goed topic .
ik ga altijd veel winkels af , van elk merk wil ik wel iets .
dus dat moet goed ingeplanned worden .
hier mijn planning .
29 december 9 uur s'ochtends begint het feest .
dan ga ik op de fiets naar mico , dat is het plaatselijke hardix verkoopunt .
als ik daar wat spullen heb gehaalt .
fiets ik meteen door naar profile maurice van hassel in rosmalen , daar verkopen ze broekhoff .
dan ga ik naar huis , ff zitten , want heb dan toch totaal zo 'n 15 km gefietst .
vervolgens ga ik naar vuurwerk gigant elshout , daar verkopen ze cafferata .
ook dat is 'n flink stuk fietsen , daarna dus maar even wachten op m'n moeder die thuiskomt van haar werk .
als ze rond half 4 eindelijk thuis is , gaan we met de auto verder .
eerst zena oisterwijk .
daarna vuurwerk tilburg , waar ze beko , witte tenten , wolff , broekhoff verkopen , vooral de eerste 2 zijn belangrijk .
als mijn planning 'n beetje klopt is het dan tijd voor een laat avond maal .
en dan begint 30 december , dan halen we de meeste bestellingen op , 29 december was alleen kopen .
ik begin met de grootste bestelling , de winkel is bijna op loopafstand maar vanwege de hoeveelheden ga ik met m'n moeder + auto .
juist vuurwerk orthen heb ik het over , iedereen weet wel wat ze verkopen en met welke kortingen dus dat heeft geen uitleg nodig lijkt me .
na alles thuis neergezet te hebben , begint de fiets tocht weer .
als eerste vuurwerk vught , waar ze wolff verkopen en 'n beetje cafferata .
die winkel heeft vaak de vuurwerk festival folder van wolff , dus niet alle wolff producten zijn te krijgen helaas .
dan weer naar huis , omdat ik bij vuurwerk vught meestal toch vrij veel bestel .
daarna naar toyshop van belkum (nog steeds alles op de fiets) , hier maak ik altijd gezellig 'n praatje , en neem ik nog wat kleine dingetjes mee , zoals asian thunders en silver thunder pijltjes , en nog 'n klein potje van max 10 euro .
ze verkopen er gbv trouwens , en zijn behoorlijk goedkoop .
in hetzelfde dorp zit 'n bekende brave & wichers dealer , namelijk vuurwerk vlijmen .
die krijgt ook elk jaar 'n bezoek , voor 'n praatje en wat klein spul .
en als ik dan toch in vlijmen ben , dan maar even langs top 1 toys van de ven , waar ze dynasty verkopen .
wat ze bij vuurwerk vught niet hadden haal ik daar .
dan loopt 30 december alweer aan zijn eind , en komt de dag der dagen wel heel erg dichtbij .
zo het is al met al 'n groot verhaal geworden .