Overlast van vuurwerk

ylke

VWC lid
Overlast-van-vuurwerk.jpg

De periode is weer aangebroken dat het vuurwerk uit de kast getrokken gaat worden en dat de jongelui de straat opgaan om al stoer met wat vrienden wat aan te steken.

Veel omwonenden hebben last van dit soort praktijken en het is ook nog eens verboden.
Er mag als particulier alleen vuurwerk afgestoken worden op oudejaarsdag van 10 uur ’s morgens tot 2 uur ’s nachts. Dit om het simpele feit dat het de overlast beperkt en het risico op ongelukken doet afnemen.

Afgelopen weekend hebben enkele "stoere" gasten twee stuks vuurwerk in een buitenlamp van een schoolgebouw gestoken waardoor de lamp gedeeltelijk weg smolt.(zie foto) Onzinnige vernieling dat grote gevolgen had kunnen hebben.

Stoer of gewoonweg DOM, laten we het nog niet hebben over de schade die het opgeleverd heeft en wat het bij een slechte afloop had kunnen opleveren. De politie zal streng optreden tegen deze overtredingen en de vandalen en herrieschoppers kunnen dan ook flinke boetes verwachten.

Heeft u gezien dat er bij u in de buurt jongeren vuurwerkafsteken buiten de toegestane tijden dan kunt u dit melden via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.

Politie berichten

Dit is wat ik bedoel. Als er van die domme ganzen blijven die menen stoer te zijn door alles te vernielen, verpesten ze ook het oud en nieuw voor de echte vuurwerkliefhebbers.
Dit is de rede dat de politiek graag afziet van de vuurwerk verkoop.

Bij slopen moet zwaar gestraft worden:mad:

Dit ben ik helemaal met je eens. Maar denk je niet dat de media een zeer groot aandeel heeft in het vandalisme met vuurwerk. Sla de kranten maar open, vrijwel elke opgeblazen prullenbak word vermeld in de media. Het klinkt raar maar veel jongeren zet dit juist aan om iets te gaan slopen. Want het staat zeker bij jongeren erg stoer als ze de krant halen en niet zijn opgepakt. Jongeren zien het als een uitdaging om iets op te blazen.

Hetzelfde geld voor het "promoten" van illegaal vuurwerk. Hoe vaak lees je niet in de media dat een cobra de kracht heeft van een handgraat. En dat een mortiergranaat te vergelijken is met dynamiet. De media veroorzaakt het indirect allemaal zelf, en heeft in mijn ogen een zeer groot aandeel hier in.
Juist omdat jongeren er zo veel over lezen in de krant gebeurd het veel meer. Want als een cobra 6 daadwerkelijk de kracht heeft van een handgranaat dan wil de jeugd dat wel is even zien

Overigens vind ik dan nog steeds dat mensen die spullen vernielen zwaar aangepakt moeten worden, en dat alle schade op hun moet worden verhaald.
Maar ik weet zeker als de media er minder aandacht aan zou besteden. Dat het vandalisme een stuk zal gaan dalen.

Niet al het vandalisme komt door vuurwerk, bijna alles wordt zonder vuurwerk gepleegd, kijk maar naar Project X bijvoorbeeld.

Ik ben niet zo van mening dat de media aanzet tot crimineel gedrag maar de omgeving daarentegen wel.ik vind wel dat de media eens moet kappen met hun negative vuurwerkdiarree.als je terug gaat in de tijd werd er ook al veel gesloopt maar men hoorde dat minder omdat er minder media was.ik ben toch van mening dat als we minder knuffelen en meer straffen het meer zou helpen om het terug te dringen.maar ik ben net als jij tegen al het slopen.

Sorry maar wat is dit voor een slecht stuk? Een lampje dat vorig jaar kapot gemaakt is gaan ze nu nog over huilen? Hoe bedoel je alvast even een stemming maken omtrent vuurwerk.

"De periode is weer aangebroken dat het vuurwerk uit de kast getrokken gaat worden en dat de jongelui de straat opgaan om al stoer met wat vrienden wat aan te steken"

Het moet nog gaan gebeuren en de "journalist" heeft al een oordeel. Hij loopt op de feiten vooruit. Misschien wordt er dit jaar helemaal niets gesloopt. (kleine kans natuurlijk)

Back
Bovenaan