Planning verkoopdagen

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In 2010 zullen de laatste drie dagen van het jaar weer bekend staan als de officiele verkoopdagen van vuurwerk. Het begint op woensdag 29 december, officieel mag er vanaf 07.00 in de ochtend vuurwerk verkocht worden. De tweede dag is donderdag 30 december. Daarna is het oudjaarsdag, vrijdag 31 december. Voor iedereen de dag waar we naartoe leven.

Hoe deel jij deze dag in? Maak jij hier een planning voor, of laat je het allemaal op je af komen op de dag zelf?

Ik ben in ieder geval vrij die dagen en ik ga toch proberen om de eerste verkoopdag bij een winkelier mee te helpen, lijkt me geweldig om dat sfeertje een keertje te proeven, dag 2 dan mijn eigen VW ophalen en dag 3 stoken en eventueel nog weer extra producten kopen.

Dag 1 is het bestelde vuurwerk ophalen, waar dat allemaal gaat gebeuren weet ik nog niet. Dan als ik terug ben is het de auto uitlaaien en hier alles achter de bank op een doek zetten. Daar alles 40x bekijken. Dan worden er foto's van gemaakt.

De rest van de dag is nog meer genieten en kwijlen naast het vuurwerk (nooit op je vuurwerk kwijlen)

Die avond leg ik alles klaar voor de volgende dag om te knutselen en projecten voor te bereiden.

De laatste dag wordt stoken vanaf 10 uur met af en toe een kleine pauze :D

Oh, dat weet ik nog niet hoor. Hangt er vanaf waar ik het vier, waar ik bestel enz. etc. Het liefst heb ik 't spul zo vroeg mogelijk in huis, maar ik vind 't ook best om het pas de laatste dag te halen. Vaak komt het er op neer dat ik alle dagen nog wel wat winkeltjes langsfiets om klein spul te kopen of bestellinkjes af te halen. Of het gaat als vorig jaar dat ik met vriends auto één grote bestelling in één keer ophaal. Nog even afwachten hoe het gaat lopen, weet nog geeneens waar en met wie ik 't dit jaar vier; mss wel 'ns gewoon rustig met m'n ouwelui, een wat kleiner budget en hun 'ns wat mooi vuurwerk gunnen :)

Dag -1 (dinsdag 28 december)
Vroeg opstaan en helpen in de keiharde wereld van de vuurwerkhandel tot een uurtje of 5/6. Daarna full-time VWC'en AVP'en en eigenlijk alles wat met vuurwerk te maken heeft.

Dag 1 (woensdag 29 december)
's Ochtends vroeg in de auto richting Witte Tenten en ANO vuurwerk, waar ik het grootste deel van mijn collectie aan Bonfireworks, Royal, Marijn etc. bij elkaar sprokkel. Daarna snel naar huis om wat winkels in de buurt te bezoeken, kartonnetje silver salute halen ook hopelijk. Ook eventjes die nieuwe Camorra-lijn bekijken in Akersloot. :) Daarna collectiefoto's, kleine testjes en misschien ook wat relaxen.

Dag 2 (donderdag 30 december)
En alweer vroeg opstaan omdat ik toch niet kan slapen ondanks mijn vermoeidheid zich wel opstapelt, helaas doen de zenuwen dat ook :wink:. Naar de vuurwerkwinkel waar ik werk en eind van de middag weer naar huis, deze dag neem ik ook wat vuurwerk mee van mijn werkplek. Als ik thuis kom weer de hele reutemeteut van VWC'en, testen, foto's maken voor zover dat nog niet gedaan is en natuurlijk naast me vuurwerk in slaap vallen.

Dag 3 (vrijdag 31 december)
Voor de vierde dag op rij vroeg opstaan hoewel ik de hele nacht wakker ben gebleven, vermoeid vertrek ik uit eigen wil naar de vuurwerkwinkel om daar de laatste dag mee te helpen in de verkoop (en ja ik had ook de 31e niet hoeven te werken maar heb er zo mn redenen voor), in de pauzes natuurlijk vollop fluitpotten en matten stoken met me collega's. Als ik 's avonds thuiskom is het hopelijk al een beetje donker en ligt er een berg potten, pijlen en ander vuurwerk op me te wachten, ik eet snel wat en ga dan lekker buiten stoken totdat ik om half 12 naar binnen moet... :bye:

Ik ga op de 29e om kwart voor 8 de auto om mijn neefje op tehalen en om 8 uur bij de eerste winkel te staan. Daarna de andere 2 winkels af. Als alles binnen is wordt alles uitgepakt en zitten we samen ons vuurwerk te bewonderen. Daarna alles inpakken en bij zijn opa en oma(mijn ouders) laten zien. Even een bakkie koffie en dan op naar huis om hem thuis te brengen. de rest van de dagen zien we elkaar regelmatig om de laatste vuurwerkjes in de folders op te zoeken en deze nog te halen.
De 31e uiteraard om 10 uur bij hem voor de deur met een harde dreun.

29 december 2010: Vuurwerk ophalen bij alle dealers, foto's maken van hele collectie.

31 december 2010: Misschien nog wat extra's halen als ik vind dat ik niet genoeg heb.

Dag 1: Vw kopen bij zena pijnacker, rijswijkse vuurwerkhal

Dag 2: Vw kopen bij de plaatselijke dealers, hutuin,dump,driesprong

Dag 3: D-Day

dag1;vuurwerk halen, de rest van de dag erna kijken ,foto's maken van alles
dag2;naar mijn opa om nog meer te halen:p
dag3;8uur sochtends neefje halen(je moet z'n gezicht dan is zien:p) snel naaar huis, spullen klaarzetten voor project , laatste voorbereidingen, camera's en statieven neerzetten en genieten maar:)

29 december
Vroeg wakker omdat ik nooit goed kan slapen als ik weet wat de dag brengt.
Dan zit ik al vroeg achter de computer of alles na te checken en om te kijken wat ik nog in de losse verkoop erbij ga halen. Als ik hiermee klaar ben sleur ik mijn vader uit bed en die word rustig wakker en dan als ik hem over heb gehaald om te gaan rijden we mijn lijstje af van vuurwerk winkels, grote bestellingen eerst, kleine daarna. Als dat allemaal gedaan in gaan we naar
huis en laden we het uit. Dan stellen we alles op en maken we foto's en kijken we of we alles hebben en we praten en we lachen om alles wat er over 2 dagen gaat gebeuren haha.

30 december
De dag dat ik zoveel mogelijk plan om het zo snel mogelijk te laten gaan.
Meestal nog even op de fiets langs wat vuurwerk winkels, alles nog eens bekijken en dan vrienden en freaks uitnodigen die bij mij komen en ook blijven slapen voor de volgende dag. In de avond maken we alle projecten en maak ieder voor zich verschillende dozen om niks kwijt te rijken of dat anderen het meenemen haha.

31 december aka. De Dag

We zijn vroeg wakker of hebben helemaal niet geslapen we kijken of alle projecten nog goed zijn en we computeren en proberen wat eten door onze strot te krijgen. Dan vertellen we mensen dat het bij ons losbarst om 10 uur en komen al die mensen over de vloer allemaal met hun eigen hoeveelheid vuurwerk. Dan stellen we het vuurwerk op en barst het helemaal los om 10 uur. We stoken non-stop en eten daarna nog wat. Dan stoken we tot aan de avond en gaan veel van mijn vrienden weg en komt er familie eten we samen en maken we er 1 groot feest van. In de avond fiets ik altijd even naar vrienden toe om met zijn allen een project/showtje te schieten als dit gedaan is kom ik thuis en is de gezelligheid los gebarst, spelletjes, tv kijken, Sing Star alles word gedaan. Ik hou me rustig en hou de klok in de gaten als het eenmaal 12 uur is spring ik op en wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar en sprint ik naar buiten. Dan barst de hel los, iedereen weet hoe dat gaat. :D

29 december 2010 zal de eerste officiele verkoopdag zijn, dus dan ga ook ik het vuurwerk ophalen. Zo snel mogelijk alles in huis hebben betekend ook dat ik met projecten kan beginnen. Dit jaar staat er een leuke vuurwerkshow in de planning dus moet er genoeg geknutseld worden d.m.v. rekken en standaard bouwen en uiteraard veel vuurwerk doorlonten.

Daarom is de planning om zoveel mogelijk vuurwerk bij 1 winkel te bestellen en dat dan op 29 december zo vroeg mogelijk op te halen. Elke winkel heeft goede acties, maar voor mij zal het doorslaggevend zijn wanneer een winkel een groot assortiment heeft en daar ook nog een goede kortingsactie mee kan geven.

Dan ken ik in de middag van 29 december beginnen met het sorteren van het vuurwerk, en eventueel al het doorlonten/ tapen van vuurwerk. 30 december zal ook wel voornamelijk bestaan uit kwijlen naar het vuurwerk toe en mocht ik te kort hebben (zal vast niet gebeuren) dan wip ik nog even langs een winkel.

En 31 december is het dan echt d-day. Dan geen vuurwerk meer halen of doolonten: maar afsteken!

Ik haal me vuurwerk nu al een aantal jaar,op de 30ste. Dit jaar ga ik dat ook doen.

30 December: Douchen,aankleden,eten. Meestal ga ik met me pa vroeg in de middag weg. Als we weer terug zijn,de boel bij me ouderlijk huis uistallen en foto,s maken. Foto,s plaatsen op vwc,en dan de boel weer inpakken. Als we bij mij zijn,samen met me pa de boel in de schuur zetten. Ik rook,dus veiligheid voor alles. In de avond ga ik de boel klaarmaken,plastic er af,klein spul in een zak,cakes op schiet volgorde in tassen of kratjes. Even lekker kruit snuiven en dan gaat de schuur dicht. Natuurlijk niet zonder iets mee te pakken,testen moet ook gebeuren. Meestal een paar kleine artikelen die nieuw voor me zijn. Daarna nog een keer alle filmpjes kijken,van wat ik heb. En dan proberen te slapen.

Woensdag 29
Werken van 8.00 tot 12.00 uur. Daarna gelijk richting huis, eten en drinken. Dan zo snel mogelijk richting de winkels waar ik een bestelling heb gedaan. Daarna als alles binnen is, richting Duitsland met een vriend.

Donderdag 30
Werken van 8.00 tot 17.00 uur. Savonds nog langs vuurwerk winkels om los spul te halen.

Vrijdag 31
Hopen dat ik vrij ben i.v.m. hardlopen (oudejaarsloop) om 12.00 uur. Anders werken van 8.00 tot 12.00 uur. Als ik wel vrij ben, DAT BEN IK GELUKKIG!!! dan om 10.00 uur beginnen met iedereen wakker maken door middel van een aantal lekkere knallen.

Laatst bewerkt:
7.00 : Opstaan
7.45 : Naar VTC in Dordrecht
8.20 : Bestelling krijgen
8.25 : Voor de deur bij TC Pap.
8.30 : TC Pap gaat open (na 5 lange minuten wachten).
8.32 : Bestelling krijgen. (Jaja, zo snel gaat t daar :P).
8.45 : Thuis 't vuurwerk uitpakken
9.30 : Kijken hoeveel geld ik nog heb en misschien kan ik dan nog iets kopen.

Zo gaat 't elk jaar xd

ongeveer rond 11 uur naar henk gerrits met mijn broer en pa op 29 december. natuurlijk wel wat proberen en afsteken. en verder op 31 december stoken stoken stoken stoken

Back
Bovenaan