Jongeren op pad om overlast vuurwerk te voorkomen in Bergen op Zoom

Jongeren op pad om overlast vuurwerk te voorkomen in Bergen op Zoom

BERGEN OP ZOOM - Om de overlast van vuurwerk zo veel mogelijk binnen de perken te houden in de gemeente Bergen op Zoom gaan vanaf zondag tot aan de jaarwisseling veertig jongeren op pad om samen met de 600 vrijwilligers van de buurtpreventie de zogeheten 'hot spots' in de gaten te houden.

Ze ondernemen actie als dat nodig is. Hot spots zijn buurten en wijken waarvan bekend is dat er vuurwerkoverlast is geweest, zoals bijvoorbeeld in de wijk Noordgeest en rond de Piushof in Oost. Op beide plekken was er vorig jaar veel overlast.

De Flying Teams van jongeren zijn een gezamenlijke actie van de gemeente Bergen op Zoom en de Stichting AanZet.

bn de stem

Hot spots zijn buurten en wijken waarvan bekend is dat er vuurwerkoverlast is geweest, zoals bijvoorbeeld in de wijk Noordgeest was er vorig jaar veel overlast.

Ben benieuwd waar precies :D

Het is goed dat ze dit doen, er lopen veel groepjes rond die veel slopen en slecht met vuurwerk omgaan, dat ze die maar lekker aan gaan pakken. Laat de liefhebber en degene die er goed mee omgaan met rust.

Hele expedities worden opgezet. Waarvoor? Voor woninginbraak, drugs? Nee hoor, voor vuurwerk. Gaap!

jongeren afdeling groen links zeker...
gvd man! gaan die (of andere) jongeren ook op pad ELK WEEKEND om mensen op hun drank en drugs gedrag te wijzen? en op hot spots te staan met uitgaan?
waar hebben we het in godsnaam over...

Laatst bewerkt:
Die jongeren zijn zeker niet echt populair op school. Pffff je gaat toch niet in je vakantie op een paar vuurwerkafstekers letten.

Als je zo de overlast (met name vandalisme) kan verminderen vind ik het een goed idee. Maar als ze op oudejaarsdag kinderen aan gaan spreken en waarschuwen omdat ze met rotjes en tolletjes voor de deur of op een pleintje staan zeg ik ook van waar zijn ze mee bezig, ga dan opzoek naar de echte vuurwerk hooligans.

oftewel bergopzoom kan geen politieagenten inzetten,dus proberen ze het via de jeugd. dat wekt alleen maar agressie op. denk je nou echt dat mensen die vuurwerk afsteken gaan luisteren naar mannetjes van een jaar of 18 19? Ik zou me kapot lachen als zo,n gastje voor mijn neus staat : Meneer u mag geen vuurwerk afsteken. Oja joh? en wie ben jij dan?

als het nou om drugs gebruikende junks ging die hun spuiten in de speeltuin laten slingeren of zo. maar in totaal wel 640 mensen die de boel in de gaten gaan houden voor vuurwerk?????
hoezo een hetze tegen vuurwerk.

Dus de jeugd van tegenwoordig moet de jeugd van tegenwoordig aanspreken op hun gedrag. Aah heel goed Nederland.

Back
Bovenaan