Onschuldig wegens gebrek aan bewijs

moontan

VWC lid
Onschuldig wegens gebrek aan bewijs

OLDENZAAL/ALMELO - Rechter betreurt dat politie geen verder onderzoek heeft gedaan.

Een 22-jarige Oldenzaler is gisteren in Almelo door de politierechter vrijgesproken. De jongeman werd ervan verdacht zondag 10 december 2006 vroeg in de morgen vuurwerk af te hebben gestoken. De jongeman ontkende dit tijdens de verklaring die hij aan de politie aflegde. Ook oog-in-oog met politierechter mr. Derks ontkende de Oldenzaler het vuurwerk afgestoken te hebben.

De verdachte zei dat hij op het moment van het misdrijf samen met zijn vriendin onderweg was naar de stad. Onderweg hoorde hij een aantal knallen uit een steegje komen. Vervolgens werd hij op ruwe wijze door de politie opgepakt en in de cel gezet. Vreemd genoeg werd er in het politierapport geen melding gemaakt van de aanwezigheid van de vriendin van de Oldenzaler.

Op basis van beide verklaringen en een gebrek aan bewijs pleitte de officier van justitie voor vrijspraak van de jongeman. De rechter honoreerde het verzoek, maar betreurt dat de politie geen verder onderzoek heeft gedaan naar het misdrijf.

Bron: 30 oktober 2007
http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/article2082228.ece

het is gewoon dom om voor de 31e te knallen dus zo snel zal ik er niet iets over posten maar om een paar knallen een MISDRIJF te noemen.... gaat dat niet wat ver....

of zijn het exploits of id geweest want om iemand nu meteen de cel in te gooien

edt ik zie dat ik niet te enige ben die dit een vreemd verhaal vind....

inderdaad een raar verhaal, maar goed ,ik vind dat je gewoon niet voor de 31ste moet knallen,die jongen komt hier wel goed mee weg hoor, een foutje van de politie zeide en je staat ( gelukkig voor hem ) weer op vrije voeten :cool:

Inderdaad, deze heeft geluk. Als we er van uit gaan dat hij wél heeft geknald immers. Want als hij inderdaad niets heeft gedaan heeft hij het erg moeilijk gehad.:bonk: Raar verhaal.

Komt té vaak voor, dat politie slordig is met zo'n dingen. Hoe vaak worden mensen niet vrijgesproken wegens onrechtmatig verkregen bewijs? Schandalig.
:bye:

Back
Bovenaan