Oldenzaal 26-8-11

oerendhard

VWC lid
DE NIGHTGLOW 2011 OP VRIJDAGAVOND

De nightglow mag toch wel het hoogtepunt van Twente Ballooning genoemd worden. Jaarlijks komen duizenden mensen kijken naar dit ware spektakel.

Vrijdagavond, zodra het donker is, worden de ballons opgesteld. Zij worden ruim een kwartier lang verlicht door de ballonbranders op de maat van meeslepende muziek. Deze show van licht, muziek, ballons en vuurwerk laat bij velen een onvergetelijke indruk achter.
De Nightglow zal traditiegetrouw plaatsvinden aan de rand van de vijver en vergezeld worden van een enorme lichtshow, muziek en een spectaculair vuurwerk!

Indicatie entreeprijzen
- volwassen 5 euro
- kinderen 5 euro t/m 5 jaar gratis
- senioren / 65+ 0 euro

wie: Dreamfireworks
wat: consumenten vuurwerk
waar: Recreatiepark Het Hulsbeek.
Oude Almeloseweg 11
7576 PE Oldenzaal
wanneer: 26 AUGUSTUS 2011
tijdstip: tegen 22.15 UUR

Portal-foto5.jpg

Vorig jaar voor het eerst geweest. Maar ik vond het niet heel erg interessant.
Vuurwerk was wel erg magertjes en dan ook nog geld vragen maar ja.
Plus dat de verkeersopstopping nadien helemaal om te huilen was.

entreegeld? nou dan haak ik denk ik sowieso al af...echter wel voor het eerst dat ik dan niet op vakantie ben :p

hmmm..toch maar eens even kijken :wink:

Als je wilt kun je wel onder het entree geld uit.
Moet je gewoon een stukje weiland pakken.
Maar ik heb het vorig jaar netjes gedaan en gewoon betaald.

Ook ik zal hierbij aanwezig zijn, met de videocamera.:)
Misschien dat we kunnen meeten oerendhard en de anderen?

Ik heb vorig jaar op de meest linkse brug gestaan. Dat was voor het vuurwerk prima maar voor het totaal plaatje met ballonnen niet echt handig.
Beste plek is bij het woord nigtglow onder in terhoogte van de N gok ik.
Dit is aflopend naar het water. Maar daar staan dan wel weer mega veel mensen dus voor de filmers misschien niet zo leuk.

Zie nu dat ze gewoon hetzelfde kaartje gebruikt hebben.
En anders zou je een tijdstip en een parkeerplaats of ander herkenningspunt kunnen nemen.
Eerst het weer nog afwachten.
Het wegkomen vanaf P3 is wel zwaar*** weet ik nog van vorig jaar.

ja dat weet ik ook nog heel goed,niet parkeren op p3 :bonk: drama
vorige keer 1:30 uur over gedaan volgensmij.
ik bekijk het wel even hoe ik het doe,eerst even het weer aan zien idd. :wink:

Vergunning geeft meer aan dan alleen consumentenvuurwerk..
Ook PSE, single-shots etc. dus dit kan best een aanradertje zijn. Ik wacht de films af.

Is het geen mogelijkheid om je auto gewoon op het industrie terrein te pleuren? Aangezien ik toch alleen maar voor het vuurwerk zou komen.

Vergunning geeft meer aan dan alleen consumentenvuurwerk..
Ook PSE, single-shots etc. dus dit kan best een aanradertje zijn. Ik wacht de films af.

Of gewoon een letter bord ;). PSE staat meestal wel op een vergnning vaak gaat het dan om een letterbord.

Gerwin,

Dit is het voorschrift bij de vergunning waarbij specifiek de aangevraagde veiligheidsafstanden (niet wettelijke) worden vermeld voor de te gebruiken producten:

6. Afsteken
6.1 Tijdens het afsteken dienen onderstaande veiligheidsafstanden van opstelling tot aan publiek te
worden aangehouden:
Cakeboxen consumenten < 1 inch, 30 meter
Fontein consumenten nvt 30 meter
Romeinse kaars zonder knal professioneel 1,5 inch 50 meter
Zonnen nvt 30 meter
Mines pot a feu professioneel 75 mm 60 meter
Bengaals vuur nvt 30 meter
Single shot 1,5 inch 50 meter
Single shot 1,2 inch 50 meter
Single shot 1,75 inch 50 meter

Het gaat dus zeker niet om slechts een letterbord.

Of gewoon een letter bord ;). PSE staat meestal wel op een vergnning vaak gaat het dan om een letterbord.

Is het geen mogelijkheid om je auto gewoon op het industrie terrein te pleuren? Aangezien ik toch alleen maar voor het vuurwerk zou komen.

Ik heb googlemaps er even bijgepakt.
En volgens mij is er nog een normale parkeerplaats van het hulsbeek die in het Ballonfestijn kaartje niet genoemd wordt.

img1393869050.jpeg

De parkeerplaats is de rode stip. Adres: Oldenzaalsedijk 18. Te deurningen?
De ballonnen staan op de blauwe stip.
Het vuurwerk werd vorig jaar geschoten vanaf ongeveer de groene stip.
En de mooiste plekken zouden de oranje stippen kunnen zijn.
Al zijn deze wel erg druk.

Deze parkeerplaats zou je aan kunnen rijden via de onderkant van het hulsbeek. Anders zit je weer met de drukte.

ik denk dat het morgen er niet goed uit ziet met het weer,

(Een boven Frankrijk ontwikkelende depressie trekt activerend pal richting Nederland. Vooral op vrijdagmiddag en -avond kan er hierdoor veel regen vallen met een grote kans op onweer, hagel en windstoten)

we zien het wel morgen? maar bij te slecht weer ga ik niet :cry:

@ The_giant,die parkeerplaats is misschien wel een idee :wink:

Ik ga ook niet bij slecht weer.
En anders natuurlijk wel.
Ik denk dat die parkeerplaats nog een voordeel heeft mbt betaalde toegang. Maar ben hier niet zeker van.
Ik ga hem iig proberen en anders misschien bij de sauna die er vlak boven zit.
Al zullen die daar wel niet zo blij mee zijn.

We zien het morgen wel.

Twente Ballooning vrijdag afgelast
vrijdag 26 augustus 2011 | 13:17 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 26 augustus 2011 | 13:33

Tekstgrootte

Foto: Martijn Bovenmars
OLDENZAAL - De activiteiten van de Twente Ballooning gaan vrijdag niet door. De organisatie heeft besloten het programma af te gelasten, vanwege de slechte weersomstandigheden.

Zie ook:
•Een uurtje los van de aarde
„Naar verwachting zullen fikse onweersbuien Twente bereiken, welke gepaard zullen gaan met sterke windstoten tot 90 kilometer per uur. Vanwege de veiligheid voor alle VIPS en bezoekers verzoeken wij hen vanmiddag niet naar Park Het Hulsbeek te komen", aldus de organisatie.

Vrijdagavond zouden weer zo'n 35 hetelucht ballonnen de lucht in gaan. Later op de avond, omstreeks 22.15 uur, stond de spectaculaire Nightglow gepland. Zaterdag is de laatste dag van de Twente Ballooning. Bij goede weersomstandigheden zullen weer zo'n dertig heteluchtballonnen het luchtruim kiezen.

Back
Bovenaan