RTL Boulevard waren dinsdagavond eensgezind: er moet vuurwerkverbod komen

jeremy21

VWC lid
De sterren van RTL Boulevard waren dinsdagavond eensgezind: het moet eens over zijn met het consumentenvuurwerk op oudejaarsavond. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Waar veel sterren op Twitter vanwege hun geschrokken huisdieren pleiten voor een vuurwerk-exit, had Boulevard-deskundige Fatima Moreira de Melohet gisteren over de vluchtelingen. “Ik blijf het bizar vinden. Vluchtelingen die uit hun land wegvluchten vanwege oorlog en dan komen ze hier aan…“

Moreira de Melo wijst erop dat vluchtelingen vluchten voor gevaar en dat ze hier dan op oudejaarsavond ook in een gevaarlijke situatie zitten. “Weet je, het is gewoon gevaarlijk. Je bent hier niet voor getraind. Mensen doen het één keer per jaar en dan gaan ze ineens heel gevaarlijke dingen doen. Ik vind het zo bizar dat vuurwerk. Ik vind het echt onverantwoord.”

Peter R. de Vries vindt de gevaren van consumentenvuurwerk te groot. “Er zijn twee mensen om het leven gekomen bij het afsteken van vuurwerk. Ook zoiets verschrikkelijk, want ook daarvan denk je: dat had toch niet nodig geweest? Dat had je kunnen voorkomen. Heel triest.”

Oudejaarsavond wordt volgens hem steeds grimmiger. “Overall is het ook allemaal net wat heftiger en grimmiger weer geweest dit jaar. Ik moet je zeggen dat ik dat al voorspelde toen ik gisteren overdag op straat liep en ik voelde dat het zacht en vrij droog weer was. Toen zei ik al: dat zullen we vanavond wel weer merken aan het aantal incidenten. Er zijn gewoon meer mensen op straat, langer op straat, drinken op straat. Dat is allemaal anders als het snijdend koud is en regent. Je ziet het aan het aantal incidenten, met auto’s in brand etcetera.”

Luuk Ikink: “Ik denk dat na een avond als dit de roep om een vuurwerkverbod nog wel weer harder gaat worden, want drie doden is toch wel bizar. Dat dat kan gebeuren op een feestavond

klote programma, ga toch eens echt onderzoek dom stelletje lamme takken.
illegaal vuurwerk veroorzaakt 2 doden. Dat is al verboden. En die Peter R. de vries loopt ook weer iets te roeptoeteren. Heeft er geen reet verstand van net als al die zogenaamde deskundigen. Wat betreft vluchtelingen met PTSS door oorlogsgeluiden kan ik nog wat inkomen. Maar daarom verbieden? Echt wat een gezever weer.
(irritatie modus uit)
greetzzz

Zucht kan dat hockeytrutje niet gewoon van de buis blijven. Wat hebben vluchtelingen in hemelsnaam met vuurwerk te maken?

Toen ik dit zelf ook las kwam de stoom letterlijk uit me oren, wij moeten alles maar pikken en slikken en ons aanpassen aan vluchtelingen die zwarte piet rasistisch vinden, en vuurwerk eng vinden omdat ze oorlogtraumas hebben opgelopen, donder toch op ga dan lekker terug waar je dan vandaan komt maar ga niet onze tradities naar de klote helpen

De sterren van RTL Boulevard waren dinsdagavond eensgezind: het moet eens over zijn met het consumentenvuurwerk op oudejaarsavond. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Waar veel sterren op Twitter vanwege hun geschrokken huisdieren pleiten voor een vuurwerk-exit, had Boulevard-deskundige Fatima Moreira de Melohet gisteren over de vluchtelingen. “Ik blijf het bizar vinden. Vluchtelingen die uit hun land wegvluchten vanwege oorlog en dan komen ze hier aan…“

Moreira de Melo wijst erop dat vluchtelingen vluchten voor gevaar en dat ze hier dan op oudejaarsavond ook in een gevaarlijke situatie zitten. “Weet je, het is gewoon gevaarlijk. Je bent hier niet voor getraind. Mensen doen het één keer per jaar en dan gaan ze ineens heel gevaarlijke dingen doen. Ik vind het zo bizar dat vuurwerk. Ik vind het echt onverantwoord.”

Peter R. de Vries vindt de gevaren van consumentenvuurwerk te groot. “Er zijn twee mensen om het leven gekomen bij het afsteken van vuurwerk. Ook zoiets verschrikkelijk, want ook daarvan denk je: dat had toch niet nodig geweest? Dat had je kunnen voorkomen. Heel triest.”

Oudejaarsavond wordt volgens hem steeds grimmiger. “Overall is het ook allemaal net wat heftiger en grimmiger weer geweest dit jaar. Ik moet je zeggen dat ik dat al voorspelde toen ik gisteren overdag op straat liep en ik voelde dat het zacht en vrij droog weer was. Toen zei ik al: dat zullen we vanavond wel weer merken aan het aantal incidenten. Er zijn gewoon meer mensen op straat, langer op straat, drinken op straat. Dat is allemaal anders als het snijdend koud is en regent. Je ziet het aan het aantal incidenten, met auto’s in brand etcetera.”

Luuk Ikink: “Ik denk dat na een avond als dit de roep om een vuurwerkverbod nog wel weer harder gaat worden, want drie doden is toch wel bizar. Dat dat kan gebeuren op een feestavond

Wat een kutbericht....

Nee Peter, dat had helemaal niet kunnen worden voorkomen, je kan niet iets verbieden wat al verboden is. Het ultieme voorbeeld dat men in deze hele discussie geen onderscheid meer kan maken tussen wat mag en wat niet mag. Deze lui zijn om het leven gekomen door ondeugdelijk gebruik van illegaal vuurwerk. Bij een verbod van consumentenvuurwerk gaan dit soort lui echt niet ineens stoppen met het inslaan van shells e.d. Het mag immers nu ook al niet, het is naïef om er vanuit te gaan dat deze rakkers bij een algeheel verbod zich ineens wel netjes aan de regels gaan houden.

Hetzelfde geldt voor de bange huisdieren. Ik schat voor 99,9% bang door illegale knallers, waarvan het gros vóór 31 december al is afgestoken. Dat mag ook helemaal niet. Een verbod op legale rotjes lost dat probleem helemaal niet op. Denkt men nu serieus dat bij een verbod op Nederlands knalvuurwerk, er geen illegaal knalvuurwerk meer gekocht wordt? De drempel om het wel of niet te doen blijft exact hetzelfde.

Migranten is al helemaal een non-discussie. De wereld is hard, vuurwerk met oud en nieuw is een wereldwijd fenomeen. Als je rekening moet houden met ieder potentieel trauma, blijft er weinig vertier over.

Waar die vluchtelingen vandaan komen hebben ze ook vuurwerk hoor.
Wordt bij een bruiloft vast en zeker ook wel is wat afgestoken

Bizar ook dat ze het dan over 3 doden hebben. 1 is er doodgeschoten, 1 met een bizar carbid ongeluk en 1 met een lading zwaar illegaal vuurwerk. Geen van de 3 heeft maar iets met legaal vuurwerk te maken. T lijkt wel dat alles wat er gebeurt in de nacht van 31 op 1 aan vuurwerk wordt toegeschreven.

Blaaskaakjes, 9/10 zit lekker op Bonaire, Ibiza, of andere warme resorts met de kerst en oudjaar, allemaal pro vluchteling, want ja, kijk eens hoe goed we zijn, dan al niet te spreken over alle “goede doelen” waar ze abbasaudeur van zijn.

Denken overal verstand van te hebben, skiën gaan we ook verbieden, net zoals het huren van waterscooters (blijft bijna niks meer over voor de “bners”).

Wat een onwetendheid, man man man... Heel frustrerend. En het is nauwelijks om te draaien deze vreselijke trend.

Fatima, dat is toch de oud hockeyster die nu professioneel pokeraar is? Imo is dat dus professioneel gokken. In 2018 hebben 2 mensen(waar over is bericht, wellicht zijn het er meer) in Nederland zelfmoord gepleegd ivm gokschulden. Het is bizar dat deze Fatima gokken verheerlijkt via Instagram posts. Dit terwijl er genoeg mensen zijn die in de shit komen door het gokken, alles kwijtrakend, waaronder zelfs hun leven. Wauw wat bizar dat zij gokken dus toe staat.

En hoe bizar eigenlijk dat zij vluchtelingen erbij betrekt. Ben benieuwd hoeveel vluchtelingen zij in huis heeft genomen of welk gedeelte zij van haar opbrengsten structureel aan goede doelen geeft.

Verschrikkelijk zat gister voor de tv mezelf een partij te ergeren bah! Die zogenaamde deskundige peter r met 0 verstand van zaken....

Een vluchteling met PTSS is pas gevaarlijk, maar je als die je dochter verkracht of vermoord dan is dat erg rot, hij kan daar niets aan doen door de PTSS.
DRANK MISBRUIK mensen dat is het probleem met oud en nieuw, en dat gejank dat het "grimmiger word" nou vind het wel meevallen, in m'n jonge jaren ging het er wel eens heftiger aan toe en dan woonde ik in een gehucht.
Maar mensen neersteken, neerschieten heeft niets met oud en nieuw te maken maar worden vaak wel in de statistieken meegenomen.
Nou dat gaat weer lachen worden volgend jaar, dikke krokodillen tranen en liters azijn zullen weer vloeien.

Soms, heel soms denk ik wel eens verbied het maar eens een jaartje. Dan kan je eens zien hoe de verhoudingen werkelijk liggen. En dan voorspel ik nu al dat er niets, maar dan ook niets veranderd. Mensen met teveel drank/drugs op doen gewoon rare dingen. Steek- en schietpartijen lijken wel bij de jaarwisseling te horen tegenwoordig. En de hoeveelheid illegaal vuurwerk gaat alleen maar toenemen met alle gevolgen van dien. Als klein jochie kreeg ik altijd van mijn moeder te horen: gebruik je verstand! En dat is nou precies hetgeen niemand meer lijkt te (willen) doen.

Soms, heel soms denk ik wel eens verbied het maar eens een jaartje. Dan kan je eens zien hoe de verhoudingen werkelijk liggen. En dan voorspel ik nu al dat er niets, maar dan ook niets veranderd. Mensen met teveel drank/drugs op doen gewoon rare dingen. Steek- en schietpartijen lijken wel bij de jaarwisseling te horen tegenwoordig. En de hoeveelheid illegaal vuurwerk gaat alleen maar toenemen met alle gevolgen van dien. Als klein jochie kreeg ik altijd van mijn moeder te horen: gebruik je verstand! En dat is nou precies hetgeen niemand meer lijkt te (willen) doen.

probleem is dat er zelden wetten worden terugedraaid omdat ze niet werken.

het is een beetje als een plijster op een open wond plakken, ipv van de plijster die niet werkt eraf te halen plakken ze er nog een paar over heen...

RTL wat?

Een of ander bagger programma met zelfbenoemde 'sterren' die in elkaars poep zitten te roeren om er over te kunnen roddelen...

Echte bagger deze programma's. SBS6 gehalte.

(Deze mening ben ik ook zonder vuurwerk gerelateerde woorden toegedaan)

Back
Bovenaan