Opruimen op nieuwjaarsdag

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet? Of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen?

Ik heb het geluk dat de afgelopen 4 jaar, de gemeente het s'ochtends vroeg al kwam opruimen. Stiekem hoop ik dus dat ze het dit jaar weer komen doen. Als ze niet komen dan ruim ik het uiteraard zelf op.

Hier is de straat om 3 uur/half 4 al weer helemaal schoon. Krijg er altijd veel positieve reacties op dat het weer zo snel schoon is.

Gemeente weet inmiddels waar ze het eerste moeten beginnen hahahaha.
Eerst ruimde ikzelf alles op maar tegenwoordig is dat niet meer te doen.
Dus om 05:00 staan ze hier al in de straat met een heel team om het oud papier op te halen.
Heb wel gevraagd of dat ze de rode snippers willen laten liggen wegens geloofsredenen van mijn vrouw.
Het opruimen zou namelijk ongeluk brengen.
Meestal komen ze die naa een aantal dagen opruimen.

Uiteraard word alles weer netjes opgeruimd na O&N :D

attachment.php

Bijlagen

• IMAG1035.jpg
    IMAG1035.jpg
    210,9 KB · Weergaven: 0
Het meeste doe ik als ik klaar ben met stoken. Alle cakes en blokken bij elkaar. Word s'ochtends opgehaald door de gemeentereiniging. Wat een luxe.:)

Mijn pa deed het meestal voor mij en hedendaags doet de gemeente het voor mij.
Enigste wat ik doe is het zo plaatsen dat t geen hinder vormt voor anderen.

Hier heb ik vorig jaar oudjaars avond alles opgeveegd toen ik klaar was met het kleine grut, was die rotzooi al weg voordat de regen kwam, en de cakes gaan na het stoken aan allemaal in een kruiwagen en dan op de oprit of iets in die buurt.

Dit gebeurt in de nacht al. Liefste alles in vuilniszakken en wegbergen die zooi. Vegen ook. Alleen als het pijpenstelen giet, dan wordt dat allemaal een stuk lastiger. Hoe sneller alles van de straat is, des te minder snel gaan mensen griepen.

Het is immers bekend dat veel vuil op straat tot gevoelens van onveiligheid kan leiden. Dus hoe sneller alles weg is, des te sneller keert de rust terug. Ik denk dat als je een echte vuurwerkliefhebber bent wel een voorbeeldfunctie kan vervullen wat dat betreft.

snachts alle blokken al opruimen en zo veel mogelijk rotzooi.
De volgende ochtend vroeg, 8/9uur met de bezem alle restanten opvegen. Niet echt lekker werk, maar het hoort erbij.
greetzz

Ik heb altijd wel de intentie om het op te ruimen alleen het komt er nooit van. Als ik om 12 uur mijn bed uit kom is alles al opgeruimd. Daar baal ik altijd wel een beetje van want dat opruimen hoort er wel bij :)

Ik ga rond half tien smorgens naar buiten. Dan zet ik eerst alle cakes, fonteinen etc op de stoep en veeg daarna de rest van de troep op. Een paar uur later komt de gemeente het dan ophalen. Afgelopen jaar zelfs in het plaatselijke huis aan huis krantje gestaan omdat t zo keurig opgeruimd was. Opruimen hoort er gewoon bij.

Meestal tegen een uur of 10 weer de straat op om te vegen en blokjes te verzamelen en nagenieten natuurlijk!

Vorig jaar en het jaar daarvoor was het al gedaan door diegene waar ik stookte. Meer omdat ze zo blij waren met de mooie show. Voort wat hoort wat. Denk dat het dit jaar ook zo gaat.
Anders slaap ik gewoon niet en ga ik rond 9/10 uur opruimen. a

moederslief ruimt het altijd op, die wil dat het zo snel mogelijk weg/afgelopen is. .
Geen nagenieten voor mij

De cakes gaan snachtst alvast op het gras zodat er geen hinder van is. Al het kleine vuurwerk word rond een uurtje of 10 sochtends opgeruimt!

Ik moet het gewoon het zelf doen hoor me ouders helpen niet meer haha
ze zegen altijd jij steekt vuurwerk af dus ook zelf opruimen.. geef ik ze 100 % gelijk in :P want ik maak zelf die rotzooi voor de deur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan