Over The Edge - Vuurwerkshow 2015-2016.

na vorig jaar voor het eerst een show te hebben geschoten,
vond ik het toch wel heel gaaf om te doen.
dus heb ik het dit jaar maar weer gedaan.

nu voor het eerst met een schietkist.
maar dat is ook gelijk de laatste keer. draaide egt uit op een fiasco.
meer als de helft bleef staan. omdat hij op een of andere manier gewoon niet genoeg power had :frusty:.
en dan baal je toch wel heel erg als je er zoveel tijd in heb gestokken.
maarja weer een les voor volgend jaar, gewoon fakkelen.

Oorspronkelijke schietlijst. (deed het niet)

6x event signal lights.
2x sensation
3x duro
2x crazy kamikaze
2x feirce assasin + white tiger W shape.
2x kroonjuweel
3x maori hunter serie
enemy eyes + freestyle
Havana palm tree
3x frozen by fire
2x mistral
2x Zena Mayhem
Exodus
3x demons fighting. 1
2x Extreme Pine
2x Hypnotised
2x return of the pheonix
3x duro

12x white Thunder 8

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Je hebt er het best van proberen te maken, meer kan je op zo'n moment niet doen. Super *** voor je! Mijn eerste vraag is dan ook, welk schietsysteem heb je gebruikt? Want dit is wel heel erg zuur! Bij ieder redelijk systeem is deze score niet normaal. Je hebt alles wel degelijk aangesloten etc.?

Rf32 een ouder model die ik 2ehands had gekocht.
heb hem voor losse dingen wel vaker gebrukt en heb ik alles een keer getest hoe ik het aan schietkist heb aangesloten nergens een probleem gehad tot dat ik begon met de show.

de eerste 9 cue's werkte gewoon helemaal niet. dat was natuurlijk gelijk balen want dan heb je helemaal geen opbouw.

het kan zijn omdat het mijn eerste show was met een schietkist ik iets te veel wou waardoor er toch iets fout is gegaan.
maar ik zou niet weten wat er nou mis ging.

misschien te weinig power maar dat geloof ik niet.
want dan zou de white thunders het niet gedaan hebben.
want die heb ik het meeste op 1 cue geschoten namelijk 4 op 1.

Als jij zegt dat je alles goed hebt aangesloten. Ik kan dat niet nagaan, maar vaak zit daar wel het probleem.
- Stukje oranje isolatie van de draden bij tussen de klemmen, waardoor een slecht, happerent contact is. Bij test lijkt het oke, maar tijdens de show wil ie toch niet.
- Het serie en parallel door elkaar halen, en de de draden verkeerd lussen, waardoor er geen goede stroomkring ontstaat.
- Niet 100% vol geladen accu's van zowel de kist als de afstandbediening/remote
- draadbreukjes door tijdens het afwikkelen van de draden deze strak te trekken en te laten 'knikken'

Ik zou zeggen, sluit nog eens op elke Qeu een ontsteker aan en test het geheel op exact dezelfde wijze! Dus ook de zelfde afstand tussen jou en de schietkist.

nog een keer testen met de schietkist gaat niet lukken. want hij is denk ik doorgebrand.
omdat het niet werkten hebben we er een andere accu op gezet maar toen was het klaar met de kist.
waarschijnlijk te veel spanning dus. ook een beetje stom maar ja je gaat toch dingen proberen.

hier een schema hoe ik 3 en 4 cakes te gelijk heb aangesloten.
llll.png

Zo zou het inderdaad moeten kloppen op papier.

Heel jammer van de show, ziet er op papier goed uit. Zal tijdens het ontsteken wel veel gevloek en frustratie zijn geweest!

Welke ontstekers heb je gebruikt? Chinese ontstekers hebben vaak uit elkaar lopende weerstand en dan gaan series vaak niet goed af bij zwakstroom systemen zoals RF32. Niet in serie werken dus, of met Europeesche ontstekers (Meta b.v.)

Heb je de uiteindes van de ontstekers wel eerst uit elkaar gedraaid? Ze zitten namelijk 1 slag om elkaar gedraaid voor de veiligheid. Als je vergeet die slag eruit te halen, heb je korstsluiting bij het ontsteken. Oftewel, kanaal doet het niet..

Heb je de uiteindes van de ontstekers wel eerst uit elkaar gedraaid? Ze zitten namelijk 1 slag om elkaar gedraaid voor de veiligheid. Als je vergeet die slag eruit te halen, heb je korstsluiting bij het ontsteken. Oftewel, kanaal doet het niet..

ja daar heb ik ook naar gekeken. ook gekeken of ontsteker van andere cue niet tegen elkaar zat maar dat was ook niet het geval.

en ik had de Pro ontstekers gekocht bij pyrowinkel.nl, weet niet of dit goeie zijn maar ga ik wel van uit.

en heb wel flink staan vloeken ja.
vooral omdat je het allemaal in je kop heb hoe het zou moeten gaan. zat nu totaal geen opbouw in de show en de finale was egt een afknapper zo.

maar toch heb ik ook wel weer genoten van wat er wel deed. uiteindelijk vond het publiek het toch mooi. en daar gaat het natuurlijk om.

Back
Bovenaan