Meer tijd voorlichting vuurwerk

killerdome

VWC lid
WIJCHEN - Brandweer en politie willen meer tijd voor de voorlichting over vuurwerk op scholen in Wijchen en Heumen. In december moesten beide gemeenten in twee weken afgewerkt worden.

Gekeken wordt of er dit jaar meer tijd voor kan worden ingeruimd. Wijchen wil volgend jaar ook meer scholen bij de voorlichting betrekken. Nu deden elf basisscholen mee, daarnaast praktijkschool De Zonnegaard en de locatie Oosterweg van het Maaswaal College.

Bron

dat vind ik ook !
Het zou mooi zijn als scholen over het hele land een goede voorlichting zouden kunnen krijgen over vuurwerk en
misschien niet alleen door de brandweer maar,ook door ervaren mensen die veel verstand hebben van dit soort zaken.
Het zal een hoop ongelukken voorkomen!

Brandweer en Politie hoeven niet alleen voorlichting te geven.

Zag ook al mensen zoals Pyroboy (Morris) die heeft ook voorlichting gegeven.
En ik denk dat freals zoals wij meer/beter kunnen vertellen dan Brandweer of Politie.

Want weet nog dat toen ik op de basisschool zat de Politieagent/Halt ons vertelde dat rotjes je hand eraf konden blazen dat je ze daarom moet neerleggen, en dat je absoluut geen nitraten of vlinders moet afsteken want die kunnen je ruiten eruit knallen.

Zo leer je toch niks, ik weet/hoop niet dat het tegenwoordig nog zo gebracht wordt. Hoop dat er nu iemand normaal over vuurwerk verteld...

er zullen ook vast wel mensen zijn die vast wel een handje helpen willen .
want ook hier geld dat vele handen licht werk maken

Back
Bovenaan