• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

* [Original Fireworks] Spanish Cracker C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Spanish Cracker C
Artikelnummer: AB29c
Importeur: Original Fireworks
Aantal per verpakking: 10 stuks
Kruitinhoud: 1,5 gram
Kartoninhoud: 60/10
Effectomschrijving: Knal
Prijs: 6,50

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Original Fireworks voor deze informatie.

Bijlagen

• choeet4lg0.jpg
    choeet4lg0.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Spanish cracker-c het is echt een heerlijke knaller, veel druk, goede kanl en mooi afgewerkt(ookal vraag je er niet om).

Kheb een pakje gekocht en net één uitgeprobeerd. Ze geven een lekkere dreun en een zeer felle flits. Echt goede kwaliteits vlinders zijn dit, mooi afgewerkt en een redelijke vertraging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dit echt een hoogwaardige kwaliteits knaller.
Maar eigenlijnk vin dik het gewoon een chooet banger met een vlinderpapiertje.
Mvg

Ze gaan wel stukkie harder dan chooet bangers, maar is bijna niet te horen. Ik vind het eigelijk ook overbodige knallers.

Ik vind wel dat er verschil zit tussen de banger en de sp-c. Ik vind de sp-c iets doffer en ook iets meer doordreunen, maarja voor hetzelde geld heb je meer bangers. Toch kopen veel mensen de sp-c omdat het toch om de ''vlinder look'' gaat. Vlinders worden in veel gevallen toch als spannender beschouwd. Daar trap ik ook vaak in:rolleyes:

Ik heb zelf ook 5 doosjes liggen en al wat getest ze knallen beter als de chooet banger(doffer,en meer druk heeft de sp-c). En ze zijn ook niet zo heel erg duur voor zo'n knaller.

GroteFoto-OUFXANZW.jpg

GroteFoto-HZFY6VSG.jpg

Leuke en mooi afgewerkte knaller voor dat geld en voor derbij. Ik vind de details vooral leuk (is er eigenlijk maar 1, maar vooruit..) namelijk dat er 2 kleurtjes touw om de sluiting bij het lont zitten.

Leuke en mooi afgewerkte knaller voor dat geld en voor derbij. Ik vind de details vooral leuk (is er eigenlijk maar 1, maar vooruit..) namelijk dat er 2 kleurtjes touw om de sluiting bij het lont zitten.

dat is bij mij gewoon een wit touwtje:p( ik heb ze ind september gekocht) Het zal wel een nieuwe toevoeging zijn ofzo

een zeer goede knaller van choeêt
om deze reddenen:
-felle harde dreun
-prachtig afgewerkt
-fantastische prijs
gewoon meenemen

wachten...... wachten...... wachten.... het duurt zolang

Ik heb het papier er bij 1 vanaf gehaald,en dan vraag ik me af,met of zonder staart.
Iet langer als choeet banger zonder papier eromhee.

Verkopers trucje haha.

dat is bij mij gewoon een wit touwtje:p( ik heb ze ind september gekocht) Het zal wel een nieuwe toevoeging zijn ofzo

Het verschilt per lading, ik had eerst ook SC-C's met een multi color touwtje, en een half jaar later weer een wit touwtje. Die met de witte touwtjes knalden vreemd genoeg een stuk harder..

Inderdaad,
Ik had nog een pakje van een tijdje geleden, met gekleurde touwtjes,
en toen kocht ik 2 pakjes van een vriend, met witte touwtjes.
Die knallen niet veel, maar toch wel een stukje harder. :)

Nou ik denk dat de fabriek gewoon het eerste de beste goedkope touwtje gebruikt voor het binden.
En is wit op, dan nemen ze rood ,groen of blauw enzv:D

Ik heb het papier er bij 1 vanaf gehaald,en dan vraag ik me af,met of zonder staart.
Iet langer als choeet banger zonder papier eromhee.

Verkopers trucje haha.

kan misschien wel zo zijn maar zit er in een sc-c geen 2 gram ofzo
want in een choeêt banger zit 1,5GR
maar in een sc-c zit 2gram

(kan ik helemaal fout hebben corrigeren mag uiteraard):bonk:

kan misschien wel zo zijn maar zit er in een sc-c geen 2 gram ofzo
want in een choeêt banger zit 1,5GR
maar in een sc-c zit 2gram

(kan ik helemaal fout hebben corrigeren mag uiteraard):bonk:

In een Spanish Cracker -C zit volgens de verpakking ook 1,5 gram. Maar ga er vanuit dat in elke SC-C niet precies 1,5 gram zit. In de ene net 0,9 gram, en de andere bijvoorbeeld 2,5 gram ofzo..

Die chineesjes gaan echt niet op een weegschaaltje voorzichtig alles afmeten, nee dat kost te veel tijd ze doen het op het oog dus bijv met speciale lepeltjes dat 1 lepeltje ong 1 gram is enzo... Maar deze lepeltjes kloppen niet met alle stoffen omdat de ene meer volume heeft dan de andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan