Nog niemand aangehouden voor enorme vuurwerkbom Budel

Pyromaas

VWC lid
Er is nog niemand aangehouden voor de enorme vuurwerkbom die op oudjaarsdag in Budel tot ontploffing is gebracht. De politie heeft wel een groep jongeren uit Budel en omgeving op het oog.

De explosie ging gepaard met een steekvlam en zwarte rookwolken. De politie heeft vorige week gesproken met de groep, die bestaat uit twintig jongeren. Ze komen uit Budel, Weert en België en zijn tussen de 18 en 24.

Geen schade
Aanvankelijk leek het erop dat ze aangeklaagd zouden worden voor openlijke geweldpleging met gevaar voor de omgeving. Er is echter geen schade aangericht.

Een wijkagent had een aantal jongeren al snel herkend aan de hand van een filmpje op Dumpert.nl. Inmiddels is er in Budel én telefonisch gesproken tussen de vermoedelijke raddraaiers en de politie. Met een aantal van hen volgt dinsdag een tweede onderhoud. De politie komt mogelijk dinsdag aan het van de middag met meer nieuws.

Nou dat er iemand uit belgie bij betrokken zou zijn vind ik wel schokkend,normaal is het toch vies vuil hollands graftuig wat zich hier mee bezig houd

Tja, als ze dit soort dingen dan maar weer gewoon laten gebeuren moeten ze ook niet zeuren over knallen die iets te hard zijn naar de Nederlandse norm. Ik zag het filmpje op Dumpert en dat had met vuurwerk echt niets meer te maken, daar zullen vrijwel alle liefhebbers het wel over eens zijn. Het lijkt mij altijd maar een kwestie van gezond verstand: de wet iets verruimen, zodat de grote groep met goede bedoelingen haar gang kan gaan, maar dan tegelijk wel degenen die die wetten overtreden keihard aanpakken. Helaas kiezen de autoriteiten altijd maar de weg van de minste weerstand: van alles verbieden ten koste van degenen die zich aan de wet houden, en tegelijk de overtreders maar hun gang laten gaan, want "straffen is ook weer zoiets"... Treurig.

ach de waarheid mag gezegd worden en het feit dat mij word verweten dat ik alle hollanders zo noem komt niet uit mijn mond,de keren dat er een belg bij dit soort toestanden is betrokken kun je op een hand tellen dus mag ik gerust stellen dat het gros van dit soort terreur word gepleegt door nederlanders geen rasisme maar feiten.verder wil ik nog zeggen dat ik totaal geen begrip kan en wil opbrengen voor dit soort tuig wat mijn en misschien jullie vuurwerktraditie naar de ***** helpt

Ik zag het filmpje op Dumpert en dat had met vuurwerk echt niets meer te maken, daar zullen vrijwel alle liefhebbers het wel over eens zijn.

Ja nou toevallig net gekeken maar ik vond het niet zo schokkend hoor. Goed, heeft weinig met vuurwerk te maken want als vuurwerk verboden wordt zijn dit soort dingen de toekomst want dit gaan jongeren afsteken als er geen vuurwerk meer beschikbaar is.

Ik heb wel grotere video's gezien met als Toppunt dat filmpje met 25 literbenzine en een lawinepijl op een kruising. Dat vind ik van de idioten maar deze jongens doen het op een leeg veld. Ja ach, natuurlijk moet je dit niet toestaan en aanpakken maar om er nu zo'n drama van te maken. Laat ze lekker echte boeve vangen. Er is niemand gewond geraakt en niets is kapot. Dus waar hebben we het over. Alleen bij heterdaad moet je dit aanpakken en anders pech hebben

Wat een racisme zeg. Foei.
Nu begrijp ik in een keer waarom jij altijd zo afreageert op Geert Wilders. Die heeft het namelijk vaak over Marokkaans tuig en dat is natuurlijk hetzelfde soort misverstand als hier nu ontstaat.

Het is racisme als je mensen ongelijk behandelt enkel en alleen vanwege hun ras. Dat wil niet zeggen dat alle rassen gemiddeld precies hetzelfde zijn. Natuurlijk niet! Verschillen zijn er. Ieder deel van de wereld zijn cultuur, ieder deel zijn ras. Cultuur hoort bij een bepaalde bevolkingsgroep en daardoor ook bij een ras. Maar ook buiten cultuur om zijn er verschillen, zoals dat negers beter tegen de zon kunnen dan blanken, en blanken intelligenter zijn dan negers. Het zou toch van de gekken zijn als je zulke onderzoeken niet zou mogen noemen omdat dat racisme is. Verschillen mogen er zijn. Het is niet eens hetzelfde om te zeggen dat alle hollanders vies vuil graftuig zijn, of dat bijna al het vieze vuile graftuig hollands is. Maar al zou ik vinden dat vrijwel alle Hollanders (of Marokkanen) vies vuil graftuig zijn, zo gauw er een naar mij komt die netjes en normaal is dan respecteer ik die bepaalde persoon. Dat maakt het fundamentele verschil tussen racisme en realisme.

Dus niet meer boos zijn op Geert Wilders. Als je er niet tegen kunt, wees dan boos om de afschuwelijke feiten die worden benoemd, en schiet niet de boodschapper af.

@Karol: vind je dit dan "niet schokkend", alleen omdat ze het d.m.v. vuurwerk ontstoken hebben? Als mensen een jerrycan benzine op een speelveld tot ontploffing brengen, is het dan ook nog normaal? Valt het dan ook nog onder de noemer 'hobby'? Ik vind het persoonlijk nogal naïef om dit soort dingen OK te vinden omdat er niemand gewond raakt (dat er geen schade is aangericht geloof ik niet) - je kunt wel wachten tot het mis gaat, maar dan denk ik meteen aan die kalf en die put...

@Karol: vind je dit dan "niet schokkend", alleen omdat ze het d.m.v. vuurwerk ontstoken hebben? Als mensen een jerrycan benzine op een speelveld tot ontploffing brengen, is het dan ook nog normaal? Valt het dan ook nog onder de noemer 'hobby'? Ik vind het persoonlijk nogal naïef om dit soort dingen OK te vinden omdat er niemand gewond raakt (dat er geen schade is aangericht geloof ik niet) - je kunt wel wachten tot het mis gaat, maar dan denk ik meteen aan die kalf en die put...

Nee omdat ik grote benzinebommen gezien heb. Ik had een BOM verwacht. Dit is gewoon vuurwerk met een beetje benzine. Nog op een open veld afgestoken. Ik snap de heisa niet zo nee

Nu begrijp ik in een keer waarom jij altijd zo afreageert op Geert Wilders. Die heeft het namelijk vaak over Marokkaans tuig en dat is natuurlijk hetzelfde soort misverstand als hier nu ontstaat.

Het is racisme als je mensen ongelijk behandelt enkel en alleen vanwege hun ras. Dat wil niet zeggen dat alle rassen gemiddeld precies hetzelfde zijn. Natuurlijk niet! Verschillen zijn er. Ieder deel van de wereld zijn cultuur, ieder deel zijn ras. Cultuur hoort bij een bepaalde bevolkingsgroep en daardoor ook bij een ras. Maar ook buiten cultuur om zijn er verschillen, zoals dat negers beter tegen de zon kunnen dan blanken, en blanken intelligenter zijn dan negers. Het zou toch van de gekken zijn als je zulke onderzoeken niet zou mogen noemen omdat dat racisme is. Verschillen mogen er zijn. Het is niet eens hetzelfde om te zeggen dat alle hollanders vies vuil graftuig zijn, of dat bijna al het vieze vuile graftuig hollands is. Maar al zou ik vinden dat vrijwel alle Hollanders (of Marokkanen) vies vuil graftuig zijn, zo gauw er een naar mij komt die netjes en normaal is dan respecteer ik die bepaalde persoon. Dat maakt het fundamentele verschil tussen racisme en realisme.

Dus niet meer boos zijn op Geert Wilders. Als je er niet tegen kunt, wees dan boos om de afschuwelijke feiten die worden benoemd, en schiet niet de boodschapper af.

wanneer staat de koffie klaar?!? :D

Back
Bovenaan