Showtjes Valenia en omgeving 2022

firewall

VWC lid
Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Zeker nu Spanje corona niet meer als een pandemie maar als endemie wilt beschouwen. Hopelijk weer lekker veel shows dit jaar. Fallas staat ook in de planning voor maart, dus dat is voor alsnog goed nieuws.

Inmiddels al meerdere shows geweest vanaf 1 januari maar helaas werd niets bekend gemaakt. Gelukkig is 20 januari altijd in Pobla de Vallbona. Zo ook vandaag en morgen. 2x mascleta en 2x avondshow. Vanmiddag wel geweest bij de mascleta, maar voor vanavond stond er niet heel erg veel dus die skip ik. Morgen helaas werken want morgen schiet ricasa. Misschien dat ik de avondshow mee pak.

Van het weekend 2 shows ivm inhuldiging fallera mayor voor fallas.

Hier in iedergeval mijn eerste show van dit jaar. Mascleta piro San Martin

Helaas vandaag aan het werk, maar er hangt momenteel een mascleta correguda van piro Ricasa, één waarbij het de bedoeling is dat je mee loopt. Zie hier een video van 2 jaar geleden.

Fijn dat dit topic en weer is zeg. Mooie eerste beelden alweer. Hopelijk kunnen we hier weer heel wat films en hopelijk ook foto van opbouw ouzo verwachten. |alvast bedankt firewall, top:handsup:

Sinds eergisteren is het hier in de dorpen Las Fallas. Montserrat, montroy, catadau en turis. Met poppen en alles wat erbij hoort. Vanmorgen liep ik toevallig 2 despertas tegen het lijf haha. Dit weekend in alle dorpen ook mascletas. Videos volgen.

Eén Europa. Hier zie ik ze met winkelwagentjes vol knallers over straat rijden en in Nederland wordt je met een pakje knallers voor crimineel uitgemaakt :bonk:
Leuke beelden, dank voor het delen.

Gister gevraagd waarom er in de dorpen hier nu pas Las Fallas wordt gevierd. Hij vertelde dat dit ligt aan het feit dat alle muziek bands hier in de omgeving 15-19 maart allemaal naar Valencia gaan. Niet alle casals/verenigingen hebben nl zelf een muziek band. Als hier in de dorpen dus gelijktijdig Fallas wordt gevierd dan hebben ze hier in de dorpen geen muziek haha.... Nouja beter voor mij :handsup:

Lijkt me ook wel eens leuk om dat te bezoeken. Gaan we eens in de gaten houden.

Back
Bovenaan