Is het mogelijk om nu nog vuurwerk te halen in België?

lars330

VWC lid
Is het mogelijk om nu nog vuurwerk te halen in België?

Ik vroeg het me af. Ik ga natuurlijk niet in Baarle-Nassau fluitend de grens over maar zijn er veel grenscontroles of is er een redelijk grote kans dat het gewoon lukt?

Je loopt altijd wel een soort van risico natuurlijk.

Maar zoals hier boven ook al wordt gezegd gewoon goed om je heen kijken of je iets verdachts ziet.:)

Staan bijna geen controles meer de laatste jaren.. maar als ik je een tip moet geven zou ik de laatste 3 dagen van het jaar gaan dan wordt het een soort van 'gedoogd' is mijn ervaring van de laatste jaren (maar garantie heb je natuurlijk niet).

Ja kan gewoon. Ze hebben de focus meer gelegd op het pakken van handelaren die het zwaardere vuurwerk verkopen dan op grenscontroles.

Maargoed zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik zou lekker gaan.

Vorig jaar een week voor oud en nieuw geweest en eigenlijk is dat wel de mooiste tijd om te gaan. Hele dorp bomvol met mensen die vuurwerk halen, ik vond het een heerlijke sfeer toen. Er was toen ook geen controle.

Het enige echte risico dat je loopt is in België. Als je bijvoorbeeld nog boetes hebt openstaan of de douane houdt controle en ziet dat je te veel vuurwerk bijhebt, want daar controleren ze tegenwoordig in België wel streng op.

Ik zou gewoon gaan lekker binnendoor weggetjes pakken en dan zou ik ervoor zorgen dat je met spitstijd terug naar huis rijdt;)

Risico is mij te groot , je kan toch in September ofzo gaan?
Lijkt me wel een toffe sfeer nu daar maarja , echt inslaan zou ik zelf persoonlijk niet doen :)

Simpel antwoord op de vraag: Ja dat kan t/m de 31ste voor je vuurwerk :P
Risico is er altijd, maar er gaan zoveel mensen halen in belgië. Als je jezelf zorgen maakt of het veilig is om te gaan kan je beter thuis blijven.
1 regel, bij twijfel nooit doen :)

Back
Bovenaan