Opnieuw met een Rotterdams feest het jaar uit

FireDragon

VWC lid
Dit jaar weer groot evenement bij de Erasmusbrug in Rotterdam tijdens jaarwisseling • Toezegging tot uit laten groeien traditie • Samenwerking met ondernemers in stad

Oud en Nieuw is nog ver weg, maar nu al is zeker dat Rotterdam rond de jaarwisseling weer een feest krijgt bij de Erasmusbrug. Nadat vorig jaar besloten werd om het alleen bij vuurwerk te houden, wordt de overgang naar 2012 in de Maasstad wel weer ingeluid met optredens van diverse dj’s en artiesten. Dit hebben JMR en Fjuze gisteren naar buiten gebracht. De twee partijen gaan het Oud en Nieuwfeest dit jaar gezamenlijk organiseren.

“We hebben nu definitieve goedkeuring gekregen, dus kunnen melden dat het dit jaar doorgaat. Ook al is er inhoudelijk nog wel het één en ander in te vullen”, vertelt Leo van der Velden, managing director van JMR. “Afgelopen jaarwisseling was inderdaad ietwat mager en Rotterdam verdient in onze ogen gewoon een goed, spraakmakend feest. Dit was ook de wens van de gemeenteraad. Wij dragen er zorg voor dat dit evenement zich de komende jaren verder kan ontwikkelen.”

r0dc21o2f3vste5s7ezej9x3a10rp3w$b4yj4mt6b4gpu6278t99jxmlz00l6tb.jpeg

Een feest en een groot vuurwerk bij de Erasmusbrug in Rotterdam,
dit jaar en komende jaarwisselingen kunnen mensen er van genieten.
Foto: Kees Spruijt/ANP

Hoogtepunt is ook dit jaar weer het enorme vuurwerk bij de Erasmusbrug. Het evenement zelf is bij de Boompjes. Van der Velden: “Dit moet echt een nationale uitstraling hebben. Het idee is uitgegroeid tot een traditie en je ziet dat het ook bij andere steden werkt: Sydney steekt het af bij de Harbour Bridge en Seattle heeft altijd een heel spectaculair vuurwerk bij de toren.”

Het is nog onbekend of het Oud en Nieuwfeest dit jaar gratis toegankelijk is. “Dit wordt later bekendgemaakt. En het moeten aanschaffen van een toegangskaartje kan in elk geval ook weer bijdragen aan de veiligheid.”

Het feest wordt dit jaar overigens in nauwe samenwerking georganiseerd met de horeca-ondernemers in het centrum. Bijvoorbeeld wanneer het gaat om begintijden van feesten. “Wij willen elkaar absoluut niet in het vaarwater zitten en de meeste ondernemers beseffen ook dat een feest als dit goed is voor de hele stad.”

Zowel het evenement als het traditionele vuurwerk bij de brug wordt live op televisie uitgezonden.

BRON

Uiteraard gaan we hier niet heen.

Maar ik geloof erg in veiligheid met oud en nieuw ja. Bij georganiseerde evenementen gebeurt nooit wat met oud en nieuw natuurlijk.

En anders is er natuurlijk de voetbalwet nog voor al die enge hooligans. Gelukkig veroorzaken in Rotterdam de bekende groepen allochtone jongeren geen overlast meer volgens de grote meneer Aboutaleugenaar. Op naar een super veilig oud en nieuw!

Deze show is ieder jaar een dikke aanrader, één van de beste shows die ieder jaar geschoten wordt in nederland.

Ik zal hier zeker aanwezig zijn.:p

Haha grapje zeker ? Ze moeten hier eens iemand anders neerzetten dan dreamfireworks. Want salvos schieten kan iedereen wel.

Ik neem aan dat dit weer door dream fireworks word geschoten?
Als dit echt een traditie moet worden (Zoals in andere steden), dan moeten ze het ook echt heel grootst aanpakken, niet van dat halve werk. En wat Gerwin ook al zegt, laat een ander bedrijf het eens proberen, heb wel een aantal bedrijven in m'n gedachten:)

Laatst bewerkt:
dus de gemeente Rotterdam wil dus net als Sydney, Londen, Berlijn en meer van dat soort steden een groot feest met een massaal vuurwerk wat de hele wereld over gaat? nou succes jongens! blij dat ik er net ver genoeg van af woon dat het iig niet mijn belasting centen zijn die daar aan opgemaakt worden :)

Jullie mekkeren wel weer lekker hoor...
Ik heb ook best wel eens wat leuke showtjes voorbij zien komen.
Eerst maar weer eens zien. En als Dream het doet, doen ze het nu misschien wel goed? :p
We zullen de filmpjes dan vanzelf wel weer zien komen, want ook ik ben er niet bij, helaas :p

de afgelopen 2 jaar was het natuurlijk wél een pyotechnisch spektakel :)

voor de mensen die daar op de kade staan is het hardstikke leuk maar een een show van wereld formaat met de erasmusbrug als stralendmiddel punt is gewoon niet te doen

Ik denk juist dat je daar way moois mee kan doen, mits het kan natuurlijk. Overal singleshots over die brug heen
Of wat denk je van een grote waterval ! Watershells enzo enzo.... Zal toch leuk zijn allemaal

Nederlanders snappen het gevoel van eer gewoon niet. Ze snappen niet dat het belangrijk is om met bv. een goede show op de Erasmusbrug het wereldnieuws te halen ter vertegenwoordiging van je land, iets waar we trots op zouden moeten zijn, no matter what.. Ze vinden belachelijke uit de kont getrokken regels belangrijker, en ook het opmaken van het overschot van Jorge is belangrijker..

Kijk bv. naar 14 juli in frankrijk, die weten wat 'trots' is en willen er voor hun land staan.. Maar nee in NL staan er een stel havo-pikkies met een jampotbril en krenterige elkaar niksgunnende bedrijven die t voor t zeggen hebben.. Daarom lijkt t me sterk dat die shows ooit wat worden. bewijs het tegendeel dit jaar en je hoort mij er niet meer over..

De vorige show was echt vreselijk, maar heb wel een paar leuke shows gezien dit jaar van dreams met mooie producten dus er zit een stijgende lijn in en wie weet word het dit jaar wel beter.
neemt niet weg dat als ik het voor het zeggen had ik graag Hayo eens aan het werk zou willen zien daar in Rotterdam, die verbaasde me de laatste shows elke keer weer met originele shows icm met hoogstaande (ook europese) bommen/effecten.

Als er weer een evenement op de wilhelminakade is dan zal er sowieso geen vuurwerk op de erasmus brug zijn ivm de wettelijke afstand van het publiek en omdat de erasmusbrug een belangrijke schakel tussen noord en zuid is en die kan je niet de hele dag afgesloten houden voor het verkeer. Dus weer ouderwets vanaf een ponton gok ik

Het is dit jaar wel een nieuw evenementenbureau, dus het zou zomaar kunnen dat een Hayo de klus krijgt hoor. Ze zitten echt niet aan Dream vast, maar als Dream iets schiet als de tijdens de 4-daagse dan zal je mij niet horen klagen hoor.

Back
Bovenaan