Stichting tegen vuurwerk na afloop kermis

moontan

VWC lid
geplaatst: 9-8-2007, 08:15 door TCTubantia
Stichting tegen vuurwerk na afloop kermis

ALMELO / DEN HAAG - De Stichting Ruimtelijke Ordening en Milieu uit Hengelo gaat bij de Raad van State bezwaar maken tegen het afsteken van vuurwerk op 8 september ter afsluiting van de jaarlijkse kermis in Almelo. Dat werd gisteren duidelijk op een hoorzitting bij de Raad van State waar de stichting de vergunning van vorig jaar aanvocht. De milieugroep vindt een zogeheten ontbrandingsvergunning, waarin de veiligheid centraal staat, niet voldoende. Er zou ook een algemene milieuvergunning nodig zijn. Die vergunning moet volgens de milieugroep door de provincie worden afgegeven aan de exploitant van de parkeergarage aan het Stadhuisplein. Het vuurwerk wordt altijd vanaf het dak van deze garage afgestoken. Woordvoerder M. Middelkamp van de Stichting Ruimtelijke Ordening en Milieu zei gisteren op een hoorzitting bij de Raad van State dat het vuurwerk op 30 meter van woningen wordt afgestoken en dat derhalve serieus naar de milieu-effecten moet worden gekeken. Na afloop van de zitting kondigde hij aan dat de stichting binnenkort via een spoedprocedure de ontbrandingsvergunning voor dit jaar zal aanvechten. Hoe de Raad van State over de vergunning van 2006 oordeelt, wordt over zes weken bekend gemaakt.

Waar je je wel niet druk over kan maken, als ze zo nodig het milieu beter willen maken moeten ze niet (kleine) vuurwerkshowtjes gaan verbieden maar kunnen ze beter zorgen voor meer boompjes of minder auto rijden, of iets in die richting. Kommaneukers deze linkse activisten, word ik alles behalve blij van...:angry:

Bedankt Moontan.

Hoewel ik niet in de buurt rondom Hengelo woon heb ik hier ook een tegenstrijdige mening over.

Aap007, jij richt je meer op de verdere gevolgen. Als ik het nieuwsbericht doorlees komt er bij mij meer naar voren dat het gaat om de ontbrandingsvergunning dat de veiligheid van het vuurwerk moet controleren.

Zoals boven mij ook al staat vind ik het niet nodig om een traditionele vuurwerkshow af te schaffen als ze zeggen dat het niet goed voor het milieu is. Er zijn veel grotere schademakers dan vuurwerk.

Kom op zeg, waar maken die mensen zich druk over, dit soort volk is dus egt niet helemaal goed in de kop.
Drukte om niks, terweil ze wel iedere dag met hun vervuilende auto naar t werk rijden.

Kom op zeg, waar maken die mensen zich druk over, dit soort volk is dus egt niet helemaal goed in de kop.
Drukte om niks, terweil ze wel iedere dag met hun vervuilende auto naar t werk rijden.

Ja precies, ze maken zich veel te druk om de kleine dingen. Laten ze eerst maar es hun vervuilende Bentley wegdoen waarmee ze elke dag naar de aandelenbeurs gaan.......

ik kan best begrijpen dat die zogenaamde omwonen de op ''30'' meter afstand een beetje last van rook zullen hebben... maar een milieuvergunning? gaat te ver of niet dan? wat willen ze dalijk? dat je voor een open haard een vergunning meot gaan vragen? roetfilters erin? XD daar gaat wel naar toe als ze nu al zeuren om zo een kermis vuurwerkje...

Back
Bovenaan