Zie voor beeld o.a.:
http://www.rfgfireworks.nl/ EN
http://www.rfgarchief.nl/ (WEL SCROLLEN)
Ik ben naast een vuurwerk-fanaat ook een 112 fotograaf. Dus niet iedereen zal t accepteren.
Ik hou het hierbij alleen op 2012, daarvoor herinner ik me nauwelijks wat behalve de negatieve momenten namelijk en ik denk niet dat jullie alleen negatieve stuff willen lezen, dus hierbij het verhaal:
Het begon voor mij verleden jaar al rond augustus, de eerste keer dat ik na het vuurwerkfestival in Scheveningen ging. Ik dacht eerst nog, dat ging niet door. Maar mijn zusje had goede vrienden met een auto. Dus dag 1, met haar vriend, naar de evenement toe. We waren voor de eerste te laat, maar voor de 2de waren we ruim op tijd. En heb echt genoten. Dag 2 besloot mijn pa me te brengen, dus was ruim op tijd om zelfs de zonsondergang, welke prachtig was vanaf de pier (in die hoge toren waar ze bungeejumpen), vast te leggen. En ja toen ook nog het vuurwerk. Het was echt genieten. Maar helaas op dag 3 was het minder, gemist omdat de vriend van me zusje te laat kwam opdagen. Dus voor niks gegaan.
Maar goed. Toen startte ook weer mijn hobby. Ik besloot mijn vuurwerk-dealer weer te mailen. Goede contacten mee, doen veel voor me en luisteren ook naar me. Geweldige mensen

Dus ja, van die dag tot eind van t jaar zowat elke dag wel met ze gemaild. En dan op de 29ste t vuurwerk ophalen natuurlijk. Maar eerst was er de vuurwerk demonstratie die ook best mooi was, zeker de finale kon je nauwelijks legaal noemen zo groot en mooi als die was. Echt genieten. Ik hoorde tevens een aantal weken later dat ik ook weer na een winkel die zena verkochten mocht komen. Dus ik wist dat dit jaar leuk werd.
Ja, toen werd t eventjes wel wat minder. Leek weinig vuurwerk te hebben en pa wou ons niet meer brengen en weet ik veel wat voor onzin er verder was. Zo veel gezeik, snel vergeten, want 5 december, de dag dat ik mijn vuurwerk ging kopen, leek alles toch weer anders te gaan dan ik al die tijd dacht. Dus mooi.
Goed, toen werd het 28 of 29 december en heb ik mijn vuurwerk opgehaald, not sure anymore. En gelijk ff alles klaargezet en gefotografeerd.
En ja, toen was ondertussen weer de eerste vuurwerk gerelateerde melding voor de brandweer. 30 december. Brand in een coniferenhaag naast een woning in de buurt. Ik zat lekker achter de pc op dit forum toen ik ineens de omgeving buiten volledig grijs vol met rook zag trekken, ruiken (want ja dat gebeurt wel vaker door de buren die de openhaard beetje extreem aanzetten) en ja hoor, brandlucht. Echte brand. En toen ging ook de pieper. Dus ik snel samen met me zusje naar t adres. En wtf, t sneeuwde? Nee, er viel echt as uit de lucht, zoals je dat bij een vulkaan ziet of zo. En toen echt ter plaatse, eenmaal kijken, enorme fik, maar gelukkig bleef de woning ongedeerd en was de brandweer snel tp om de brand te blussen. Maar goed. T bracht me wel ff terug na 19 mei dat jaar, toen een schuur 5 meter achter mijn huis volledig affikte, best wel schokkende ervaring, maar goed, als 112 fotograaf ook weer iets om vast te leggen.
En ja toen de dag der dagen. De dag begon zoals elke dag. Een dag die vooral een beetje vochtig zal verlopen, maar dat mocht de pret niet drukken. Want ik had prachtig vuurwerk (wat ik dus later de dag ontdekte) en er was meer dan genoeg te doen (zeker ook vanwege mijn andere hobby).
De ochtend begon dus rustig, na t ontbijten/douchen/hond uitlaten voor t eerste keer in een omgeving vol met vuurwerk (Serieus, als je enthousiast ben over vuurwerk zijn honden NIET bang voor vuurwerk.) (En nee ik kan t niet ontwijken, zodra t 31 december om half 10 wordt knalt t er hier op los xD) (Al was t verleden jaar zeer rustig vergeleken met de jaren ervoor jammer genoeg).
Toen ging de pieper ineens voor een buitenbrand. Prullenbakje in de fik. Simpele melding, was zo voorbij. Grappige was wel dat de brandweer dacht dat t weer dezelfde container was als verleden jaar, maar dit was dus niet zo, dus wij met z'n 4-en (Ja diverse 112 fotografen van diverse site's) naar de brandweer lopen en ze de juiste locatie toewijzen. Brandje was vervolgens snel geblust. Oosterwei, echt elk jaar weer aardig wat meldingen in die buurt, gewoon niet te geloven.
Na dat toch even genoten van een aantal knal-cakes en wat single shots. Samen met me zusje, haar vriendin. Was heel leuk en wat een geweldig vuurwerk

Zeker de 60 euro waard die ik ervoor neerlegde. Althans dat was me budget voor de ochtend xD
Helaas moest daarna de dierenarts wel weer zeiken dat we moesten oprotten omdat we de dieren bang maakte. Bedoel, hallo, er worden cobra 6's in de omgeving afgestoken en tegen hun doe je niks. Maar goed als de aardige eerlijke respectvolle persoon die ik ben rotte ik wel weer op, op zoek na een plek waar ik niet weggestuurd werd, wat in feite onmogelijk te vinden was. Haters united in Goverwelle. Echt URG. Dit jaar kan iedereen doodvallen, ik ga stoken waar ik wil. Simpel als dat, t is 31 december. Klaar uit. We leven eenmaal in een kinderrijke buurt, dus, wen er maar aan.
Goed, nadat hij even me dag leek te verzieken weer verder gegaan en even een dagje wezen posten (zo noemen 112 fotografen t als ze de hele dag gaan staan voor een ambulance of brandweerpost gaan staan). Eerst bij de brandweer en toen ambulance. Beiden hadden niks. Tot t ineens half 3 werd. Toen bleef de pieper maar gaan. Eerst 3 kilometer fietsen voor n buitenbrandje, stelde niks voor, toen weer 3 kilometer terug fietsen voor een gebouwbrand en toen een paar meter voor een buitenbrandje alweer. Ook even met de brandweer kunnen praten

En toen was t 4 uur en ging ik uitrusten.
Dus aan forum werken, artikelen online knallen, avondeten. Beetje tv kijken. En eigenlijk al de verdriet voelen dat t alweer bijna voorbij was. Niet nodig want t begon toen pas echt xD
Na t eten en me hond weer uitgelaten te hebben werd t pas echt leuk met al dat geweldige vuurwerk van Zena

Wat een prachtcakes verkopen die zeg

En daarna was er weer genoeg op de televisie om te lachen en genieten
En ja uiteindelijk werd t 12 uur. Eventjes de omgeving voor 15 minuten gefilmd. Daarna met mijn pa vuurwerk afgestoken. Rondgefietst (bijna een cobra 6 tegen me aan gehad, echt t scheelde n haartje). En ja na afloop, kletsnat, na mijn kamer gegaan om n beetje te huilen omdat t afgelopen was. Beelden op pc te zetten, nog te genieten van muziek. En rond half 3 eindelijk slapen.
Om vervolgens rond half 6 wakker te worden voor een schuurbrandje. Aldaar ik ook na toe ging en ik kletsnat werd. Snel foto's maken en daarna weer eventjes slapen.
Om rond 10 uur na beiden oma's te gaan en me vol te vreten aan appelflappen en oliebollen.
En daarna als afsluiter nog ff cabaret kijken.
En toen was t hele gebeuren voorbij.
Was wel enorm balen van die regen. Maar t werd tenminste niet mistig zoals afgelopen jaren, de wind was redelijk rustig en het was niet echt koud. Dus qua weer heb ik verder weinig te klagen.
En ja, nu is t weer wachten tot 31 december, nu maar hopen dat t nog leuker wordt, met minder vuurwerk dat wel helaas.
Dat was dan mijn verhaal. Sorry voor de respectloosheid als ik dat deel.