positieve tv reclame 2012

Beste Vuurwerkliefhebbers,

Veel van jullie werken bij of hebben goede contacten met vuurwerkwinkels.

Het idee is ontstaan om alle 2000 vuurwerkwinkels een rekening te sturen van
€ 250,00 ex btw.

Als iedereen betaald hebben we een pot van € 500.000,00 euro.

Met dit geld kunnen we in december op de landelijke tv en een professionele vuurwerkspot laten maken om het Nederlandse vuurwerk te promoten.

Het zou iets moeten worden van gezellige mensen met champagne, de klok tikt naar 12.00 uur en het vuurwerk kan worden ontstoken. Kinderen en ouders met vuurwerkbril en met een gestrekte arm wordt er vuurwerk afgestoken.

Dit alles zou via een notaris moeten lopen.... en op een speciale rekening terecht moeten komen.

Nu weet ik, veel winkels zitten niet te wachten op een rekening, maar we zijn er van overtuigd, dat door deze reclame veel meer vuurwerk gekocht/verkocht zal gaan worden.

De winkelier heeft dus zeer snel het geld eruit.

Wat ik graag van jullie wil... een reactie.

Heeft dit plan kans van slagen, wat doen we met iemand die niet wil betalen, maar wel wil profiteren, hoeveel winkels van de 2000 doen er mee, waar ligt de grens tussen succes en afblazen enz.

succes en ik lees graag jullie reactie !!!

Opzich een leuk idee. Maar het heeft denk ik niet veel nut.
Ik denk dat de meeste winkels denken dat dit onzin is of iets dergelijks, of misschien wel een scam.
Als er veel mensen zijn die het lukt, wil ik er ook wel een paar proberen.
moet er wel animo zijn natuurlijk!

Ik vind dit een geweldig plan zeg! Op deze manier kun je eindelijk eens alle Nederlanders bereiken, wie kijkt er namelijk geen tv meer tegenwoordig?

€250,- per winkel excl. btw valt ook zeker mee! Wat je wel zou kunnen doen is de grotere winkels, die meer winst draaien wat meer laten betalen als zij daar zelf toe bereid zijn uiteraard.

Op welke zender(s) zou deze reclame dan uitgezonden worden in de decembermaand? Hoe vaak wordt de reclame per dag uitgezonden? Hoe lang mag de reclame duren?

Goed idee.
Paar puntjes.

Je kan niemand verplichten om te betalen voor iets waar ze zelf niet om gevraagd hebben.Elke winkelier een brief sturen en om geld vragen zal beter werken.

De importeurs zouden ook mee kunnen doen.

Om dit tot uitwerking te kunnen brengen zul je een stichting moeten beginnen. Anders is het gewoonweg niet rond te breien.

Wat kost 30 sec. reclame in december? (google zegt dat dat vanaf ongeveer €3000,- gaat)

Als je dus 100 keer voorbij wil komen in november en december kost dit €300.000,-. Dat zou betekenen dat je dan nog €200.000,- euro over hebt voor overige kosten zoals notaris, postzegels, manuren, camera, etc.

Dit zijn zomaar wat dingen die bij mij opkomen borrelen.

Goed idee.
Paar puntjes.

Je kan niemand verplichten om te betalen voor iets waar ze zelf niet om gevraagd hebben.Elke winkelier een brief sturen en om geld vragen zal beter werken.

Om dit tot uitwerking te kunnen brengen zul je een stichting moeten beginnen. Anders is het gewoonweg niet rond te breien.

Wat kost 30 sec. reclame in december? (google zegt dat dat vanaf ongeveer €3000,- gaat)

Als je dus 100 keer voorbij wil komen in november en december kost dit €300.000,-. Dat zou betekenen dat je dan nog €200.000,- euro over hebt voor overige kosten zoals notaris, postzegels, manuren, camera, etc.

Wauw netjes gedaan. Klopt totaal wat je zegt :)
Let's get started zou ik dan zeggen!
De importeurs hebben toch contact met alle winkels? elke importeur in NL mailtje sturen dat hun moeten mailen haha, binnen een week weet iedereen ervan. Ook moeten mensen kunnen doneren!

Het initiatief is geweldig. Geen reclame hoe het fout kan gaan... Gewoon een reclame hoe het hoort, en hoe goed het dan gaat.

Ik denk dat veel winkeliers, heel veel ook niet, een dergelijk initiatief zeker kunnen waarderen (ook zat die er geen belang bij hebben, hoewel dat in mijn ogen waarschijnlijk meer de Intratuin-achtige winkeltjes zijn).

Van importeurs verwacht ik zoals hierboven al genoemd wordt ook wel een bijdrage. Natuurlijk kun je niemand verplichten, en het bedrag hoeft naar mijn mening ook geen 250 euro te zijn. Daar moet je iemand vrij in laten. De ene winkelier steunt het initiatief, maar heeft het zelf moeilijk en vind €250 een te groot bedrag, terwijl de ander het misschien wat makkelijker kan missen.

Ik zie er wel wat in. Zeker nu het nog relatief vroeg in het jaar is zou er iets te realiseren moeten zijn. Of het haalbaar is weet ik niet, maar wie niet waagt wie niet wint. We moeten er wel eerst zeker van zijn dat er daadwerkelijk iets uitgezonden wordt voordat we geld in gaan zamelen natuurlijk :D

Vind het idee helemaal geweldig, een tegen actie vanuit de brache zelf.
Tuurlijk zijn er veel importeurs en andere mensen hier mee bezig, maar nu zie je het direct.

Zelf vind ik het wel een astige, want zoals eerder hier vermeld wordt, je kunt niemand tot kosten verplichten en voor de een is 250 euro niets en voor een ander mischien wel te veel.

Maar aan de andere kant laat je je nu wel van een hele goede kant zien en wellicht zal het negatiefe gedoe over vuurwerk hier iets minder door worden.
En daar heeft iedereen baat bij, vooral de importeurs en winkeliers, want die moeten hun brood er mee verdienen.

Heel veel succes alvast en ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Ik ga dit z.s.m. met Gilbert oppakken.
Die 250,- lijkt me wel misbaar,Zo niet dan houd hij het maar in van mijn gage.

Ik heb het ook al een keer geopperd maar niet meer dan dat.
Ik sta er helemaal achter om iets dergelijks op te starten.

grtz

Er kunnen misschien ook importeurs in België meedoen aan deze reclame.
Aangezien 2/3 man wat vuurwerk in België kopen een Nederlander is.

Ik vind het een goed plan! En het heeft zeker kans op slagen!

Misschien als er geld over is iets van posters maken/ontwerpen. Die bijvoorbeeld vuurwerkwinkels kunnen ophangen in de winkel.

Ja posters zou een goed idee zijn, alleen duurt het weer een tijd voordat het weer november is...
Maar gaan we dan nu aan de slag, of pas tegen het eind van het jaar?

zo snel mogelijk lijkt mij. stichting oprichten, Ideeen verzinnen voor de spotjes, bedrijven aanschrijven.... kost een hoop tijd allemaal.

verplichten

verplichten

Goed idee.
Paar puntjes.

Nee, je kan niemand verplichten.
Wat wel kan is een stichting oprichten, met een bepaald waarborg of vignet.
Ben je voor behoud van vuurwerk en wil je meer vuurwerk verkopen, dan betaal je je jaarlijkse € 250,00 en dan ben je lid en kom je op de lijst van winkels die aangesloten zijn. Deze winkels krijgen dan bijvoorbeeld posters of stikkers ( reeds bovenstaand gelezen)..........

Er kunnen misschien ook importeurs in België meedoen aan deze reclame.
Aangezien 2/3 man wat vuurwerk in België kopen een Nederlander is.

Ik vind het een goed plan! En het heeft zeker kans op slagen!

Misschien als er geld over is iets van posters maken/ontwerpen. Die bijvoorbeeld vuurwerkwinkels kunnen ophangen in de winkel.

Tenzij je het heel goed kunt brengen, is het denk ik niet handig om de link met Belgisch vuurwerk te leggen. Eerst maar eens zorgen dat het Nederlands vuurwerk algemeen geaccepteerd wordt. Maar mocht het spotje goed werken om te laten zien dat het vuurwerk uit België ook in Nederland kan worden verkocht, dan graag natuurlijk:D

Prachtig idee! Helemaal top! Alleen heb ik wel de volgende aandachtspuntjes.

- Ik denk dat het slimmer is om dit vanuit de branche te laten organiseren. 1 Winkel gaat het natuurlijk nooit ver schoppen. Ik heb me er nooit in verdiept maar er bestaat toch vast wel een branchevereniging voor vuurwerk? Wanneer iedereen maar als een kip zonder kop gaat mailen gaat het natuurlijk nooit werken.
- Een stichting oprichten kost geld wanneer je het via bovenstaande doet bespaar je daar al geld mee.
- Importeurs zouden aangespoord moeten worden om deel te nemen. Vervolgens kunnen zei al hun winkeliers ook weer bereiken.
- Misschien dat je nog iets met subsidie kan doen?

En vergeet natuurlijk niet dat ondernemers de grootste aasgieren zijn die er bestaan. Anders waren het geen ondernemers geworden. Je zal dus eerst met een goed plan moeten komen wil dit een kans hebben van slagen.

Goed plan vind ik het.

Het lijkt me slim om dit idee voor te leggen aan de importeurs. Zij hebben goede contacten met al hun dealers en kunnen die zo op de hoogte stellen. Wellicht doen ze zelf er dan ook nog wat bij en ontstaat er een mooi bedrag voor een positief spotje. Mag wel in die tijd, want de kranten staan altijd vol met verhalen van mensen die te vroeg afsteken en dergelijke als we richting de 31e gaan.

Idee is super,

Echter ben ik bang dat dit niet iets gaat worden.

Waarom: er is nog te veel, verdeeldheid binnen de branche.(die is er eindelijk niet is of niet iedereen is aangesloten)

Ik denk dat dit alleen gedragen kan worden, als alle importeur hier aan me willen werken.
Je zou dan kunnen stellen met elkaar dat b.v. vuurwerk 2% duurder wordt voor een promo.
Dit betekent dus ook dat vuurwerk duurder wordt voor de consument en jullie.
En dan is nog maar de vraag wie slaat die brug!!!

Back
Bovenaan