Dag -1 (dinsdag 28 december)
Vroeg opstaan en helpen in de keiharde wereld van de vuurwerkhandel tot een uurtje of 5/6. Daarna full-time VWC'en AVP'en en eigenlijk alles wat met vuurwerk te maken heeft.
Dag 1 (woensdag 29 december)
's Ochtends vroeg in de auto richting Witte Tenten en ANO vuurwerk, waar ik het grootste deel van mijn collectie aan Bonfireworks, Royal, Marijn etc. bij elkaar sprokkel. Daarna snel naar huis om wat winkels in de buurt te bezoeken, kartonnetje silver salute halen ook hopelijk. Ook eventjes die nieuwe Camorra-lijn bekijken in Akersloot.

Daarna collectiefoto's, kleine testjes en misschien ook wat relaxen.
Dag 2 (donderdag 30 december)
En alweer vroeg opstaan omdat ik toch niet kan slapen ondanks mijn vermoeidheid zich wel opstapelt, helaas doen de zenuwen dat ook

. Naar de vuurwerkwinkel waar ik werk en eind van de middag weer naar huis, deze dag neem ik ook wat vuurwerk mee van mijn werkplek. Als ik thuis kom weer de hele reutemeteut van VWC'en, testen, foto's maken voor zover dat nog niet gedaan is en natuurlijk naast me vuurwerk in slaap vallen.
Dag 3 (vrijdag 31 december)
Voor de vierde dag op rij vroeg opstaan hoewel ik de hele nacht wakker ben gebleven, vermoeid vertrek ik uit eigen wil naar de vuurwerkwinkel om daar de laatste dag mee te helpen in de verkoop (en ja ik had ook de 31e niet hoeven te werken maar heb er zo mn redenen voor), in de pauzes natuurlijk vollop fluitpotten en matten stoken met me collega's. Als ik 's avonds thuiskom is het hopelijk al een beetje donker en ligt er een berg potten, pijlen en ander vuurwerk op me te wachten, ik eet snel wat en ga dan lekker buiten stoken totdat ik om half 12 naar binnen moet...