tenlastelegging justitie

ghoost

VWC lid
Medefreaks,

De meesten weten wel ongeveer wat er een jaar of 4 geleden met mij is gebeurd (zie topic 'gepakt met vuurwerk').
ik vond in een oude schoenendoos de tenlastelegging zoals ik hem in de brievenbus kreeg van justitie.
Dit is wel leuk om te lezen... nou ja, leuk... interessant, laten we het daar op houden :).

Dit akkefietje heeft mij 240 uur taakstraf en een maand voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar opgeleverd, waar ik HEEL erg veel geluk mee heb gehad.
Mijn 'redding' was dat ik pas 2,5 jaar na dato opgeroepen werd, anders was er 33 weken hechtenis tegen me ge-eist.
Ik heb even een foto gemaakt met m'n telefoon, enjoy:

vw2.jpgvw.jpg

Mag ik hier als (Belg)uit afleiden dat flowerbeds met 2 lonten in nederland verboden zijn? Zoja waarom dan wel?
Of lees ik dit verkeerd?

Toen dit gebeurde was dat nog verboden, pas bij het laatste vuurwerkbesluit is het toegestaan. Vandaar dat er ook ineens al die 'combinatieboxen' zijn.

Medefreaks,
waar ik HEEL erg veel geluk mee heb gehad.
Mijn 'redding' was dat ik pas 2,5 jaar na dato opgeroepen werd, anders was er 33 weken hechtenis tegen me ge-eist.

Bekijk bijlage 14455Bekijk bijlage 14456

Dat houden ze je voor... Als je echt zo crimineel geweest was hadden ze de zaak wel sneller afgehandeld en je 33 weken gegeven. Maar het vuurwerk is in beslag genomen dus het gevaar geweken en heeft het geen prioriteit meer.

Ik vind dat je nog veel straf gehad hebt met dat kleine beetje vuurwerk. 2009, dus dat betekent dat je weer volop in de mortierbommen zit? Want je proeftijd is voorbij. Belangrijker nog, wordt je nu in de gaten gehouden door de politie en justitie of zou je zo weer kunnen beginnen als je wilt?

Ik snap je vragen niet helemaal... tuurlijk zou ik zo weer kunnen beginnen als ik wil. Zou echter niet zo slim zijn ;). Ik heb nog voorwaardelijk tot 31 januari. Of ze me in de gaten houden heb ik geen idee van. Denk dat ze met nieuwjaar een keer extra door de straat rijden, maar verder...? De shells lagen opgeslagen boven een drukbezocht cafe. Niet handig van me, maar wat dat betreft vind ik al helemaal dat ik er genadig van af ben gekomen!
Ik doe nu niks meer in illegaal. Zou te veel mensen teleurstellen in mijn omgeving als er weer iets zou gebeuren, maar ow ow ow wat kriebelt het...!!

Back
Bovenaan