Les Masters de Feu à l'Hippodrome de Compiègne (FR) 2023 21-09-2024

Added to Calendar: 21-09-24

Ook ik kijk terug op een erg geslaagd weekend. Vooraf vond ik het tof om te lezen dat er dit jaar veel meer Nederlandse liefhebbers aanwezig zouden zijn. Het werd tijdens het wachten op de shows dan ook een gezellige boel, want er verzamelden zich een flinke groep liefhebbers. Altijd gezellig om elkaar weer even te spreken en voordat we het wisten was het al tijd om plaats te nemen op de stoeltjes.

Voor het 3e opeenvolgende jaar hier aanwezig geweest en ook nu weer ontzettend genoten. Dit is inderdaad qua intensiteit niet te vergelijken met festivals in Italië of Las Fallas, maar dat weten we ook van pyromusicals. 5 shows op een avond blijft geweldig. De welbekende rijen bij de foodtrucks waren weer van de partij, maar bij de bar liep het veel vlotter door. Ook bij de ingang een flinke rij, maar ook daar zat een goed tempo in en liep alles gestructureerd door. De lange rijen bij de foodtrucks blijft een terugkerend probleem, maar voor de rest vind ik het allemaal keurig geregeld. Ook de samenstelling van de bezoekers is enorm gemixt. Van 70-plussers tot gezinnen met jonge kinderen en alles ertussenin. Sfeer was wederom erg gemoedelijk.

Dit jaar een hotel in het centrum en ook dat is goed bevallen. Zo hadden we ook nog even gelegenheid om bij de plaatselijke banketbakker langs te gaan en we hebben de Franse specialiteiten dan ook goed laten smaken.

We waren met een groep van 7 man, waarvan 6 er voor het eerst waren. 2 hadden eigenlijk geen idee wat te verwachten (geen forumleden), maar iedereen vond het zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar. Zoals eerder vermeld waren de video's van de teams verwarrend, maar gelukkig viel uiteindelijk alles op zijn plaats. Ik vond het meer dan geslaagd en we hebben het erg naar ons zin gehad. De wens om er volgend jaar bij te zijn is al uitgesproken, want de gouden (winnaars) editie klinkt dan ook wel veelbelovend.

Screenshot_20240923_205801_Gallery.jpg
Screenshot_20240923_205815_Gallery.jpg
Screenshot_20240923_205841_Gallery.jpg
Screenshot_20240923_205845_Gallery.jpgScreenshot_20240923_205931_Gallery.jpgScreenshot_20240923_205851_Gallery.jpg

Dit jaar ook voor het eerst geweest. Wat een fantastisch weekend hebben we gehad! Perfecte locatie waar alles prima geregeld was. Aan het begin van de avond inderdaad lange rijen bij de foodtrucks maar dat was dan ook het enige minpuntje wat mij betreft. Rij voor de bar en toiletten hebben wij geen last van gehad.

Ook echt prima shows gezien en het is dan ook zeker voor herhaling vatbaar!

Dit was echt een leuk tripje met elkaar voor echt weinig kosten pp, ideaal.
Mooie shows gezien, de volgorde blijkt dus totaal anders, maar dan kan ik mij toch wel vinden in de winnaar ja.
Show 1 vond ik erg tof, show 2 klopte gewoon totaal en show 3 zat je gewoon te hopen dat het snel voorbij was, wat een bende.
Opening en finale waren ook erg fraai, gelukkig nog zo dik na een teleurstellende show.

Geen must, maar wel een aanrader tegen lage kosten, ik denk dat we hier nog wel een keer naartoe gaan, erg gezellig ook ff.

Back
Bovenaan