[Italie] Italië

saind

VWC lid
Komende zomervakantie ga ik weer eens naar Italië.
We verblijven aan het meer van Legro, maar het plan is om ook een dagje naar het zuiden te rijden om een bezoekje aan Napels te brengen.
Nu weet ik dat daar veel knalvuurwerk vandaan komt, maar is dit ook zomaar te koop voor Particulieren in kleine hoeveelheden?
En zo ja, gewoon in de winkel?

Ik ben dan natuurlijk vooral op zoek naar zwaar knalvuurwerk, explods/cobras/Italiaanse bommen etc etc

nee die zijn niet vrij te koop daar, ook voor de italianen zijn die hele zware verboden. Je zal op zoek moeten gaan naar een adresje daar helaas.

Mja, wat ik ervan heb gehoord is dat het vrij makkelijk is om ze in Napels te krijgen, dat ze daar "gedoogd" worden als het ware.
Onzin dus?

Ik ben ook net terug van een vakantie aan het Gardameer. Ik heb helaas geen zaakjes kunnen ontdekken die een beetje vuurwerk verkochten. Ik ben in bijna alle tabaks/kranten winkeltjes geweest. Ik heb helaas niets zien liggen. :):bye:

Ik ben ook net terug van een vakantie aan het Gardameer. Ik heb helaas geen zaakjes kunnen ontdekken die een beetje vuurwerk verkochten. Ik ben in bijna alle tabaks/kranten winkeltjes geweest. Ik heb helaas niets zien liggen. :):bye:

Ai, dat is wel jammer, welk plaatsje ben je geweest ?

EDIT: zag al op FPM, Lazise dus :wink:

Laatst bewerkt:
als je van Bardolino richting Peschiera rijdt heb je in Lazise een rotonde, iets voorbij die rotonde (hooguit 100m) zit aan de linkerzijde een soort boekwinkeltje waar je kaartjes kan kopen, kopieren e.d. en daar hebben ze ook wat vuurwerk, maar het is nauwelijks de moeite waard. Iets na dit winkeltje zit een fietsenwinkel.

ze verkopen wat kleine strijkers, kleine matjes, draaitollen, en fonteintjes.

hallo,

Ik ga dit jaar naar venetie op vakantie, weet ook iemand of daar een winkel
in de buurt is.

alvast bedankt

San marino belastingvrij staatje kijk uit veel politie!.
Maarja ben daar ook wel eens geweest maar nooit vuurwerk gezien totaal 3x geweest....

nee die zijn niet vrij te koop daar, ook voor de italianen zijn die hele zware verboden. Je zal op zoek moeten gaan naar een adresje daar helaas.

Volgens mij niet hoor, Cobra 6 valt in gevarenklasse 1.1G. Dat is gelijk aan wat hier een rotje is. Ook de Italiaanse Bom is 1.1G en dus vrij te verkrijgen in Italië voor particulieren.

"Volgens mij niet hoor, Cobra 6 valt in gevarenklasse 1.1G. Dat is gelijk aan wat hier een rotje is. Ook de Italiaanse Bom is 1.1G en dus vrij te verkrijgen in Italië voor particulieren"

Ga jij eerst maar eens leren wat gevarenklasse's inhouden, tuurlijk is een rotje hier geen 1.1G ! anders zouden ze het ook niet in sloffen van 200 stuks verkopen, en volgens mij zijn er geen of heel weinig 1.1G geschikte bunkers meer in nederland.

sommigen leden zoals KnalErwt begrijpen nog steeds niet dat je dat soort informatie niet op fora neer moet gooien, way too much info !

Back
Bovenaan