'Meerderheid Hagenaars tegen vuurwerk'

ylke

VWC lid
DEN HAAG - Een meerderheid van de Hagenaars vindt dat het afsteken van consumentenvuurwerk met Oud en Nieuw moet worden verboden. Dat blijkt uit een onderzoek van peil.nl in opdracht van GroenLinks.

Van de ondervraagden vindt 29 procent dat vuurwerk moet worden verboden, 32 procent koppelt een verbod aan het geven van een professionele vuurwerkshow. Landelijk gezien is zestig procent van de ondervraagden voor een vuurwerkverbod.

Vijftig procent van de ondervraagden in Den Haag zegt de afgelopen jaarwisseling persoonlijk last te hebben gehad van vuurwerk, dat is hoger dan het landelijk gemiddelde.

omroepwest.nl

HAGENAAR. De over het algemeen beschaafde inwoner van Den Haag. Het gedeelte dat zich nadrukkelijk afzet tegen de volkse Hagenees en graag aanhikt tegen de elite.

Het gedeelte dat zich schijnheilig gedraagt als netjes en burgerlijk en zelf de grootste p zooi ervan maakt en dan Johnny en Anita de schuld geeft. Zo ken ik er ook wel één. Heel netjes en beschaafd zogenaamd, maar gebruikte wel vuurwerk om vissen op te blazen en schoot zelf vuurwerk horizontaal door de straat.

Dit betekent olie op het vuur in de Hofstad. Moeten ze doorvoeren. Wordt het weer ouderwets fik stoken en rellen. En permanente handhaving om alles preventief te voorkomen. De mensen leren het ook nooit he...

Als die leugenaren nou eens heel Den Haag het na vroegen dan wisten ze dat 90% tegen een verbod is! Ik beloof het je als ze vuurwerk verbieden en andere dingen , dan is het een grote rel daar in Den Haag!

Nou, er zijn cijfers:

http://www.omroepwest.nl/sites/default/files/Landelijk onderzoek vuurwerk.pdf

Maar hoe betrouwbaar dat is vraag ik me ook af. Bonte zelf zegt namelijk dat dit onderzoek is uitgevoerd door No Ties via peil.nl. Dan vraag ik me dus waarom ik diezelfde cijfers daar niet terug kan vinden...

Mogelijk hebben ze noties de enquete voorgelegd en heeft noties het resultaat aan alleen hun uitgebracht.

Wat ik vreemd vind is dat 20 dagen geleden 60% tegen een verbod is en nu zou 60% voor een verbod zijn. Met hetzelfde panel? OF heeft Bonte verzocht het panel aan te passen naar zijn wensen?

Net valt mij iets anders op: in nieuwsberichten wordt ook gepraat over voor/tegens per politieke partij. Maar in deze cijfers staat er niets over politieke partij? Heeft Bonte alleen maar een deel van het onderzoek openbaar gemaakt?

Back
Bovenaan