Parente - 4'' Cylinder Salute

Dat is niet zomaar een saluutje:D

Die hoor je waarschijnlijk tientalle km's verder nog!!:cool:

Kan je zoiets nou nog gewoon uit een standaard mortierbuis schieten ?
of heb je daar al een heavytype mortier voor nodig ?

Kan je zoiets nou nog gewoon uit een standaard mortierbuis schieten ?
of heb je daar al een heavytype mortier voor nodig ?

Het verstandigste is om bij cilinders een stevigere buis te gebruiken (staal). Maar het kan ook vanuit een normale buis geschoten worden. Enkel zal je buis beschadigd kunnen raken door de grotere kracht die ontstaat bij de lancering van een cilinder shell.

Weet iemand trouwens ook in wat voor materiaalsoorten die heavytype mortieren voorkomen ? zoieso staal. Maar zijn ze er ook in glasfiber en HDPE ?

Mwa zal eerde Alluminium wezen dan staal ;)

HDPE kun je tot enkele CM dik krijgen dus die zijn er ook wel voor te gebruiken denk ik ?

Voor cylindrische shells zijn er speciale heavy type buizen beschikbaar, deze hebben een dubbel zo dikke eindstop en wand. Volgens mij gewoon van glasfiber.

Voor cylindrische shells zijn er speciale heavy type buizen beschikbaar, deze hebben een dubbel zo dikke eindstop en wand. Volgens mij gewoon van glasfiber.

Klopt helemaal Fred.

Deze zijn idd te krijgen heavy duty buizen voor cillinders,Maar deze gaan dacht ik maar tot maximaal 8"

Dat is nog eens een knal! Is er toevallig ook nog een foto??

Greetz

Laatst bewerkt door een moderator:
Het verstandigste is om bij cilinders een stevigere buis te gebruiken (staal). Maar het kan ook vanuit een normale buis geschoten worden. Enkel zal je buis beschadigd kunnen raken door de grotere kracht die ontstaat bij de lancering van een cilinder shell.

volgens mij kon je tot 4'' cilinders ook uit een normale buis schieten zonder schade, maar zal niet ten goede komen van je buizen... op fire-event verkochten ze eerst(nu nog?) heavy type buizen en zijn zeker niet van staal o.i.d. maar ook van glasvezel meen ik.

zijn ook van glasvezel, alleen dan een dubbele wand en eindstop.
En 4'' kan je idd uit een gewone buis schieten.
De heavy type mortieren beginnen pas bij 6''.
Alleen het is wel aan te raden om 4'' en zeker 5'' in te graven.
En na het schieten goed kijken of de buis nog intact is.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan