Ruim 7000 vuurwerkklachten binnen

bolle-040

VWC lid
http://m.telegraaf.nl/binnenland/ar...utm_medium=referral&utm_campaign=facebookpage

Meer dan zevenduizend klachten zijn in twee dagen tijd bij meldpunt vuurwerkoverlast.nl binnengekomen dat zaterdag voor het vijfde jaar openging. Dat laat het digitale loket maandag weten.

De meeste meldingen gaan over overlast door vuurwerkbommen, gevolgd door klachten over ’irritant supermarktvuurwerk’, aldus het loket. Vooral het aantal klachten over supermarktvuurwerk, dat heel het jaar te koop is, is beduidend hoger dan voorgaande jaren, stelt GroenLinks-raadslid Arno Bonte, een van de initiatiefnemers.

Vorig jaar 89.000 klachten
Het meldpunt is een initiatief van dertig lokale GroenLinks-fracties, waaronder die van Rotterdam, Den Haag en Groningen. Die willen in kaart brengen hoe groot de overlast door vuurwerk is. Vorig jaar kwamen zo’n 89.000 vuurwerkklachten binnen.

Bij het meldpunt kwamen rond de vorige jaarwisseling ook bijna 10.000 valse meldingen binnen. Die spam is er toen volgens Bonte „voor 99 procent uitgefilterd.”

Ik kwam dit bericht tegen op Facebook, ik dacht hier gaan we weer.
Na het lezen van het bericht was ik redelijk gedachten veranderd.
Vooral door het stukje met 10.000 Valse meldingen. Maakt in mijn oven heel het gebeuren nep.

Denk ga ook maar eens de reacties op het bericht lezen op Facebook. Het viel mij op dat de eerste 100 reacties die ik gelezen heb voor 99% positief zijn over vuurwerk. Van man tot vrouw :). Doet mij goed dat de negatieve sfeer omtrend vuurwerk flink afneemt.

Als je al begint met 2000 valse meldingen, en nu ook weer 18 meldingen op de Afsluitdijk zet, geloof ik hier niets meer van. Is gewoon een valse bende. En al zouden er 89.000 unieke klachten binnenkomen is dit nog maar 0,52352941176% van de Nederlandse bevolking...

Ik kwam dit bericht tegen op Facebook, ik dacht hier gaan we weer.
Na het lezen van het bericht was ik redelijk gedachten veranderd.
Vooral door het stukje met 10.000 Valse meldingen. Maakt in mijn oven heel het gebeuren nep.

Denk ga ook maar eens de reacties op het bericht lezen op Facebook. Het viel mij op dat de eerste 100 reacties die ik gelezen heb voor 99% positief zijn over vuurwerk. Van man tot vrouw :). Doet mij goed dat de negatieve sfeer omtrend vuurwerk flink afneemt.

Heb jij bij de aldi cat 1 gekocht.
Bij mij waren meer 70 plus oude mannen aan het graaien dan jongeren.
Zegt genoeg.
Bij een bejaarden tehuis is een verbod opgeheven omdat het te saai en rustig werd.

Je ziet wel weer dat ze gewoon Hot items pakken om hun leugens te kunnen verdoezelen. Want dit jaar is heel opeens supermarkt vuurwerk een top melding..... durf te wedden dat 95% van de Nederlanders geen eens het verschil weten tussen categorie 1 en 2. Daarnaast wordt het al jaren in dezelfde mate verkocht in nl maar nu opeens levert het overlast op.... is alleen maar omdat er een paar grote nieuws items zijn geweest waar bonte handig gebruik van maakt.

’irritant supermarktvuurwerk’

Wel goed dat die middelbare en oude klaaglui de jeugd geen jeugd gunnen, bah.
Supermarktvuurwerk (cat. 1) dat overlast veroorzaakt, yeah right.

Die paar crackling scheetjes van een crackling ball of grondbloem is niets.
Ze zouden het gebruik van cat. 1 vuurwerk juist moeten aanmoedigen om te voorkomen dat idioten met zwaar vuurwerk gaan lopen stuntelen.

Waarom plaatst de media dit soort non-nieuws nog steeds? Vorig jaar is toch al duidelijk geworden dat dit hele meldpunt èèn grote hoax is?

Waarom plaatst de media dit soort non-nieuws nog steeds? Vorig jaar is toch al duidelijk geworden dat dit hele meldpunt èèn grote hoax is?

Er zijn, vooralsnog, een hoop mediagroepen die het nog niet geplaatst hebben... of dat komt nog, of het gaat de goede kant op.

http://m.telegraaf.nl/binnenland/ar...utm_medium=referral&utm_campaign=facebookpage

Meer dan zevenduizend klachten zijn in twee dagen tijd bij meldpunt vuurwerkoverlast.nl binnengekomen dat zaterdag voor het vijfde jaar openging. Dat laat het digitale loket maandag weten.

De meeste meldingen gaan over overlast door vuurwerkbommen, gevolgd door klachten over ’irritant supermarktvuurwerk’, aldus het loket. Vooral het aantal klachten over supermarktvuurwerk, dat heel het jaar te koop is, is beduidend hoger dan voorgaande jaren, stelt GroenLinks-raadslid Arno Bonte, een van de initiatiefnemers.

Vorig jaar 89.000 klachten
Het meldpunt is een initiatief van dertig lokale GroenLinks-fracties, waaronder die van Rotterdam, Den Haag en Groningen. Die willen in kaart brengen hoe groot de overlast door vuurwerk is. Vorig jaar kwamen zo’n 89.000 vuurwerkklachten binnen.

Bij het meldpunt kwamen rond de vorige jaarwisseling ook bijna 10.000 valse meldingen binnen. Die spam is er toen volgens Bonte „voor 99 procent uitgefilterd.”

Een website waarin in elke (excuseer mijn Frans) janlul een melding kan doen moet leidend zijn als statistiek voor "overlast met vuurwerk" voor de media? Waar zijn we mee bezig in dit land.

Ik zou wel eens statistieken willen zien over hoeveel % van deze meldingen van de GroenLinks-achterban zijn. Verder wil ik graag eens zien hoeveel baby boomers hier tussen zitten. Onzinnig geklaag over supermarktvuurwerk, wat een kinderachtig gedrag.

Eerst een bericht dat de consument verbaasd is dat er cat 1 vuurwerk te koop was (en dus niet van het bestaan af wist) maar als ze er over kunnen klagen weten ze er ineens allemaal van af natuurlijk....

Hahaha Groenlinks claimt voor een tollerante samenleving te staan terwijl ze een klaagplatform aanbieden voor mensen die niet tollerant zijn voor een paar knallen.
Maak je een zelfde platform voor hondenpoep/fietsers/muziek/bbqlucht dan krijg je wel zoveel klachten. Moeten we dat dan ook maar verbieden ?

Wow 7000 meldingen tegen over het inwoners aantal van Nederland, dan is dat aantal eigenlijk gewoon een lachertje. De initiatiefnemers vinden het dus al een geweldig aantal maar in werkelijkheid is het dus gewoon een lachertje. Ik lach me in ieder geval kapot aan alle energie die ze er in stoppen en wat ze er voor terug krijgen :p

Back
Bovenaan