Sky Symphony 100s *Nieuw 2024*

Hopelijk is het tempo te wijten aan wat vocht of wellicht een verkeerd geproduceerde sample (als het een sample was).. maar gezien de box verder perfect doorliep, heb ik mijn twijfels of hij in de straat hetzelfde tempo heeft als de productvideo. Dat zou een domper zijn, gezien ik hem voor het chaosmoment heb besteld.

Effecten zijn zelf verder wel goed qua grootte en goud, maar het tempo is wel een domper zo.

Ben gewend dat avond/ochtend na demo hier massa filmpjes staan maar ik zie niks?
Dat kan ik je uitleggen: normaal staat het op het dijkje naast het schietterrein aardig vol met liefhebbers en camera's maar nu waren er maar een handjevol mensen. Het was vreselijk rotweer met veel regen en wind. De wind stond ook nog eens vol op het publiek. Dus zelfs onder het afdak werd je nat. Ging je verder naar achter staan dan zag je niks doordat je tegen het afdak aan keek. Paraplu hielp ook niet echt want om wat te kunnen filmen moest je dan de paraplu achterover doen en kreeg je weer de volle laag, of je nou filmde of gewoon stond te kijken. De meeste van de aanwezigen waren al blij dat ze wat konden zien. Ik heb in al die jaren onder diverse (soms extreme) weersituaties gefilmd, maar dit was gewoon niet te doen. Gelukkig is het een enkeling toch nog redelijk gelukt en is er wel wat beeldmateriaal.

Hoho.. ik heb netjes gefilmd he.. 😛 Sterker nog, denk dat ik deze keer de enige was... Ik sprak Mike nog even en die gaf aan z'n camera lekker in de tas te laten vanwege het weer. Stond vooraan onder het afdak, maar daar regende het ook onderdoor. Capuchon op en gaan... Soms zie je een blaadje of m'n hand boven in beeld om de lens af te dekken of je ziet ook het dak maar het was uiteindelijk nog wel te doen.

Maar inderdaad, ik stond daar ook in de regen net als vorig jaar.. M'n camera was wel nat, maar uiteindelijk toch nog aardig beeld weten af te leveren aangezien ik niet ben gaan vegen op de lens.. dan heb je er niets meer aan. Locatie technisch is het wel een drama.. regent en waait voor mijn gevoel altijd daar in Flevoland. Ook bereik van 4/5G (voor streaming) is niet handig. Maar goed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk...

Over het schieten, ik heb zelf gezien dat Dream voor de demo alles verpakt met plastic klaar gezet hadden op planken onder een afdak naast de baan. Sprak ook Jolanda nog van Dream en die merkte ook op dat het de vraag was of alles (zelfs ingepakt) goed ging. Het vuurwerk zelf heeft eigenlijk eventjes in de regen gestaan maar zoals Gizmo75 al aangeeft bleef het maar regenen en niet zo zachtjes ook. Uiteindelijk is het voor de demo op de juiste plaats gezet en stond het die tijd in de regen. Doordat alles zeiknat was denk ik dat het zeker invloed heeft gehad op het vuurwerk. En... er kwamen ook producten die ochtend uit een container want die werden nog tegen gehouden in de haven.. het best is als dat al eventjes kon drogen in de bunkers maar het kon gelijk door naar Biddinghuizen voor de demo.

Denk niet dat je een schietbedrijf kan blamen, ze hadden goed ingepakt en zo kort mogelijk voor start demo neergezet.. elk ander schiet bedrijf had hier last van gehad.

Maar goed, het blijft toch een dingetje met die zeikregen en wind... Volgende keer liever met 25 graden en zuchtje wind! 🥳

Beeld!

Laatst bewerkt:
Hoho.. ik heb netjes gefilmd he.. 😛 Sterker nog, denk dat ik deze keer de enige was... Ik sprak Mike nog even en die gaf aan z'n camera lekker in de tas te laten vanwege het weer. Stond vooraan onder het afdak, maar daar regende het ook onderdoor. Capuchon op en gaan... Soms zie je een blaadje of m'n hand boven in beeld om af te dekken of het dak maar het was uiteindelijk nog wel te doen.

Maar inderdaad, ik stond daar ook in de regen net als vorig jaar.. M'n camera was wel nat, maar uiteindelijk toch nog aardig beeld weten af te leveren aangezien ik niet ben gaan vegen op de lens.. dan heb je er niets meer aan. Locatie technisch is het wel een drama.. regent en waait voor mijn gevoel altijd daar in Flevoland. Ook bereik van 4/5G (voor streaming) is niet handig. Maargoed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk.. 😁

Beeld!
Haha Arjan, ik schreef toch ook "Gelukkig is het een enkeling toch nog redelijk gelukt en is er wel wat beeldmateriaal." en daarmee bedoelde ik o.a. jou!! :applause:

Dat kan ik je uitleggen: normaal staat het op het dijkje naast het schietterrein aardig vol met liefhebbers en camera's maar nu waren er maar een handjevol mensen. Het was vreselijk rotweer met veel regen en wind. De wind stond ook nog eens vol op het publiek. Dus zelfs onder het afdak werd je nat. Ging je verder naar achter staan dan zag je niks doordat je tegen het afdak aan keek. Paraplu hielp ook niet echt want om wat te kunnen filmen moest je dan de paraplu achterover doen en kreeg je weer de volle laag, of je nou filmde of gewoon stond te kijken. De meeste van de aanwezigen waren al blij dat ze wat konden zien. Ik heb in al die jaren onder diverse (soms extreme) weersituaties gefilmd, maar dit was gewoon niet te doen. Gelukkig is het een enkeling toch nog redelijk gelukt en is er wel wat beeldmateriaal.
Aha helder dankjewel vond het al zo ongewoon

@MichelAngelo
Dream is wel een van de grootste en na mijn menig betere schieters van ons land, dus waar het mis is gegaan...
Dream is inderdaad één van de grotere maar zeker niet één van de betere schieters.. Er zijn helaas nog maar een handjevol schieters in Nederland over maar er zijn veel betere. Het is een mooie uitleg van Arjan maar slecht excuus en gewoon een fout van dream. Dat andere schietbedrijven dit ook zouden hebben ben ik het niet mee eens. "Citaat arjan"

Anyway back to the compound.

Verschil tussen sample en productie is er wel bij rubro en soms wel een beetje extreem maar over het algemeen valt een artikel niet tegen in de straat wat bij andere merken sneller gebeurt de laatste jaren. Gokje wel waard en vind ook wel dat we moeten koesteren dat rubro nog voor de 30mm met kooi (ga ik nu even van uit bij deze) blijft gaan in deze tijden.

Thanks Arjan voor de content.

Wat betreft Dream... het regent niet voor het eerst in Nederland. Als ze het hebben ingepakt dan hebben ze dat wel belabberd gedaan. Inderdaad kwamen er een artikel of acht negen rechtstreeks uit de container. Dat is gewoon vochtig. Dat doet die artikelen geen goed en daar kan Dream niets aan doen. Als het juist die artikelen waren die uitvielen dan heb ik niks gezegd. Ik snap al dat ingewikkelde gedoe gewoon niet erg. Zet het onder een afdak of in de bus en loop per artikel naar de afsteekplaats en fakkel met de hand. Met oudjaar doen we niet anders. Dat werkt. Dan maar even wat minder “professioneel”. Duurt wat langer, maar nood breekt wet.

Was het maar eens minder aan het regenen in dit land, zou iedereen een stuk blijer van worden :D

Maar zonder gekheid, ik heb verder geen idee en praat ook natuurlijk niet voor Dream. Wat er precies is gedaan heb ik ook niet meer gezien verder. Zag het alleen begin van de avond en wat er op het veld is aangesloten en gedaan was ik niet bij. Zoals ook Gizmo en anderen beamen was het 1 groot regenfront. Links of rechtsom is dat niet handig i.c.m. vuurwerk. Welke producten er precies uit de container kwamen die middag weet ik niet. Natuurlijk balen dat die afslaan. De Spitzen Palmen en de Bonfireworks Legendary bijvoorbeeld schoten 1 shot en dat was het... Later ná de demo toen we allemaal weer warm binnen stonden en aan het bier hoorde je steeds geknal, dan ging er weer een cake af.. Dream moest ook gewoon wachten omdat er cakes in de brand stonden of dus nog afgingen. Al met al jammer maar helaas niets meer aan te doen nu ;)

Back
Bovenaan