Jaarwisseling relatief rustig

De jaarwisseling lijkt ondanks tientallen incidenten relatief rustig te zijn verlopen. Er waren minder school- en autobranden dan vorig jaar.

In Zuidland bij Rotterdam keerde een groep van 150 man zich tegen de politie. Ze gooiden met vuurwerk en stenen.

In het dorp Veen in Noord-Brabant vocht de politie met tientallen jongeren die autowrakken in brand wilden steken.

Molotovcocktails
In Nijmegen gooiden jongeren molotovcocktails naar de politie en de brandweer.

Ook in Purmerend, Zaandam, Hilversum en Uddel werden politie en brandweer bekogeld.

In alle grote steden werden tientallen jongeren aangehouden, de meesten in Den Haag, waar de politie 90 mensen oppakte.

In de regio Haaglanden gingen 50 auto's in vlammen op en in de regio Utrecht 30.

In Dordrecht, Etten-Leur en Rotterdam werd een school in brand gestoken.

Zwaargewond
Over vuurwerkslachtoffers is nog weinig bekend. In Helvoirt in Brabant is een man bij het afsteken van vuurwerk een voet kwijtgeraakt. Aan de andere voet is hij zwaargewond geraakt.

De problemen met mist in het verkeer zijn vannacht meegevallen. Er waren wel ongevallen, maar niet meer dan normaal.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/12/31/brandjesindenhaagenutrecht.html

De man die in Brabant zijn voet kwijt raakte stak het niet zelf af maar kwam door omstanders! :wink:

Dank je Dan voor het plaatsen van dit bericht
Ik ben al blij dat de ongeregeldheden minder erg waren als in het jaar 2007-2008
Maar toch weer vreselijke ongelukken met vuurwerk, iemand die een voet is kwijtgeraakt, en weer iemand anders zijn ogen.
Ze leren het nooit

Nu ik erover nadenk ik heb nog maar 1 prullenbak gezien die kapot was. Vorig jaar heb ik er denk ik maar 1 gezien die nog heel was. :bonk:

Dank je Dan voor het plaatsen van dit bericht
Ik ben al blij dat de ongeregeldheden minder erg waren als in het jaar 2007-2008
Maar toch weer vreselijke ongelukken met vuurwerk, iemand die een voet is kwijtgeraakt, en weer iemand anders zijn ogen.
Ze leren het nooit

Jammer he voor Arno Bonte en de heer Meijering dat het een relatief rustige jaarwisseling was. Kunnen ze alles ongeregeldheden niet volledig aan het vuurwerk wijten en alles uit zijn verband rukken. Heel erg jammerlijk voor ze dat het zo rustig is geweest.

gister avond heb ik heel veel gezien in mijn buurt, in 2 straten was er een telefooncel,bushokje,prullebak gesloopt en nog een grote brand waardoor de politie en de brandweermannen moesten ingrijpen

het was hier in de wijk ook rustig. veel brandjes maar voor zover ik weet geen ongeregeldheden. de politie tolereerde de vreugdevuren op den duur gewoon, ze zagen vast dat de jongeren er omheen gewoon kalm stonden te genieten.

Héél fijn dat het redelijk rustig is verlopen. Ik snap die lui niet die met explosieven naar politie en brandweer gaan gooien, dat zijn ook mensen... Maar mooi dat het relatief kalm was, waarborgt weer het voortbestaan van onze hobby :)

Vreugdevuren zijn er altijd al geweest met O&N.
Denk juist dat je met het niet tolereren eerder agressie oproept.

heerlijk dit jaar, eindelijk geen vandalisme gezien elke prullenbak stond er nog zelfs de gene zonder deksel ervoor, alle borden stonden ernog. alleen een tuin in brand door een romeinse kaars.. :rolleyes:dit jaar erg rustig ook de dagen van te voor. afgelope jaren was het gewoon oorlog, je kon amper over straat lopen maar nu was het echt rustig

Back
Bovenaan