Opruimen op nieuwjaarsdag

Ruben

VWC lid
Opruimen op nieuwjaarsdag.

Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet? Of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen?

Ik sta meestal zo rond het middaguur op, dan veeg ik de straat schoon voor m'n huis en ruim ik het park op, in het park worden de blokken en het grovere materiaal op nieuwjaarsnacht al verbrand en blijft er dus een hoop as over om op te vegen. Ik wil het altijd brandschoon achterlaten zodat buurtbewoners ook na oud en nieuw nog happy zijn:D. De vuurwerkresten in de straat veeg ik op een hoop en worden dan afgevoerd in zwarte vuilniszakken. Dit jaar ga ik dat anders doen ik stook alles op in een zelfgemaakte tuinhaard ( Gemaakt van een oude gasfles ).
Oja en natuurlijk niet te vergeten eerst even de Day after fotos maken voor het nagenieten.

:bye:

ik sta vrij vroeg op, om samen met mn pa en wat familie alles op te ruimen. Voor onze straat heb je een plein met een kerk. Veel mensen gaan dan op 1 Jan. naar die kerk om niewjaar te wensen. En dan sta ik daar met mn bezem in de straat.. al die blikken, Van, Sow! die zijn te keer gegaan.. hahaha is wel leuk, verder wat foto's ervan maken. En dan alles toch echt opruimen etc...

Daarna nagenieten met VWC :wink:

Ik sta altijd redelijk vroeg op, zo rond een uur of 8.
Rustig ontbijten, daarna de straat op om day-afther foto's te maken.
Dan een beetje door de buurt lopen om te kijken wat de rest van de buurt heeft gedaan.
Na 2 uurtjes rond te lopen ga ik beginnen met opruimen, alles in zakken en dan op de hoek van de straat zetten zodat de gemeente het op kan halen.

Ik ruim het altijd meteen op (en ik vind dat iedereen dat zou moeten doen)
zo voorkom je dat kinderen smorgens vroeg op zoek gaan naar weigeraars met alle gevolgen van dien, ik moet er niet aan denken wat dan nog allemaal kan gebeuren

ik vind dat opruimen ook hoort bij veilig omgaan met vuurwerk, en ik vind dat daar best meer voorlichting over gegeven mag worden en dan vooral op basisscholen en dergelijke

Altijd vroeg op en een rondje door de buurt maken, alles nog stil, lekker door de snippers banjeren, kijken wat de buurt zoal heeft afgestoken enzo, super! In de nacht, als iedereen naar bed gaat, trek ik ook vaak nog even de schoenen aan om door de snippers te lopen en de afgestoken dingen te zien, soort voldaan gevoel haha.

Opruimen hoort erbij, vind het nooit zo erg, maar ik zie het liever wel overdag nog even liggen voordat ik alles opruim. Dit jaar zit dat er niet in denk ik, 's nachts maar alles bij elkaar zetten en vegen, maarja, je kunt niet zomaar bij iemand anders vieren en dan zeggen "ik kom morgen wel opruimen" haha. :wink:

Meestal ben ik rond een uur of 10:00 wakker, daarna doe ik mijn vieze stook kleren aan en ga ik snel naar buiten om day after foto's te maken en dan kan heb vegen beginnen, meestal ben ik toch wel een uur op 2 in de weer om alles een beetje netjes te krijgen, maargoed wie rotzooi maakt moet het ook opruimen dat is wel zo netjes voor de buurt en dan kunnen ze ook nooit klagen.

Tusendoor ga ik nog wel een keer even naar binnen omdat dan meestal de worstenbroodjes klaar zijn gemaakt en dan lekker even opeten, daarna natuurlijk weer snel verder en als ik dan klaar ben de douche in en me klaarmaken om de families te bezoeken.

heb ivm opruimen het voordeel dat ik in het centrum van een middel grote stad woon. hoef alleen me potten en dergelijke rotzooi bij de afvalbak te zetten. want de volgende dag komt de stadsreiniging weer door de straat. die leegt alle bakken, en blaast alle stoepen schoon

Meestal sta ik rond het middag uur op en dan begint de dag niet met een ontbijt maar met oliebollen! Zoo heerlijk is dat! En ja hier halen we de blokken van de straat in de nacht en de volgende dag komt de gemeente met een veegwagentje en maakt alles schoon.(rond 07:00) Dus dat is best wel handig!

Word vaak rond een uur of 10 wakker op 1 januari, dan ga ik naar beneden, eet wat broodjes en ga naar mn stookmaten om samen alles op te vegen :) De potten staan dan al bij huis dus die zijn niet gejat of weggedaan zodat ik er een mooi fotootje van kan maken. Dan dus het pleintje voor vegen en de straat achter, ik hou mijn stookveld compact dus hoef niet de hele buurt door met de bezem. Daarna de troep in vuilniszakken doen en bij het afval zetten, gevolgd door een lekkere oliebol want van al dat vegen hebben we natuurlijk wel honger gekregen :D

Wij vegen het gewoon s'ochtends met elkaar op meestal beginnen de eerste al om 9 uur te vegen :P. Ik kom dan meestal rond tien uur maarja er ligt dan ook genoeg meestal :) Nou en dan is rond 12 uur de straat weer schoon met mooie kruitvlekken en zwarte sporen natuurlijk :D

EDIT: s'Nachts gaat er ook veel troep op het vuur natuurlijk.

ik woon net in het buitengebied dus mensen hebben er minder last van als het wat langer ligt s'ochtends, alleen ik maak het altijd zo rond 11 uur wel schoon op me erf en op de straat, is wel zo netjes vind ik zelf.

Op 2 januari komt bij ons altijd een veegwagen van de gemeente door de straat.
Behalve met de jaarwisseling van 1999-2000. Toen zaten we braaf op de veegwagen te wachten maar na 4 dagen was die nog niet geweest :mad:
Dus toen hebben we alles maar aangeveegd en in de containers gestouwd.
Toen alles na lang zwoegen eindelijk schoon was gingen we weer naar binnen en ja hoor...we waren nog niet binnen of daar kwam de veegwagen de hoek om gereden :frusty:
Hij kwam alleen een paar dagen later dan anders.
De jaren erna is hij gelukkig altijd weer op tijd gekomen.

Behalve met de jaarwisseling van 1999-2000. Toen zaten we braaf op de veegwagen te wachten maar na 4 dagen was die nog niet geweest :mad:
Toen alles na lang zwoegen eindelijk schoon was gingen we weer naar binnen en ja hoor...we waren nog niet binnen of daar kwam de veegwagen de hoek om gereden :frusty:

Haha, Echte sfeer! :thumpsup:

ook nog boos worden als andere jou rotzooi niet op tijd komen opruimen? :D

10:00 doe ik altijd bij mezelf in de straat. Maar daarna ga ik altijd naar me neef en maten een buurt verderop. Hoef de volgende dag eigelijk alleen in me eigen straat de snippers van me 10/30k op te vegen.

Zodra ik klaar ben met stoken praten en genieten we altijd even na.:D
Maar na een kleine 10 minuten zullen de eerste bezems en vuilniszakken worden gehaald. :shocked:
De grote potten en pijlen wordt in de voortuin achter een grote plant gelegd.
Het kleine spul probeer ik altijd zoveel mogelijk op te vegen en in vuilniszakken te stoppen. Ik probeer de grootste troep zoveel mogelijk weg te hebben. Dit in verband met een hele grote groep kinderen bij mij in de straat. Waarvan de leeftijd tot 10 jaar is :bonk:. Zo voorkom ik boze blikken van de ouders in de straat :wink:

- Mark

ik stook en stook als ik klaar ben staat er een vuurtje aan.
daar gooi ik al me blokken potten in (wel controleer ik te tubes of er geen bombettes in achter gebleven zijn!)
dan na bed een uur of wat slapen meestal sta ik om 9u op en ga ik vegen.
vaak gloeit het vuur nog dus dat doe ik smiddags als het gedoofd is ook en een zak

Ik vind altijd dat degene die er een zooitje van maakt, het ook weer zelf mag gaan opruimen. Als het gaat om mijn kamer dan moet ik er niets van hebben, maar gaat het over vuurwerk? Dan doe ik het maar al te graag! Rond 10 uur in de ochtend buiten staan met een bezem. Alles bij elkaar vegen. Tussen de stukken vuurwerk nog wat vuurwerk zien liggen dat nog niet is afgegaan breek ik meestal door tweeen.

Eerst natuurlijk even wat foto's maken! Een dikke must!:D

wij zetten na afloop alles bij mekaar aan groot spul, en de volgende dagals iedereen wakker is gaan we opruimen met de rotzooimakers. meestal komen er dan nog wel meer mensen en drinken we nog een bakje koffie als we klaar zijn.

mensen in mijn oude straat lieten altijd alles liggen, heel irritant maar ik ga hun zooi toch echt niet opruimen...

Back
Bovenaan