gaan en me vol te vreten aan appelflappen en oliebollen.

En daarna als afsluiter nog ff cabaret kijken.

En toen was t hele gebeuren voorbij.

Was wel enorm balen van die regen. Maar t werd tenminste niet mistig zoals afgelopen jaren, de wind was redelijk rustig en het was niet echt koud. Dus qua weer heb ik verder weinig te klagen.

En ja, nu is t weer wachten tot 31 december, nu maar hopen dat t nog leuker wordt, met minder vuurwerk dat wel helaas.

Dat was dan mijn verhaal. Sorry voor de respectloosheid als ik dat deel.

't is geen slecht jaar geweest hier! een geslaagde oud en nieuw, want om 00.00 was het hier droog. mooi vuurwerk maar ietsje minder als voorgaande jaren. toch was het niet te weinig en heb ik lekker staan stoken. eindelijk ook eens oud en nieuw meegemaakt in mijn eigen straat en ik had de aandacht wel. De buren stonden namelijk met duits vuurwerk en ik met de galaxylijn e.d.

verder een leuk jaartje gehad. leuke persoonlijke doelen gehaald en een nieuwe mountainbike aangeschaft. mooie vuurwerkshows bezocht en geen ernstige tegenslagen gehad.
als 2014 beter wordt, hoor je mij niet klagen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan