Jouw stookplek

Hallo allemaal,

Dit topic open ik, omdat ik toch even mijn hartje wil luchten.

Al langere tijd had ik het bruine vermoeden, dat het moeilijk zou worden om eens lekker te gaan stoken dit jaar. Vandaag is dan ook duidelijk geworden dat dit héél moeilijk zal gaan worden.

Ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn stookplek foetsie is. Eén en al bouwterrein. Straat afgesloten, hekken eromheen et cetera. Ik ben hier dus behoorlijk pissed over! :mad:

Ik ga mij eens bezinnen over de mogelijkheden voor komende jaarwisseling, want dit is niets zo. Ideeën zijn meer dan welkom.

Dus heren en (enkele) dames, wat zouden jullie doen als blijkt dat je stookplek voor het jaar ineens weg is?

Erg naar is dat en het heeft zeker wel een hele grote invloed op jou beleving en sfeer met oud en nieuw. Voorheen had ik dus ook een standaard stookplek waar ik wat jaartjes en vuurwerk heb versleten. Echter toen ik 2 jaar geleden ging verhuizen viel dat toch vies tegen. Ineens is je beleving compleet anders. Eerlijk gezegt heb ik nog steeds niet mijn draai gevonden en kan ik er moeilijk aan wennen.:shocked:

Natuurlijk komt dat wel goed, maar een oude vertrouwde plek met veel herinneringen en plezier blijft toch lastig om te vervangen!

:bye:

Gewoon aan de andere kant van de straat gaan staan, ik ga daar nou echt niet moeilijk over doen :bonk:

Gewoon aan de andere kant van de straat gaan staan, ik ga daar nou echt niet moeilijk over doen :bonk:

Dat is bij mij niet mogelijk ivm bomen en een doorgaande weg.
Dat scheelt iedere keer 100 meter lopen als je een potje of pijltje af wilt steken en als je pech hebt word je voor de donder gereden door een rondscheurende auto.

Niet te doen dus hierzo!
:mad:

Ik steek altijd in de achtertuin af in de ochtend en in de avond in de straat met mijn vriend steken we steeds 2dezelfde potten af naast elkaar :)

Ik heb meerdere stookplekken. Mocht er dus één weg zijn dan heb ik altijd nog een aantal andere leuke plekjes:).

Hier ook zoiets. woon hier nu een jaar, vorig jaar ergens anders gestookt. hier om de hoek een prachtig open veld tussen 2 rijen huizen in. Hebben ze er deze zomer plantenbakken en bomen op gezet:frusty: Nu moet ik een stuk verder op gaan staan wil ik een beetje de ruimte hebben. aangezien ik geen auto heb is dat extra *** anders zou ik t gwn om 23:40 op locatie zette en dan om 0:00 weer terug lopen..

Ik steek het gewoon in de straat af, we hebben een rustige wijk qua verkeer. We hebben een klein kruispuntje waar we dan de "grotere" dingen afsteken, dat is wel leuk. Verder ging ik vroeger meestal naar een schoolplein in de buurt om te stoken, maar sinds 2 jaar geleden komt de politie daar om het uur. Dit jaar gewoon overdag rondlopen door de wijk en 's avonds af en toe een rondje lopen. Als het 12 uur is geweest doe ik het gewoon in de straat, aan elk einde een fikkende kerstboom en niks komt erdoor! :p :D

Ik woon in een rustig dorpje :)
naja oudjaarsdag is het hier echt niet rustig
dus overdag gewoon de hele tijd rond lopen
's avonds bij familie gewoon op straat in rustig dorpje..

tja als ze de bomen op mijn stook plek dan aan het kappen zijn (denk het niet) dan loop ik gewoon naar de parkeerplaats van het dorpshuis (+- 30m lopen) of bij een vriend voor (200m lopen)

tja is wel vervelend dat je stook plek weg is.
is er geen vriend die dicht bij zijn huis een leuk pleintje heeft?

ik doe het meestal in het park op een halfschool/speel terreintje.
het park heeft mooie weggetjes een groot meer met of zonder ijs 2 bruggetjes en brug met holle buis voor TK's
en voor de rest zijn er weinig stookplekken
wat ik tevens wel jammer vind

bij in het dorp (16000 inw) , officieel is het een stad , is zegmaar een deel waar veel jeugd woont , daar woon ik net niet , maar is 2 minuutjes fietsen , daar spreken we dan af , gewoon op straat.

Wij staan elk jaar met een groep van jong tot oud te stoken op een pleintje bij ons achter. Alle huizen hebben een achterom en sommigen hebben een garage of carport gebouwd in de achtertuin. Er loopt daarom een doodlopend straatje naar een pleintje waar rondom de achtertuinen aan grenzen. Er rijden dus verder ook geen auto's ofzo.

Doordat er huizen omheen staan dreunt alles lekker door. Als het erg koud is wordt er een groot olievat geregeld waar we wat blokken hout ingooien om af en toe een beetje op te warmen. Maar daar hebben we ook de zelf gebakken verse oliebollen en juttertjes voor... :D

Ik had in de buurt een mooie stookplek bij een school. Een groot open plein. Maar die school hebben ze vorig jaar gesloopt dus er ligt nu een groot grasveld waar binnenkort huizen op gebouwd word (Nederland). Aan de andere kant hebben we ook een groot grasveld alleen worden daar de hele dag door honden uitgelaten en grenst het aan een politiebureau dus zal ik me daar ook niet veilig bij voelen. Misschien blijf ik dit jaar weer lekker voor de deur stoken, net als vorig jaar een geslaagde plek maar helaas niet al te veel ruimte.

img_5050.jpg

img_5210.jpg

img_5276.jpg

Zo te horen is het voor een aantal mensen moeilijk om een stook plekje te vinden.... Jammer hoor! Ik woon gelukkig nog in een klein dorpje (Nieuwveen) waar er nog genoeg plekken te vinden zijn. In heel het dorp zijn super veel plekken om lekker te stoken. In de ochtend begin ik altijd op het woonerf te knallen, bij mij voor het huis. In de middag een rondje lopen en dan naar een verzamelplek waar we met een clubje staan. Maar het mooiste is na 12 uur wanneer het halve dorp naar de zogenaamde hoek gaat. Hier worden een hoop 100.000 klappers uitgerold door de hoofdstraat van het dorp en het eindigd uiteindelijk op de hoek. Daarna word er ook nog een super groot vreugde vuur gemaakt en er word een particuliere vuurwerkshow gegeven die ik elk jaar organiseer met nog een aantal anderen. De jeugd van het dorp betaald allemaal een klein bedrag zodat wij het zelf niet allemaal hoeven te betalen. Ook word het dorp geheel afgezet en de politie houd alles netjes in de gaten. Dus illegaal vuurwerk.......... politie kijkt gewoon gezellig mee hoe wij dit allemaal de lucht in jagen!! Hier een filmpje van het vuur: http://www.youtube.com/watch?v=hUy8lo4T_eI
Verder film ik altijd alles en zet het op een dvdtje zodat de jeugd keer op keer er weer van kan genieten.
Hier me kanaal waar je op kan kijken en een beetje een idee kan krijgen hoe het er aan toe gaat: http://www.youtube.com/user/1xtremepyro?feature=mhum

Gr.

Back
Bovenaan