Malta International Fireworks Festival 2007

maltasw1.jpg

Het internationale vuurwerk festival van Malta word dit jaar gehouden op 28,29 en 30 April in de grote haven van Valletta, tijdens deze dagen zal er gestreden worden om de winst.
Dit word de tweede editie van dit mooie festival, vorig jaar had dit festival nog 2 dagen namelijk 29 en 30 April.
Deze gebeurtenis zal ook de 3de verjaardag van de ingang van Malta in de Europese Unie herdenken.

Wat is de bedoeling:
- Dit jaar doen er in totaal 6 grote bedrijven mee aan dit festival.
- Elk bedrijf schiet één pyromusical van 12minuten.
- Per avond mogen 2 bedrijven hun kunsten vertonen.

Maximum caliber:
Of er een maximum caliber is wat er geschoten gaat worden weet ik niet, maar na contact met een pyrotechnicus van daar ben ik hier op uit gekomen.

- Cilindrische shells worden tijdens dit festival geschoten tot 8''
- Spherische shells worden tijdens dit festival geschoten tot 10''
- Het schijnt dat een bedrijf die dit jaar gaat schieten een 20'' spherische shell gaat schieten.

Programma van de editie van 2006:

29 April:

21.40 First pyromusical competitive display: ''Majestic Power'' by the Jubilee Fireworks, The United Kingdom

21.55 A display of traditional ''One-by-One'' fireworks
- Multi-break cracker shells by Fireworks Factory Gudja,Malta
- Multi-break coloured shells by the St. Mary Fireworks factory

22.10 Second pyromusical competitive display: ''Dancin Stars over the Water'' by the St. Mary fireworks factory, Malta

22.25 Mechanical ground fireworks by the 15th August Fireworks Factory,Malta

22.35 Mechanical ground fireworks by Our Lady of Consolation Fireworks Factory, Malta

22.45 Third pyromusical competitive display: ''Reflexus'' by Luso Pirotecnia, Portugal

30 April

21.40 Fourth pyromusical competitive display: ''Illuminating our Grand Harbour'' by the St. Michael Fireworks Factory, Malta

21.55 A display of traditional ''One-by-One'' fireworks
- Multi-break cracker shells by St. Catherine Fireworks Factory and the Lily Fireworks Factory, Malta

22.10 Mechanical ground fireworks by the Lourdes Fireworks Factory of San Gwann, Malta

22.20 Mechanical ground fireworks by the La Stella Fireworks Factory, Malta

22.30 Fifth pyromusical competitive display: ''Flaming flowers overt he Meditteranean'' by 15th August Fireworks Factory, Malta

23.00 Final and non-competitive pyro display: ''The Power of Fire'' by Orzella Fireworks, Italy

Festival resultaten 2006:
- Overal winner of the festival: St. Mary Fireworks Factory, Malta
- Best fireworks shells: St. Michaels Fireworks Factory, Malta
- Best colours: St. Michaels Fireworks Factory, Malta
- Best original fireworks products: St. Mary Fireworks Factory, Malta
- Best choreography: St. Mary Fireworks Factory, Malta
- Best synchronistion to music: St. Mary Fireworks Factory, Malta
- Best display according to public opinion: St. Mary Fireworks Factory, Malta

Tot nu toe bekende programma van de editie van 2007:

28 April:
Royal Fireworks Design International - Oostenrijk
Mount Carmel Firworks Company - Malta

29 April:
St. Joseph Fireworks Company - Malta
Yung Feng Fireworks - China

30 April:
Orzella Fireworks Company - Italie
St. Mary Fireworks Company - Malta

Wij (mantronix en ik) zullen hier alle 3 de dagen aanwezig zijn en we zullen er veel film en foto materiaal gaan maken van onderandere de fabrieken,set-ups en de shows zelf natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal veelbelovend uit.
Mooi topic.
Ben heel erg benieuwd wat voor shows het zullen zijn.
Ik wens jullie nu alvast heel erg veel plezier daar.
En ik kijk natuurlijk uit naar jullie reportage.
Dat belooft wat zeg.
Het is gelijk een goed idee om Koninginnedag in Nederland te ontlopen. Weg van de drukte hier.
Is er ook iets bekend over de toeschouwersaantallen en entreeprijzen?

:bye:

Zoo 20'' zijn flikke dingen haha..

Sorry verkeerd gelezen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
he kruitsnuiver ik wens je vast een top tijd daar toe.. gaat helemaal goed komen gezien de informatie over de shows... ik hoop dat je veel moois voor ons mee neemt. maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.. veel plezier daar. en doe ze de groeten van me:bye:

Deelnemers

Design Fireworks International - Austria
Mount Carmel Fireworks Factory of Zurrieq - Malta
St. Joseph Fireworks Factory of Ghaxaq - Malta
The Yung-Feng Firecrackers & Fireworks Co.,Ltd. of China.
Orzella Fireworks Company - Italy - Special Guest
St. Mary Fireworks Company of Mqabba, Malta - Winners 2006

Kruitsnuiver en Mantronix. Het zullen heel erg mooie shows worden daar.
Orzella uit Italie heb ik al eerder op film gezien. Gigantisch mooi vuurwerk gezien.
Ik wens jullie een leuke tijd toe daar.

Dagboek internationaal fireworks festival of Malta

Dagboek internationaal fireworks festival of Malta

Hey pyro's,

In ons hotel hebben we internet dus ik zal proberen elke avond voor en/of na de shows verslag te brengen van de dag.

Dag 1

Wij zijn vanmiddag aangekomen op Malta en het een +- 20graden,lekker dus.
Nadat we ons hotel enz allemaal hebben geregeld zijn we naar de haven van Valletta gegaan waar het vuurwerk vanavond de lucht in gaat, er liggen 3 grote pontons klaar vol met vuurwerk. Deze pontons worden midden in de haven op het water volgebouwd en het is dus niet mogelijk om setup foto's te maken van op het ponton, gelukkig heb ik een telelens die ver genoeg inzoomt om onder andere een 20'' mortier op de gevoelige plaat vast te leggen :)

Hier enkele foto's:

overzicht van de 3 pontons:
maltadag1overdag002bkk2.jpg

ponton met links een 20'' mortier en verder veel grote kalibers, dat ding lijkt verdomme wel een stoomboot met die schoorsteen erop:shocked: :
maltadag1overdag010bvf6.jpg

ponton met ''kleinere'' kalibers,watershells,girandolas,candles en zonnen:
maltadag1overdag012bju8.jpg

ponton met vooral wat grotere kalibers als 6/8 en 10''?:
maltadag1overdag015bkl3.jpg

copyright vuurwerkcrew voor de fotos:)

We komen vanavond terug met effect foto's (20'' hopelijk goed erop) en verslag van de shows.

Adios,
Mantronix en kruitsnuiver

Laatst bewerkt:
Geweldige foto's jongens erg leuk om te zien nu alweer!!!
Nu maar hopen dat het op deze pontons wel allemaal lekker de lucht in gaat...!
En natuurlijk hopen dat die 20inch lekker op de foto wil!!!!
Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden jongens!!!
Have fun

Dat moet iets beloven! Geniet ervan, en hopelijk is die 20" niet camera schuw:rolleyes:

Die pontons staan echt stampes vol:)

Mooie foto,s Erik. Ziet er goed uit.
Veel plezier daar. We wachten met spanning op je verslag en foto,s
Have fun.

zo, de eerste 2 shows zijn achter de rug:D wat een bizar geweld.

show 1, Oostenrijk - disign fireworks international:

Geen super show als verwacht helaas, 1 van de 3 pontons hadden hun in gebruik.
ook niet egt veel grote kalibers helaas, vooral 6 en 8'' denk ik:) wel lange pauzes tussen de nummers door ook.

show 2, Malta - Mount Carmel:

Echt een zéér bizare show met onwijs veel grote kalibers waaronder dus een 20'' die zeer maar dan ook zeer camera schuw was:p

Prachtige maltese bommen gezien egt bizar, ook de gastank salutes in het begin waren bizar, zo hard heb ik nog nooit een salute horen gaan, waanzin!

na +- 8min viel de show stil voor een kwartier omdat er technische problemen waren, gelukkig hebben ze die opelost en kon de show verder gaan waarna de hell pas egt los barste, op het laatst zeer veel 12/14'' bommen zien vertrekken en als toetje dus een 20'' met als effect ''shell of shells'' met allemaal paarse peony's

Wat is dat GROOOOOOT een 20'' effect, niet normaal gewoon.
alles is naar onze mening erg goed op video gekomen gelukkig:D
fotos van deze bommen heb ik ook maar ben er wel achter gekomen dat ze heel lastig zijn om mooi op de foto te krijgen en we hadden ook veel last van rook bij de laatste show.

Morgen om 11uur naar een vuurwerk fabriek (st marys, die maandag de slotshow schiet) en daarna als het goed is naar de st michaels factory die dit jaar helaas niet mee doet aan het festival.

Foto's zet ik er morgen denk ik even op,ben nu moe van de reis en de hele dag erbij:wink:

ik vermaak me hier nog wel een paar dagen hoor mhuhahahahha:D

Geweldig verslag Erik.
Leuk dat je ons op de hoogte brengt.
Geweldig die 20,er
Reuze nieuwsgierig naar foto,s/films
Maar take it easy.
Welterusten, morgen weer vroeg op.
Veel plezier bij de fabriek.

Groetjes
Fred

zo, we zijn net terug van de st mary's factory of Malta. dit was een erg leuke ervarinf en we hebben er veel van geleerd:)
Ook hebben we een hele mooie calender gekregen van de fabriek zelf, we zijn er erg blij mee.

We hebben ook een deel van de shells/candles en single shots gezien die voor de show van morgen zijn, er liggen ruim 400 shells klaar voor de show en onderandere italiaanse candles en single shots.

Hier wat foto's van de fabriek:

Deel van de bommen in de maak voor de shows in augustus op malta en caput lucis in italie:
maltadag2overdagfabriekyh4.jpg

De zelfde bommen alleen dan close up:
maltadag2overdagfabriekpg2.jpg

Enkele cilinders die bijna klaar zijn:
maltadag2overdagfabriekyn5.jpg

Enkele cilinder shells voor de show van morgen avond:
maltadag2overdagfabriekbz5.jpg

Sterren in de huls van de shells doen:
maltadag2overdagfabriekin5.jpg

over een uurtje ofzo gaan we een kijkje nemen bij de pontons :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan