Meld vuurwerk via 112. (Groot Voorschoten)

ylke

VWC lid
VOORSCHOTEN - Bent u getuige, hoort u vuurwerk afsteken bij u in de buurt of weet u waar vuurwerk ligt opgeslagen, meld dit op 112. De politie hoopt zo in kaart te brengen waar vuurwerk wordt afgestoken. Vorig jaar al is een proef gedaan in Voorschoten en vijf omliggende gemeenten met een door TNO voor defensie ontwikkeld detectie systeem. Een systeem dat zodanig wordt opgesteld dat bepaald kan worden van welke plaats er vuurwerk wordt afgestoken. Het systeem kan in een verdachte buurt worden geplaatst maar is ook mobiel te gebruiken op momenten en plaatsen waar meldingen vandaan komen.

Bron

Je zal net een zwaar ongeluk hebben gehad en de lijnen zijn bezet omdat iedereen belt om 1 knalletje............
Je kan wel zien hoe wanhopig de politie is in hun strijd.

Je zal net een zwaar ongeluk hebben gehad en de lijnen zijn bezet omdat iedereen belt om 1 knalletje............
Je kan wel zien hoe wanhopig de politie is in hun strijd.

Helemaal mee eens. Al verwacht ik niet dat een normaal persoon direct de telefoon zal pakken om 1 knal.

Ik vind het inderdaad van de gekke dat ze het alarmnummer 112 gaan gebruiken om vuurwerkoverlast etc tegen te gaan, in hoeverre hebben ze hier over nagedacht ??

Dat hebben ze niet waar is het alarm nummer voor JUIST ja voor Nood gevallen en niet voor vuurwerk overlast hoe irritant en vervelend ook dit zijn geen noodgevallen dus laat ze zo snel mogelijk ophouden met deze onzin.

Wel met in Voorschoten de kanttekening dat ze afgelopen jaar de "vuurwerkbom" gehad hebben. Die aan een flitspaal zat en een man verwond was die zijn hand kwijt raakte.

Gewoon jammer weer dit !!
Bellen omdat er iemand wat vuurwerk afsteekt, moet ik eens doen als ik ergens last van heb.... wordt je nog opgepakt omdat je misbruikt maakt van 112, had ik maar het 0900 nummer moeten bellen :bonk:

Back
Bovenaan