Rotterdam 01-07-2008

moontan

VWC lid
Rotterdam. Nieuwe Maas. Kortdurende stremming i.vm. afsteken vuurwerk

NR. 084/2008
Geldig van: 01-07-2008 t/m 01-07-2008

Kortdurende stremming i.v.m. afsteken vuurwerk

1. Op dinsdag 1 juli 2008 zal de Nieuwe Maas tussen 23:00 uur en 23:45 uur ter hoogte van de Holland Amerikakade in verband met het afsteken van vuurwerk, vanaf een ponton, circa 20 minuten worden gestremd.

Heeft iemand misschien meer info?
Welk bedrijf gaat schieten?
Wat voor vuurwerk er geschoten gaat worden?

ONDERWERP
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland hebben op 25 maart 2008 een
verzoek ontvangen van
De Koster Pyro GmbH voor een ontbrandingstoestemming ingevolge het
Vuurwerkbesluit voor het tot ontbranding brengen van professioneelvuurwerk, ten behoeve daarvan bouwen, te installeren, te bewerken, danwel
na ontbranding te verwijderen, op 1 juli 2008 van 12.00 uur tot 23.50 uur in
de Nieuwe Maas t.o.v. de cruise terminal aan de Holland–Amerikakade
in Rotterdam, tijdens het vertrek van een cruiseship.
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland hebben besloten de
ontbrandingstoestemming te verlenen.

Ponton op de Maas naast Erasmusbrug dus. Max 3/4 inch. als het goed is.

Dat klinkt zeker niet verkeerd!

Het is lekker dichtbij dus het oeit me niet dat het dinsdag is ga jij hier ook heen Danny?
Dan kunnen we wel weer wat afspreken maar dat doen we wel via PM :bye:

Laatst bewerkt:
Het is op een dinsdag nogal laat en aangezien ik op woensdagen werk van 7:00 tot 22:00 lijkt mij dat niet echt handig om eerlijk te zijn. Maar je weet nooit.

Je weet trouwens ook niet of het wel echt de moeite waard is. Dat bevrijdingsvuurwerk op de brug was ook lachwekkend slecht.

Ik heb even contact gehad met Ron de Koster en ik vroeg wat er nou geschoten wordt daar was dit het antwoord op: Het vuurwerk dat wordt geschoten in Rotterdam is een vuurwerk met slechts cakeboxen max 2.5" ca. 120 stuks. :bye:

Dineren als Beatrix

ROTTERDAM - Wie niet met koningin Beatrix op dinsdag 1 juli mag aanzitten bij het galadiner op het cruiseschip Eurodam, hoeft niet bij de pakken neer te zetten.
Acht Rotterdamse restaurants serveren die dag hetzelfde menu als wat de vorstin en enkele honderden genodigden op de Eurodam krijgen voorgeschoteld. De koningin is die dag in Rotterdam om het nieuwste pronkstuk van de Holland America Line te dopen. In de prijs van het Eurodam-diner in één van de restaurants is een tochtje op een van de rondvaartboten van de Spido inbegrepen. Onder het genot van koffie, friandise en drankjes kan dan worden genoten van het vuurwerk dat op de Nieuwe Maas zal worden afgestoken. Inschepen tussen half elf en elf uur, het vuurwerk is om kwart over elf.

Op het menu staan onder meer reuze sint-jakobsschelpen, kreeft met avocado en filet Mignon Rossini. Het menu voor het galadiner is samengesteld door de ‘master chef’ van Holland America Line, de Oostenrijker Rudi Sodamin. Hij geldt in de internationale cruiseindustrie als een trendsetter. Sodamin is auteur van verschillende kookboeken en heeft voor zijn indiensttreding bij Holland America jarenlang gewerkt als ‘corporate executive chef’ bij de gerenommeerde Britse cruiserederij Cunard.

De restaurants die het Eurodam-doopmenu serveren zijn: 70 (Parkhotel), Rotterdam, de Euromast, Water, De Engel, Engels, Old Dutch en Rosso. Reservering is aanbevolen.

Spido biedt ook de mogelijkheid om op zondag 29 juni (08.30 uur) de Eurodam in Rotterdam te verwelkomen en om op woensdagmiddag 2 juli (15.15 uur) het schip uit te zwaaien. Reserveren is noodzakelijk.

Ook hier zijn weer veel vuurwerkfreaks aanwezig van allerlei sites en er zal een meeting plaatsvinden van VWB.

Gaan er van dit forum nog mensen? :D

Ook hier zijn weer veel vuurwerkfreaks aanwezig van allerlei sites en er zal een meeting plaatsvinden van VWB.

Gaan er van dit forum nog mensen? :D

Volgens mij gaat er niemand van dit forum :bonk:

Nouja, als er toch mensen gaan, je kan het beste op de Willemskade gaan staan!
Ik ben daar ook te vinden

30-06-2008

Guido’s Orchestra verzorgt optreden voor o.a. Hare Majesteit Koningin Beatrix

Hare Majesteit Koningin Beatrix der Nederlanden doopt tijdens een ceremonie op 1 juli 2008 in Rotterdam het nieuwe schip uit de Signature-klasse van de Holland-Amerika Lijn, de ms Eurodam. Guido verzorgt samen met zijn orkest de muzikale omlijsting van deze dopingceremonie. Wendy neemt de vertolkingen van zowel het Nederlandse als Amerikaanse volkslied voor haar rekening. Daarnaast vindt er een gastoptreden plaats van de uit Engeland afkomstige Opera Babes. Als afsluiting van het evenement zal Guido’s Orchestra een miniconcert verzorgen voor de 2500 genodigden.

‘Ik ben zeer vereerd dat ik met mijn orkest de ms Eurodam muzikaal een behouden vaart mag toewensen’ aldus Guido.

-------------------

Guido's orchestra is onder andere bekend van de Symphonica in Rosso concerten In het Gelre Dome en het Antwerpse sportpaleis. Waar hij Marco Borsato, Paul de Leeuw en later dit jaar met Lionel Richie muzikaal zal bijstaan met zijn groot (pop) orkest. Ik ben zelf een fan van Guido's eigen werk. Dus dat zal je daar dan ook gaan horen. Hij is afkomstig uit Nederlands Limburg, en is een soort moderne variant op Andre Rieu.

Kan zomaar eens zijn dat ik er een kijkje gaa nemen morgen :p

Vanavond is het dus zover, gaan er nog meer mensen vanavond?

Ik ga op de willemskade en ik zal waarschijnlijk me ajax shirt aan hebben :bonk:

Ik kom vanavond ook, ga de poging nemen en me laatste trein is om 00:02 uur en de show begint rond 23:15 uur dus zal denk moeten lukken :p

Ik kom vanavond ook, ga de poging nemen en me laatste trein is om 00:02 uur en de show begint rond 23:15 uur dus zal denk moeten lukken :p

Veel plezier Michael, en we kijken natuurlijk uit naar je ervaring en wie weet mooie beelden. Ben benieuwd naar deze show
:bye:

Aaaaaaaaahhh vet vuurwerk aan de maas!

Aaaaaaaaahhh vet vuurwerk aan de maas!

man man man dat was vet zeg!!!!!!!!
Het vuurwerk voor de MS Eurodam en Het Havenbedrijf Rotterdam!

kom net thuis, maar wat een geweld zeg. Het was druk, veel mensen, ook met camera's. Dus wacht het af :)
Wasabi heeft ook wat gefilmd. Dus zal kijken dezer dagen het te plaatsen.
Maar heb wel een aantal keer pikkevel uuuuh kippevel gehad!!! De finale was te erg!

Ik heb mijn dosis weer gehad :)

Laatst bewerkt:
Ik zat vanavond lekker aan een glaasje wijn en opeens dacht ik "TIJD VOOR EEN BOKJE", ik de auto in en even naar Rotjeknor gereden.
Nou, de blokjes heb ik gekregen, tsjonge wat een geweld. 6 tegelijk en dat 25x achterelkaar door, LEKKER HOOR, en dan de finale met 6 Poisonous Spiders, voor het eerst, dat ik rook er helemaal bij vond passen. Echt waar, deze moet je zien.

Ik zat vanavond lekker aan een glaasje wijn en opeens dacht ik "TIJD VOOR EEN BOKJE", ik de auto in en even naar Rotjeknor gereden.
Nou, de blokjes heb ik gekregen, tsjonge wat een geweld. 6 tegelijk en dat 25x achterelkaar door, LEKKER HOOR, en dan de finale met 6 Poisonous Spiders, voor het eerst, dat ik rook er helemaal bij vond passen. Echt waar, deze moet je zien.

Ja zie je nou, ik ben niet gek, ik heb hier op VWC heel wat gezien. Maar dit was echt iets wat ik nooit verwacht had. Dit had ik nooit willen missen! Man man zit nu nog na te genieten! Maar Havenbedrijf is ook niet niks he. Bestaat 135 jaar, had ook wel iets verwacht maar dit? nee..... echt te vet gewoon. Vette burstknallen tussen de (hoge) flats aan weerszijden, je hoorde de echo net zo hard terugkomen... shiiiit...... pppfffffffffffff

Laatst bewerkt:
Ik was hier ook aanwezig en zal zometeen mijn foto's plaatsen in de topic van de show!
Het was echt een hele gave show :cool:
Continue geweld, constant mines en totaal geen stilte!
Echt een geweldige show, de mensen die niet zijn geweest door hun negatieve mening hebben een hele foute keus gemaakt :D

Waar stonden jullie?

Back
Bovenaan