Luik 18-9-2009 Opening Treinstation (Liège-Guillemins)

RedBaron

Pyroworld
Op vrijdag 18 september zal het nieuwe treinstation van Luik (Liège-Guillemins) feestelijk worden geopend met onder andere een spectaculair vuurwerk. Dit vuurwerk zal worden verzorgd door het Portugeese Grupo Luso Pirotecnia!

Pyroworld zal erbij zijn vanaf 14 september. We gaan voor Luso op hun verzoek de "making-off" maken van dit vuurwerk :D En natuurlijk het vuurwerk zélf

Ik denk voor de meeste hier onder ons een uit gelegen kans om Luso Pirotecnia eens aan het werk te zien. Dit omdat Luik niet heel erg ver weg is!

Gelieve deze informatie niet over te nemen of te kopiëren zonder toestemming én bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Dit is zowat in mijn achtertuin. Hier ga ik wel bij aanwezig zijn.
Iemand referentie materiaal van die Portugese? En al informatie over het maximum kaliber? Ook altijd wel leuk om te weten.

dit zal ik eens in de gaten houden, luik is nog wel om te doen.

als je nog meer info krijgt is dat van harte welkom.

Dit is zowat in mijn achtertuin. Hier ga ik wel bij aanwezig zijn.
Iemand referentie materiaal van die Portugese? En al informatie over het maximum kaliber? Ook altijd wel leuk om te weten.

Referentie materiaal heb ik wel:

Nuits de Feu 2006 *klik*

Ignis Brunensis 2009 *klik*

Of deze:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Luso kennende zal er denk ik veel met Singleshots gewerkt gaan worden. ik vermoed zomaar op het dak van dat nieuwe trein station:

800px-Panorama_Sept_2008_modif.jpg

Zat zelf al wat filmpjes door te spoelen en het valt mij inderdaad op dat ze veel gebruik maken van singleshots. Prachtig vind ik het, wanneer men het goed kan. Vooral op muziek.

Ik ben inmiddels wel overtuigd.

Weet / kan je iets verklappen over het budget baron?

Gr

Dat zal niet gering zijn, ze moeten tenslotte helemaal uit Portugal komen. Ze zijn 4 dagen bezig met het opbouwen. Verdere details weet ik nog niet.. aangezien dit nieuws net vers via mijn e-mail binnenkwam. En ik juist de bevestiging van hun verzoek naar hun terug gemailt heb.

Ik heb net de filmpjes gezien!
En ik moet zeggen het ziet er mooi uit :D

Ik denk dat ik met een paar vwc-freaks ook maar naar deze show in Luik ga!
Het is +- een half uurtjes rijden maar van uit mijn woon plaats.

helaas heb ik deze datum al een verplichting, maar ja ik weet natuurlijk ook niet hoelaat het zal gaan plaatsvinden...

Grupo Luso pirotecnia

Grupo Luso pirotecnia

Klinkt als een interessante show! Ik heb grupo luso pirotecnia gezien vorige week zaterdag gezien (15 aug). Ik vond het wel een goede show alleen jammer dat de muziek bijna tot niet te horen was.
Voor de geïnteresseerden is hier het filmpje (niet de hele show).

+ YouTube Video

Kwaliteit is misschien niet zo goed.

Laatst bewerkt:
Van een Belgische pyrotechnieker, die Luso zal ondersteunen bij de diverse werkzaamheden voor dit vuurwerk. Begreep ik het volgende: Het zal een vuurwerk worden die naar Belgische normen een nog nooit vertoond vuurwerk zal worden. En zelfs zou het naar Europese normen een van de vuurwerkhoogtepunten van het jaar zijn.

Ik heb er zin an! :D

Van een Belgische pyrotechnieker, die Luso zal ondersteunen bij de diverse werkzaamheden voor dit vuurwerk. Begreep ik het volgende: Het zal een vuurwerk worden die naar Belgische normen een nog nooit vertoond vuurwerk zal worden. En zelfs zou het naar Europese normen een van de vuurwerkhoogtepunten van het jaar zijn.

Ik heb er zin an! :D

Hier word je wel nieuwsgierig van. maar ben nog steeds van plan om te gaan.
misschien kom ik dan ook wel tot mijn hoogte punt. :D

Back
Bovenaan