Mijn vuurwerkshow?

Gys_013

VWC lid
Weet niet of ik het hier helemaal juist post, zo niet even verplaatsen als het kan :)

Ik zit er aan te denken om dit jaar eens elektrisch een showtje te gaan schieten om dit eens te proberen en kijken of het allemaal de moeite is.
Dit wil ik doen in de avond zodat ik snachts nog gewoon los kan gaan en alles zelf aan kan steken.

Maar mijn punt is dat ik er niet uitkom hoe ik dan de show moet invullen, aangezien er een hoop freaks zijn met een hoop tijd en inspiratie vraag ik om jullie hulp.

Mijn idee is om een 2x 12kanaals schietkist aan te schaffen om dus vanaf 2 posten te schieten (Wie weet groter als hier de ideeen voor zijn). Hierbij wil ik de Kingdom 10ch Stepper erbij bestellen om 10x de Showtime mines te steppen als ik deze kan bemachtigen. Dat is dus mijn enige puntje die ik er zeker in wil laten komen.
Doorlonten is voor mij ook geen enkel probleem, heb hier de nodige kennis over en heb de meeste soorten lont tot mijn beschikking.

Nog een puntje is dat ik alleen gebruik wil gaan maken van de collectie van Original Fireworks/Zena BE (Op de Showtime mines na).

Budget staat open, dus wie zin heeft om te helpen kan die prima zijn gang gaan.

*Edit*
Klein beetje aanvulling,
Idee van mn eigen is wel op hem te openen met fontijnen oid en hem te eindigen met Goud en hierna knalcakes

Alvast bedankt,
Grtz Gijs

Laatst bewerkt:
Met alleen het oude assortiment dan (tot vorig jaar)...? Denk dat het handig is dat je eerst weet wat er nog gaat komen...misschien weet jij dat al, maar hier nog (bijna) niemand hea...:D

Hehe had ik er misschien even bij moeten vertellen ja.
Ga maar gewoon van het Assortiment dat er tot nu toe is uit ja ;)

En wie weet als er de perfecte show voor mij tussen zit zal er ook nog wel een kleinigheidje tegenover staan

Top idee Gijs!

Zelf ben ik een beetje bang dat de nieuwe producten van Original Fireworks inconsequent zijn. Tijdens de demonstratie in Laakdal vorig jaar viel het al een beetje op dat er batterijen tussen zaten die snel leeg schoten en andere duurde weer langer. Dat is voor tijdens een show niet ideaal wanneer er op 2 posten geschoten word en het links eerst lekker doorschiet maar snel voorbij is en rechts langzaam aan leeg schiet. Daarom ben ik zelf ook nog flink aan het twijvelen om bijvoorbeeld wat batterijen uit de Hydra en Betelgeuze serie te verwerken. De waaiers zoals Fenix, Myth en Aphrodite zijn trouwens geweldig zoals ik ze vorig jaar heb mogen ervaren, die zijn prima te verwerken in een show.

Kwa opbouw is het inderdaad makkelijk om te beginnen met een paar goede fontijnen. Zowel in het Nederlandse assortiment van Zena Vuurwerk als in het Belgische van Original Fireworks zijn diverse goede fontijnen. Misschien is het beginnen met de Eyjafjallajokull geen optie omdat die gelijk volgas erop gaat en je rustig aan wilt beginnen. Misschien is die dan weer wel geschikt voor het beginnen met het afsluiten van je show mocht je ook Crackling willen gebruiken in je finale (ga je voor goud dan zou ik geen Crackling gebruiken).

Tnx Ruben!

Hier bevestig je een beetje mijn gedachten hehe.
Zat hier zelf ook al aan te denken, en vooral cakes te gebruiken met 1, misschien 2 effecten zodat het wat overzichtelijker blijft.

De nieuwe series heb je gelijk in, deze geven dus ook niet mijn voorkeur.

Als ik de 31ste een avondshowtje hoor ga ik op zoek, klinkt nu al goed haha.
Ben zelf ook van plan om een showtje te schieten, maar blijft tot nu toe nog bij een plan.
Wel leuk die topics om dan inspiratie op te doen.
't Is ook net kunst vind ik die showtjes.
Zou je persoonlijk aan raden om te fakkelen, maar dat is voor iedereen weer anders.

Dag gys.

Ik denk dat je met de huidige producten een beste show neer kan zetten.
als je de mogelelijkheid, ruimte en tijd heb zou ik ook van 2 posten schieten.
ik vind het zelf prachtig als het meeste synchroom gaat.
met de huidige producten van original kun je flink wat samen stellen.
maar waar hou je zelf van? een rustige show? flinke chaos, met een denderende finale.
ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst met het 12channel kingdom systeem schieten.
2 prof ontstekers op 1 kanaal, zodat het deels op 2 posten lijkt.
in mijn show verwerk ik de toppers die ruben al opnoemde.
ik heb in januari een karton, myth, fenix, surrender, en een karton van die 100shots potjes mee genomen, deze wil ik zoieso gaan gebruiken.
zelf moet mijn show totale chaos worden, veel herrie, en het moet goed opvallen.
ik denk dat ik de rustige elementen achterwege laat, uiteraard wil ik wel beginnen met een maar mooie fontijnen, 3x caldera? en als de eyafalajajokul(vekeerde spelling) ofzo nog optijd binnen komt gaat deze er ook bij.
Als afsluiter gebruik ik knal blokken, 16-24 tegelijk.

als je de swhotimes mijnen kunt bemachtigen heb je zoieso een mooi element. zelfs vind ik dat nog te ingewikkeld, (word mijn eerste jaar met een goede schietkist)

ik zou kwa original producten, ook zeker de oldschool, crackling chry erin verwerken, en misschien als rustige opening enkele surrender's (de 200 schots simpele cakes), vanuit daar opbouwende naar de grotere cake's.
Ook de stormcenter, vanuit 2 locaties geschoten zou een mooi element zijn.

Tevens heb ik zelf voor de nieuwe cake's gekozen omdat er nog geen straat films van bekend zijn, en hoe meer films hoe beter het verkoopt toch? de myth en fenix, moeten bij de meeste nog goed op de kaard gezet worden, en dit geld voor meerdere producten.

groetjes koen.

Vergeet ook niet te kijken naar de goedekopere en kleinere cakes. Denk bijvoorbeeld aan fish lake. Dit is een product dat niet veel gebruikt wordt in shows, terwijl dit een leuk product is. Mocht je een mooi rustmoment midden in de show willen, dan raad ik je de Parachute cake aan.

Vergeet ook niet te kijken naar de goedekopere en kleinere cakes. Denk bijvoorbeeld aan fish lake. Dit is een product dat niet veel gebruikt wordt in shows, terwijl dit een leuk product is. Mocht je een mooi rustmoment midden in de show willen, dan raad ik je de Parachute cake aan.

Parachute cake's raad ik juist af. Want waarschijnlijk zie je deze niet in het donker. tenzij er zo'n blinker aanhangt of bedoelde jed at ook?

@ hardcore ze bedoelen de z14 flashing parachute van original, dit is geen daylight cake. Check dit topic anders even voor meer info.

@ Gijs anders doen we deze show direct na werktijd in baarle :p
Persoonlijk zou ik als opening beginnen met 2x stormcenter, of de caldera zoals koen hierboven al aangaf.

Ik dacht tussen de tails door. Was dat niet eerst zo dan? Tails en fluiters om en om? Zo is de variant wel beter te gebruiken voor een show ja. Na de fluiters van deze pot meteen een fluit-thema er achteraan

Zo, de antwoorden even in de Quote gezet ;)

Dag gys.

Ik denk dat je met de huidige producten een beste show neer kan zetten.
als je de mogelelijkheid, ruimte en tijd heb zou ik ook van 2 posten schieten.
ik vind het zelf prachtig als het meeste synchroom gaat.
Dit is ook wel de bedoeling
met de huidige producten van original kun je flink wat samen stellen.
maar waar hou je zelf van? een rustige show? flinke chaos, met een denderende finale.
Sta voor alles open, maar als er echt geen ideeen zouden zijn zou ik het denk ik opbouwen van rustig na helemaal los
ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst met het 12channel kingdom systeem schieten.
2 prof ontstekers op 1 kanaal, zodat het deels op 2 posten lijkt.
Naar de kingdom heb ik ook al zitten kijken. even kijken nog of dit hem word, en dan komen er kingdom steppers bij
in mijn show verwerk ik de toppers die ruben al opnoemde.
ik heb in januari een karton, myth, fenix, surrender, en een karton van die 100shots potjes mee genomen, deze wil ik zoieso gaan gebruiken.
zelf moet mijn show totale chaos worden, veel herrie, en het moet goed opvallen.
ik denk dat ik de rustige elementen achterwege laat, uiteraard wil ik wel beginnen met een maar mooie fontijnen, 3x caldera? en als de eyafalajajokul(vekeerde spelling) ofzo nog optijd binnen komt gaat deze er ook bij.
Als afsluiter gebruik ik knal blokken, 16-24 tegelijk.

als je de swhotimes mijnen kunt bemachtigen heb je zoieso een mooi element. zelfs vind ik dat nog te ingewikkeld, (word mijn eerste jaar met een goede schietkist)
Word ook mijn eerste jaar maar heb er al wel eens mee gewerkt

ik zou kwa original producten, ook zeker de oldschool, crackling chry erin verwerken, en misschien als rustige opening enkele surrender's (de 200 schots simpele cakes), vanuit daar opbouwende naar de grotere cake's.
Ook de stormcenter, vanuit 2 locaties geschoten zou een mooi element zijn.

Tevens heb ik zelf voor de nieuwe cake's gekozen omdat er nog geen straat films van bekend zijn, en hoe meer films hoe beter het verkoopt toch? de myth en fenix, moeten bij de meeste nog goed op de kaard gezet worden, en dit geld voor meerdere producten.

groetjes koen.

mischien is dit een idee:

1)
2x 2115 etna in v shape daarna
1x eyjafjallajokull

2)
showtime mines

3)
z131 silent beauty

4)
2x 1559 laughing sky in v shape

5)
1x chry. crackling

6)
3x AB100 sphere in w shape

7)
6x B104 horse tail in w shape

8)
8x 2136E MOD E 25mm AT golden glitter om de 2 a 3 seconde

9)
1x 1569 camuro blaster

10)
6x AB104 A star is born in w shape

11)
2x 2145 odin

12)
2x 2135 mjolnir

dit lijkt mij wel een leuk project.

mischien is het ook nog een goed idee om de fontijnen meer naar voren te zetten zodat je ze beter ziet.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan