PvdD wil vuurwerkverbod 30 april

oerendhard

VWC lid
De Partij voor de Dieren gaat in de Tweede Kamer pleiten voor een landelijk vuurwerkverbod op 30 april en 5 mei. Kamerlid Esther Ouwehand zei dat in het radioprogramma Vroege Vogels.

Ouwehand verwijst naar een uitspraak van de bestuursrechter in Amsterdam, die het traditionele Koninginnedag-vuurwerk in Weesp heeft verboden op grond van de Flora- en Faunawet.
De stichting Flora- en Faunabescherming in Weesp had een verbod gevraagd omdat het vuurwerk de vogels tijdens het broedseizoen verstoort.

Niet alleen
Ook andere natuurorganisaties kunnen met die wet in de hand het afsteken van vuurwerk op 30 april en 5 mei laten verbieden, zegt Ouwehand.

Ze gaat staatssecretaris Dijksma vragen om een landelijk verbod, of wil dat Dijksma er anders bij gemeenten op aandringt om af te zien van vuurwerk in het broedseizoen.

En daar gaan we weer, de broedende vogels. Een landelijk verbod op vuurwerk gaat dan toch wel weer heel erg ver. Ik sluit me aan bij de reactie van hardcore0438, van 1-1 tot 31-12 een pvdd verbod! :p

Ik zou graag zien van de pvdd dat ze aantoonbaar maken dat broedende vogels er last van hebben.
Met last bedoel ik dan dat ze hun nesten verlaten en jongeren achterlaten zodat er echt veel jonge vogels sterven.
Al jaren is er vuurwerk op deze dagen en nu(en enkele jaren lang nu) lopen ze te mekkeren dat de dieren er last van hebben op deze dagen.
Ik word er wederom moe van.
greetzzz

zucht het heeft amper zetels en toch zo n grote bek .
maar goed dan houden we het vuurwerk lekker op 29 april en 6 mei .
makkelijk zat :devil:

Lijkt me alleen dat dit geldig is op plaatsen waar veel vogels broeden? Denk dat dit in een groot stadscentrum dus nog wel meevalt. Maarja ga toch naar Rhein in Flammen Bonn.. Die paar zielige vuurwerkjes in Nederland kunnen me sowieso gestolen worden.

Ik word zo moe van die geiten wollen sokken partijen.
Ze hebben bijna geen zetels en toch zo grote bek.

Dit is weer geweldig! Eerst worden de regels in Nederland zo streng dat als je als pyrotechnicus een scheet wil laten je nog 30 meter afstand moet bewaren van het publiek. Dan komen er allerlei nietszeggende stichtingen die pleiten voor het verbieden van vuurwerkshows voor een paar stomme vogels die aan het broeden zijn. En nu zijn er zelfs van die ratten in de kamer die met ons belastinggeld de tijd verdoen van serieuze fracties die waarschijnlijk lachen om dit gezeik. Het welzijn van dieren is blijkbaar belangrijker dan de feestvreugde van hardwerkende mensen die naar zulke dingen toeleven.

En zo gaat het steeds verder, dalijk gaat het vuurwerk festival in Scheveningen ook niet door, en 3okt in leiden..
Het lijken wel kuddedieren in de 2e kamer...
en idd er is altijd vuurwerk met koningendag

Lijkt me alleen dat dit geldig is op plaatsen waar veel vogels broeden? Denk dat dit in een groot stadscentrum dus nog wel meevalt. Maarja ga toch naar Rhein in Flammen Bonn.. Die paar zielige vuurwerkjes in Nederland kunnen me sowieso gestolen worden.

Het zou me niets verbazen als ze de situatie/reden maximaal uitmelken om zo'n verbod overal door te voeren.

Gelukkig bestaat er geen "luchtafweer/luchtmacht" voor vuurwerk, anders zouden ze zeker een "no-fly" zone proberen af te dwingen. :bye: :bonk:

Wanneer gaat de partij voor de dieren eens wat voor de mens doen? Met die vele sneeuw van de afgelopen weken hebben vele hondeigenaren (voor de duidelijkheid; ik heb niets tegen honden, wel tegen de vaak asociale baasjes) de "bruine pap" en "gele sap" van hun "kroost" rijkelijk midden op de voetgangerspaden / parken laten vloeien, om deze vervolgens weer met een schepje sneeuw als verrassing achter te laten voor andere mensen??
Dat is zeker geen overlast?

Frappant zeg, dat wanneer ik net wil kijken op de website van Sovon, en dan met name naar de trend voor broedvogels, dat nu net die ene link NIET werkt...en alle andere wel gewoon in te zien zijn...

Ga ik mij toch afvragen of het nu wel echt zo slecht gaat met die broedvogels...of probeert men een en ander te verhullen door een "Sorry, de pagina die je zoekt, is niet beschikbaar" aan een nieuwsgierige te tonen?

Overigens zie ik bij de andere soorten best vaak een toename staan in de Excel files...

Ach, misschien zie ik ze nu ook wel vliegen...:bonk:

Back
Bovenaan