Rectificatie persbericht uitspraken Leo Groeneveld over Rotterdam

bassie1978

VWC lid
Zojuist hebben we een mail ontvangen (vanuit vuurwerkcheck) waaruit blijkt dat de woorden van Leo Groeneveld onjuist zijn weergegeven. Ik had bij het persbericht ook al zelf reeds mijn vraagtekens geplaatst dat dit niet op waarheid gebaseerd kon zijn.

de mail:
Geachte Fora heren,

Zoals we wel vaker ervaren heeft een journalist (in dit geval van AD) een interview met Leo Groeneveld van de BPN weer eens onjuist weergegeven.

Zo erg zelfs, dat juist het tegengestelde werd gepubliceerd.

-Hierbij zenden wij u een verklaring/persbericht, waarin nog eens het standpunt Vuurwerkcheck (alsmede de BPN) wordt weergegeven.

- Wellicht kunt u hier aandacht aan besteden, opdat niet de publicatie van AD “de branche is het met Aboutaleb eens om vuurwerk afsteekplaatsen aan te wijzen” ten onrechte wordt uitgedragen.

En hierbij het betreffende persbericht:

Bijlagen

Dacht ook al, hier klopt iets niet. Jammer dat dit dus niet zo groot word uitgemeten in de media, maar de vuurwerkliefhebber word tenminste gerustgesteld dat de organisatie niet voor het domme idee is van Aboutaleb.

Ik neem aan dat men het ad de boel gaat laten rectificeren?

Wil bij deze wel kwijt dat onze leo totaal ongeschikt is als pr manager voor de branchevereniging. Ik hoop dat ze iemand kunnen vinden die vakbekwaam is.

Heb hem bij de telegraaf naar binnen geschoten, eens kijken of hun mischien een relletje met het AD willen opzetten.

Pfffft! Weer een gevalletje van nepnieuws...
Jammer zeg. Toen mijn vader nog leefde was hij journalist en had het vaak over de code die er toen heerste onder journalisten. Het waren waarheid-strijders. Nu zijn het veelal opiniemakers en sensatie-zoekers... :cry:

Toen mijn vader nog leefde was hij journalist en had het vaak over de code die er toen heerste onder journalisten. Het waren waarheid-strijders. Nu zijn het veelal opiniemakers en sensatie-zoekers

Wijze woorden van je vader en nu van jou :thumbsup:

Zal wel weer een rectificatie worden van 1 zin, ergens onderaan een pagina die niemand leest.. Want dan is het geen nieuws natuurlijk.

Typisch weer het AD en let op, dit gaat ook met die enquête van ze gebeuren straks, triest dat de media dit op deze manier doet.

Ik neem aan dat men het ad de boel gaat laten rectificeren?

Wil bij deze wel kwijt dat onze leo totaal ongeschikt is als pr manager voor de branchevereniging. Ik hoop dat ze iemand kunnen vinden die vakbekwaam is.

Beide mee eens! Iemand die ''behartiger/woordvoerder'' van de belangen van een branche is moet bij druk en negativiteit via de media op de branche gewoon ''met de vuist op de tafel kunnen slaan''.

Pure leugens daar bij het AD! Ik had die gasten aangeklaagd.... Manmanman...

Dus zo zaai je verwarring dus .
Maar goed niet te min bedankt voor je toelichting Leo .

Ik hoop dat je genoeg aan dit euvel hebt om het AD aan te klagen .

Nu heb ik het AD en het Nederlandse journaille in het algemeen niet heel erg hoog zitten, maar ik neem aan dat in het kader van "hoor en wederhoor" dit interview eerst aan alle betrokken partijen is voorgelegd en zij akkoord zijn gegaan alvorens tot publicatie is overgegaan.

Indien dat het geval is, valt niet enkel het AD verwijten te maken maar heeft ook Leo Groeneveld als spreekbuis namens de BPN flinke steken laten vallen.

Laatst bewerkt:
Bizar dat dit allemaal zo maar mogelijk is hier in Nederland. Moeten die gasten zich niet aan regels te houden ofzo?

Back
Bovenaan