Pyro Piet weet hoe je vuurwerk veilig afschiet! Voorlichtingsfilmpjes Caferrata Uden

ylke

VWC lid
UDEN - Vuurwerkimporteur Caferrata uit Uden komt met voorlichtingsfilmpjes om vuurwerk veilig(er) af te steken. Daarin figureert Pyro Piet, een ervaren vuurwerktechnicus, die bijna 300 soorten vuurwerk bespreekt.

De filmpjes laten zien hoe er het veiligst met de verschillende producten kan worden omgesprongen.
Ze zijn op verschillende sites te zien, zoals op YouTube, maar ook bij alle verkooppunten van de Udense importeur.

'Liever geen acteur'

Er is volgens directeur Madlener van Caferrata bewust niet gekozen voor een acteur, want die heeft 'geen verstand van vuurwerk'. Pyro Piet werkt al 21 jaar als pyrotechnicus en weet precies hoe elk product werkt en wat het doet.

Caferrata wil met het initiatief consumenten een veiligere jaarwisseling bieden. Ook hoopt het bedrijf zo meer vuurwerkbrillen en aansteeklonten te verkopen. Als die standaard gebruikt worden bij het aansteken van (gevaarlijk) vuurwerk zou Oud en Nieuw een stuk veiliger worden.

Bron

Uitgerekend Caferrata komt met zo'n video. Het bedrijf had toch niet zo lang geleden nog wat te maken met illegaal vuurwerk?

Niet natrappen tis best leuk en men kan zijn leven beteren toch?en om het op zijn engels te zeggen if there was no demand there would be no supply.:wink:

Ik vindt het ook wel hypocriet hoor, zelfde als holleeder bij de politie gaat werken om boeven te vangen.

Heb jij dan iets beters te bieden om de consument zo goed mogelijk van info te voorzien? Ik kan Caferrata alleen maar een compliment geven dat ze de moeite hebben genomen dit soort filmpjes te maken.

Het is gewoon mijn mening. Verkapte reclame filmpjes, met een voorlichtingssausje dr overeen meer niet.

Zo vermoeiend om soms topics door te lezen en bepaalde reacties te lezen, ze doen het in ieder geval wel moeite om iets positiefs naar buiten te brengen via een paar filmpjes en er het nu verkapte reclame in zit of niet het zal mij biet zijn. Natrappen is o zo makkelijk, kijk liever wat jullie zelf doen om vuurwerk in een positief daglicht te zetten. De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze toch :p

Ik vind het een goed initiatief ook al hebben ze daar een verleden :)

Ik vond het wel grappige filmpjes. Voor mij hoeft het niet perse, en ik moet zeggen dat die helm op het echt wel doet;-) Leuk initiatief, moest denken aan lesli waar die vrouw telkens weer in beeld kwam. Die zag er trouwens wel iets beter uit;-)
greetzz

Ik vind het wel leuke filmpjes. Die standaard veiligheidsfilmpjes kent iedereen nu wel. Bij deze filmpjes komen lanceerpijpen, gestrekte armen, flappen wegvouwen en andere goede tips tenminste aan bod. Leuk hoor:wink:

Back
Bovenaan