Rolstoelbus Enschede opgeblazen met zwaar vuurwerk

Koala

VWC lid
ENSCHEDE - Een rolstoelbus is in Enschede aan de Bartholomeus van der Helststraat opgeblazen met zwaar vuurwerk. Na een forse knal stond het voertuig in lichterlaaie.

Buurtbewoners zouden in de loop van de avond een harde knal hebben gehoord. Ook was er een felle flits te zien, meldt Tubantia. De voorzijde van het voertuig moest het flink ontgelden, zo is te zien op foto’s. De speciaal voor rolstoelgebruikers bedoelde bus is afgevoerd naar een schadebedrijf.

Buurtbewoners zagen volgens de regionale krant na de klap een scooter wegrijden. Denk-fractievoorzitter Enes Sariakçe spreekt van ’twee jongens’ die gevlucht zijn. „Laf om een mindervalide inwoner nog meer te beperken door zijn bus te vernielen”, twittert de lokale politicus.

De politie is een onderzoek gestart en zodoende op zoek naar getuigen.

Busje opgeblazen.jpg

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/996686853/rolstoelbus-enschede-opgeblazen-met-zwaar-vuurwerk

En direct een reactie van mijn kant hieronder. Het knalde gisteren flink in Enschede. Van 8 tot 12 om de 10 minuten wel een knal of cake ergens. Opvallend, want hiervoor was dat echt nog niet zo, behalve die paar salutes op het Van Heekplein een weekje terug. Aangezien die 'felle flits' lijkt me het aannemelijk dat dit ook een salute-shell is geweest, of een extreem zware knaller.

Het is natuurlijk heel erg wat er met dat busje is gebeurt, zeker voor iemand die daar zo afhankelijk van is. Ik ben alleen erg bang, dat we dit hier vaker gaan zien. Pak dat illegale vuurwerk nou eens een keer écht aan. Niet alleen als Nederland, maar ook als Enschede. Kijk naar de geschiedenis van deze stad, met de vuurwerkramp en vorig jaar nog een dode door illegaal vuurwerk. En dan hoor ik, vanuit G1000 werkgroep vuurwerk waar ik nog steeds in zit, dat er dit jaar bezuinigd moet worden op handhaving van vuurwerk / beperking van overlast. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig. Ongelofelijk.

Ontzettend laffe actie.. hoe haal je het überhaupt in je hoofd om zoiets te doen, precies datgene waarvan een beperkt iemand afhankelijk is vernielen. Dan zit er iets toch niet helemaal lekker in die bovenkamer. :mad:

Triest nieuws hoor, wat bezielt zulke gast nog. Kei en keihard aanpakken mochten ze gevonden worden.

Back
Bovenaan