Plofkraak in Gorredijk

ylke

VWC lid
GORREDIJK - Drie mannen hebben maandagochtend rond half vier een plofkraak gepleegd bij een geldautomaat in de Hoofdstraat in Gorredijk.

De daders hebben hierbij vermoedelijk zwaar vuurwerk gebruikt. Een getuige alarmeerde de politie, waarop het drietal er zonder buit vandoor ging.

In een burgernetactie werd opgeroepen uit te kijken naar een zwarte Volkswagen Golf, met kenteken 53-RB-NG. De daders zijn nog niet gevonden.

Bron

Vermoedelijk vuurwerk????uit wat blijkt dat dan?kan het geen andere oorzaak hebben?bv kunstmest?.gas etc.ik heb af en toe het idee als men het niet weet maar wat moet zeggen tegen de pers men dan maar besluit om het vuurwerk te noemen

Vermoedelijk vuurwerk????uit wat blijkt dat dan?kan het geen andere oorzaak hebben?bv kunstmest?.gas etc.ik heb af en toe het idee als men het niet weet maar wat moet zeggen tegen de pers men dan maar besluit om het vuurwerk te noemen

tja vuurwerk is wel het meest voor de hand liggende .
want niemand weet exact hoe je van kunstmest spring stoffen kunt maken .
laat staan dat je daar recepten van kunt vinden,want als je op zo n site leest wordt jou ip adres gelijk verdacht .
dat is toch iets wat je niet gebruiken kunt als je snode plannetjes hebt .
ik zeg niet dat dit de waarheid is maar het zou best een factor kunnen zijn waarom mensen dit denken .
we weten trouwens allemaal hoe krachtig het vuurwerk uit Polen is .
misschien was het sterk zat om te gebruiken voor een plofkraak .
en zo zullen er nog honderden van dit soort complottheorieën zijn .

tja vuurwerk is wel het meest voor de hand liggende .
want niemand weet exact hoe je van kunstmest spring stoffen kunt maken .
laat staan dat je daar recepten van kunt vinden,want als je op zo n site leest wordt jou ip adres gelijk verdacht .
dat is toch iets wat je niet gebruiken kunt als je snode plannetjes hebt .
ik zeg niet dat dit de waarheid is maar het zou best een factor kunnen zijn waarom mensen dit denken .
we weten trouwens allemaal hoe krachtig het vuurwerk uit Polen is .
misschien was het sterk zat om te gebruiken voor een plofkraak .
en zo zullen er nog honderden van dit soort complottheorieën zijn .

"Journalist" (aan de telefoon): meneer de agent heeft u er een zicht op hoe de kraak gepleegd is?
"Agent": Daarover tasten we nog in het duister, misschien vuurwerk.
"Journalist" (bij schrijven artikel): "Aanslag gepleegd met zwaar vuurwerk"

-------

Recepten en grondstoffen zijn bijzonder eenvoudig te vinden via het internet. Over een paar maanden verandert die wetgeving hieromtrent wel waardoor het naar de toekomst toe moeilijker zou moeten worden. Maar veel mensen vergeten dat de meeste kraken warbij gebruik wordt gemaakt van explosieven, gebruik wordt gemaakt van explosieven die nog dateren van tijdens oorlogen en daar ontvreemd werden of elders gestolen werden uit een of ander depot.

Ben geen expert in explosieven en die materie, maar het lijkt mij toch echt wel sterk dat je met pakweg een Cobra 6 een bank kraakt. Het artikel is dan ook alles behalve volledig, ze zeggen wel dat er geen buit was maar over de schade wordt niets vermeld.

Denk eerlijk gezegd dat hier maar lukraak wat geschreven is uit sensatiezucht.

"Journalist" (aan de telefoon): meneer de agent heeft u er een zicht op hoe de kraak gepleegd is?
"Agent": Daarover tasten we nog in het duister, misschien vuurwerk.
"Journalist" (bij schrijven artikel): "Aanslag gepleegd met zwaar vuurwerk"

-------

Recepten en grondstoffen zijn bijzonder eenvoudig te vinden via het internet. Over een paar maanden verandert die wetgeving hieromtrent wel waardoor het naar de toekomst toe moeilijker zou moeten worden. Maar veel mensen vergeten dat de meeste kraken warbij gebruik wordt gemaakt van explosieven, gebruik wordt gemaakt van explosieven die nog dateren van tijdens oorlogen en daar ontvreemd werden of elders gestolen werden uit een of ander depot.

Ben geen expert in explosieven en die materie, maar het lijkt mij toch echt wel sterk dat je met pakweg een Cobra 6 een bank kraakt. Het artikel is dan ook alles behalve volledig, ze zeggen wel dat er geen buit was maar over de schade wordt niets vermeld.

Denk eerlijk gezegd dat hier maar lukraak wat geschreven is uit sensatiezucht.
Ik las dat er in de krant stond dat er een doosje met explosief poeder was gevonden is dat dan nog vuurwerk? Het was een stukje in de leeuwarder courant(sorry voor eventuele spelfouten ben aant tabben)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan