Rotterdam: Viertal gooit vuurwerk in woning Piet van der Polsingel.

densta

VWC lid
Een 31-jarige Rotterdammer heeft zaterdagmiddag nadat er vuurwerk door zijn brievenbus was gegooid zelf een van de verdachten aan kunnen houden. Agenten hielden korte tijd later nog drie andere verdachten aan.

Zaterdagmiddag schrok een 31-jarige Rotterdammer op door een zwaar stuk vuurwerk dat door de brievenbus van zijn woning aan de Piet van der Polsingel werd gegooid. De bewoner rende meteen naar buiten en achter de jongens aan. Op de Sterrekroosstraat kon de man een van de jongens te pakken krijgen. Agenten namen de 16-jarige jongen van de man over.

Vervolgens zijn nog drie jongens van 12, 12 en 15 jaar aangehouden. De jongens komen allen uit Rotterdam. Door het vuurwerk, vermoedelijk een nitraat, zijn de voordeur van de woning, de brievenbus, de vloerbedekking van de hal en de haldeur flink beschadigd. De schade wordt op de jongens verhaald.

Bron: http://m.dichtbij.nl/rotterdam-hillegersberg-schiebroek/artikel/3252829/-

Dit is natuurlijk weer niet goed te praten en gelukkig hebben ze één en dan waarschijnlijk ook alle daders te pakken en worden de kosten op hun verhaald.

Wat mij wel stoort is dat in dit bericht de vermoedelijke nitraat nu ook al als zwaar vuurwerk wordt bestempeld :bonk:

Dit is natuurlijk weer niet goed te praten en gelukkig hebben ze één en dan waarschijnlijk ook alle daders te pakken en worden de kosten op hun verhaald.

Wat mij wel stoort is dat in dit bericht de vermoedelijke nitraat nu ook al als zwaar vuurwerk wordt bestempeld :bonk:

En dat ze 5 jaar celstraf krijgen. Want nu lachen ze er nog om en volgend jaar wordt het een cobra 6. Hard afstraffen dit soort tuig.

Deze jongens lekker opsluiten in de gevangenis. Laat ze ook gelijk al de schade betalen. Belachelijk dat mensen niet eens fatsoenlijk met elkaar om kan gaan.

De nitraat als soortnaam gebruiken deze schade lijkt mij toch niet door een belgisch nitraatje te komen jammer, flink straffen die gasten.er is meer schade door deze actie dan alleen aan de spullen van die meneer(jammer das al erg genoeg)maar ook aan het vuurwerk bv uit belgie door dit gedoe word je met een nitraatje al gezien als terrorist.

Vraag mij af wat de aanleiding moet zijn geweest. Misschien sluimert er al langer en conflict waar niets over gemeld wordt. Vraag mij af hoe mensen dit uit verveling in hun kop zouden halen? :bonk:

In mijn jeugd deden jongens dit ook juup maar met astonautjes maar daar kreeg je nog geen mug mee dood hahahihi(is trouwens ook niet goed te praten natuurlijk)maar toen moest je echt wel de weg weten om aan iets zwaarders te komen , dat wist je als ventje niet.maar tegenwoordig door de sites etc lopen ventjes van 15 al in cobras te handelen.kattekwaad is het zelfde gebleven maar de zwaarte van het vuurwerk tja vul maar in

nou ja het is maar net wat je kattekwaad noemen wil .
bij kattekwaad hoort er geen schade aan te pas te komen .
maar goed weet ik veel .
als ouder ben je mooi klaar met je kroost als dat zoiets uitspookt .
ik hoop dat hier van geleerd wordt .

Ik geef ook aan dat wat in eerste instantie lijkt op kattenkwaad doordat het vuurwerk zo achterlijk zwaar is geen kattekwaad meer is te noemen

Kwa leeftijden die gepakt zijn zal om katte kwaad gaan maar meeste jeugd weet niet eens de kracht van bepaalde illegaal vuurwerk en dat krijg je dit stomme acties.

Waar is de katte streken gebleven; belletje lellen, raampje tikken noem maar op.

Vind je dat gek met de hoefterigheid van tegenwoordig? Vaak is dat raampje tikken of weet ik veel wat nog een gevolg van een eerder conflict ook.

In een maatschappij waar normaal uitpraten niet meer gaat grijpt men dan maar naar zo'n alternatief, wat zijn veel mensen dan toch zielig :shocked:

In een maatschappij waar normaal uitpraten niet meer gaat grijpt men dan maar naar zo'n alternatief, wat zijn veel mensen dan toch zielig :shocked:

Dat is het. En met normaal praten neem je hoefterigheid ook niet weg. Vorig jaar ook dingen zien gebeuren op straat. Zogenaamd nette burgers die klaarblijkelijk het nodig vinden hoefterig te gedragen tegen over jeugd die vuurwerk afstak. Waren niet de jeugdigen met vuurwerk die zich bespottelijk gedroegen, maar volwassen mannen die zich klaarblijkelijk hoger inschalen dan de jeugd en denken het recht te hebben op hoefterig gedrag.

Zie je op de weg ook terug joh. Ik heb de afgelopen jaaren 50 plussers een partij asociaal zien rijden. Onder het mom van ik weet hoe ik moet rijden want ik heb al 25 jaar een rijbewijs. Idem dito in de sportschool met leden die onverantwoord trainen en als je ze erop wijst dat je dan te horen krijgt dat ze er wel al 25 jaar trainen.

Mijn inziens wordt er veel te makkelijk naar jongeren gewezen, want ouderen vertonen op ander vlak vaak nog grotere hoefterigheid. Gevalletje lekker incidenten van anderen benoemen om de aandacht af te leiden van het eigen gedrag.

Ja juup op de preekstoel:p naar andere wijzen met je vinger:idea:staat zelfs iets over inde bijbel mattheus 7:3*Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt?*4*Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt?*5*Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.:bye:
om het wat met onze hobby te verbinden mag je BALK vervangen door VUURPIJL:wink:

Laatst bewerkt:
Ja juup op de preekstoel:p naar andere wijzen met je vinger:idea:staat zelfs iets over inde bijbel mattheus 7:3*Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt?*4*Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt?*5*Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.:bye:
om het wat met onze hobby te verbinden mag je BALK vervangen door VUURPIJL:wink:

Schuurmans had in het verleden vuurpijlen met daaraan balken hoor :p

Back
Bovenaan