Is een vuurwerkfolder nog van deze tijd?

oerendhard

VWC lid
dag mensen,

Ik kreeg een vraag van een vuurwerkwinkel uit Hengelo of ik eens wilde peilen wat wij tegenwoordig nog vinden van een vuurwerkfolder.

*Wat als we dit jaar de vuurwerkkrant puur op aanvraag doen?

*Of helemaal geen krant?

*of gewoon de krantjes zoals altijd verspreiden via de reclame folders,en te vinden in de winkel.

persoonlijk weet ik het wel,en ik denk ook echt wel wat de meeste mensen hier van vinden.
maar misschien (zal ook peilen op andere site,s) denkt de jeugd er tegenwoordig heel anders over.en kijkt die op de telefoon/computer naar een digitale folder.

graag beantwoorden hoe jullie hier over denken, dank alvast.

Laatst bewerkt door een moderator:
dag mensen,

ik kreeg een vraag van een vuurwerkwinkel uit Hengelo of ik eens wilde peilen wat wij tegenwoordig nog vinden van een vuurwerkfolder.

*Wat als we dit jaar de vuurwerkkrant puur op aanvraag doen?

*Of helemaal geen krant?

*of gewoon de krantjes zoals altijd verspreiden via de reclame folders,en te vinden in de winkel.

persoonlijk weet ik het wel,en ik denk ook echt wel wat de meeste mensen hier van vinden.
maar misschien (zal ook peilen op andere site,s) denkt de jeugd er tegenwoordig heel anders over.en kijkt die op de telefoon/computer naar een digitale folder.

graag beantwoorden hoe jullie hier over denken, dank alvast.

Opzich een goed idee en ik snap de insteek.
Maar van de andere kant ook een beetje suggestief.Hoeveel mensen uit de regio Twente,zullen hier op reageren?
Mensen die niet uit de buurt komen kunnen het wel niks aan vinden,al die krantjes.Gaan ze daar dan vanuit?

Ik ben inmiddels 35 jaar en kijk nog altijd uit naar de eerste folders haha.

Dit zegt genoeg denk ik.

Maar....ik denk dat het er bij de wat ouderen onder ons gewoon ingebakken zit,want vroeger had je niet anders en dit hoort er nu gewoon bij.

Moet wel zeggen dat ik wel veel op filmpjes af ga op internet bij het maken van een bestelling.

Er gaat niks boven een folder in de hand! Ondanks dat ik vaak via internet prijzen op zoek, vind ik een folder altijd prettig op de bank of net voor het slapen gaan. Kan je zo lekker mee wegdromen ;)

Het is altijd wachten tot de man met de baard weg is en de eerste folders in de bus liggen.

Ik denk ook dat je middels een folder extra klanten krijgt. 'Wij' onthouden de vuurwerkwinkels wel, maar de consument niet. Dus is gelijk een soort geheugensteuntje.

Ik vraag me dan alleen af of je een boekje in de bus moet stoppen, of slechts een A4/A5 met daarop de leukste aanbiedingen.

Ik ben 16 en woonachtig in Twente. Digitaal is alles makkelijk, maar een folder bekijk ik wel en zal ik ook waarderen! Stiekem kijk ik er ook wel naar uit ;)

Ik denk dat een groot deel van de doelgroep nog waarde hecht aan drukwerk. Tegenwoordig word al veel digitaal gedaan en ook veel mensen die daar gebruik van maken zullen een dubbel nee sticker hebben of de folders per direct bij het oud papier leggen.
Toch denk ik dat er nog een paar generaties moeten wegvallen voordat drukwerk in reclame vorm gaat uitsterven.

Naast de oudere generaties nu zullen veel mensen (denk aan gezinnen, vaders, etc). die vuurwerk kopen waarde hechten aan het ritueel van een lijstje invullen en deze samen met zoonlief inleveren.

Je kan ook beginnen met het weglaten van een bestellijst op een folder en daarbij door te verwijzen naar de website of een bezoek aan de winkel om een lijst in te vullen.

Vuurwerkfolders zijn fantastisch :D
Ook al zijn alle sites alweer online , het blijft toch altijd wachten op de folders!
Lekker 5x per dag hetzelfde foldertje doorbladeren en lijstjes maken.
Of het van deze tijd is weet ik niet , maar het is gewoon een stukje van de hele Oud en Nieuw/vuurwerk beleving!

Opzich een goed idee en ik snap de insteek.
Maar van de andere kant ook een beetje suggestief.Hoeveel mensen uit de regio Twente,zullen hier op reageren?
Mensen die niet uit de buurt komen kunnen het wel niks aan vinden,al die krantjes.Gaan ze daar dan vanuit?

gaat niet alleen om de mensen in Twente maar in het algemeen.
je ziet dat er ook veranderingen komen bij de winkels.
mensen kijken schijnbaar minder of haast niet meer in een folder?
ook komen er steeds minder naar de winkel/showroom om te kijken of een folder in te leveren.
(bijna)alles gaat tegenwoordig online.

denk dus dat er winkeliers aan het kijken zijn wat ze nu of in de toekomst zullen gaan doen.

Ik vind dat je het niet in twijfel moet brengen.

Folders zijn eenmal vaste prik voor vuurwerk. Zo ziet de gemiddelde huis tuin en keuken vader ook opeens dat ding op de mat liggen en neemt voor 150 euro aan wat sier bij wijze van.

Ook is het een collectors item, en een nostalgisch iets.

Zoals genoemd hierboven, 35 jaar folders op de mat, kijkt er nog naar uit. Ik word 18 en ook ik kijk zo uit naar het moment dat je een foldertje binnen krijgt.

Een folder geeft een beter representatief beeld dan reclameborden langs de weg: Ga naar ......nl

Dat is mijn kijk op het gebeuren, en ik vind folders geweldig ook al heb ik op elke site (in de regio)
tientallen keren rondgekeken.

is een vuurwerkfolder nog van deze tijd?

Neen maar heeft op mij toch een grote aantrekkingskracht, jeugdsentiment romantisch gezzeligheidsfactor snuffel en plannings tool etc ik zou hem toch niet willen missen.:)

Denk dat een folder ook wel een beetje als reminder gezien wordt. Oja, even kijken, toch maar even wat bestellen...

Wanneer geen folders meer gebruikt zouden worden zal denk ik een deel van de consument afvallen..

Laatst bewerkt:
Denk dat voor de gewone consument een folder zeker werkt! Toen ik nog niet heel erg met vuurwerk bezig was keek ik ook enorm uit naar het 'Harry-krantje', zoals wij de folder van Harry's vuurwerkhal in Kampen noemden! Elke middag na 5 december renden we de kamer in en riepen direct: 'Is het Harry-krantje er al???' En als hij er dan was, was het vechten met 4 broers, vechten voor dat ene krantje! En dan ook gewoon tussen 7 december en 31 december elke dag 2 uur in hetzelfde krantje koekeloeren! We wisten prijzen, aantal shots, kruit (per shot) en effectomschrijving allemaal uit ons hoofd, prachtige tijd!

is een vuurwerkfolder nog van deze tijd?

Neen maar heeft op mij toch een grote aantrekkingskracht, jeugdsentiment romantisch gezzeligheidsfactor snuffel en plannings tool etc ik zou hem toch niet willen missen.:)

Jeugdsentiment inderdaad. Voorheen had je geen online shops.. alle folders doorbladeren om te kijken wie het goedkoopst was. De 31e vroeg uit de veren en met de fietstassen vol terug naar huis en de hele dag buiten staan stoken met vrienden. Geweldig toch?

Als ik zie wat er bij ons nog steeds met de folder wordt besteld, denk ik dat je niet zonder folder kan.
Natuurlijk is dit ook wel iets wat ik in de gaten houdt want er zal een omslag punt gaan komen dat de folder misschien verdwijnt en je een flyer als reminder gebruikt en door naar je website verwijst.

Maar voor nu is dat denk ik nog een pr jaar niet aan de orde

Blijft voor mij toch leuk om ze door te bladeren en ze als naslagwerk te hebben, maar dat is meer mijn gevoel van vroegere tijden toen internet nog onbekend was.

Er is duidelijk te zien dat de freaks, en een deel via internet bestellen. Daarnaast is er ook altijd nog een grote groep klanten die graag naar de winkel komen, zich willen vergapen aan de dummy's. Zoon (en dochter) lief rond laten rennen, en laten roepen die die die. Terwijl vaders (en soms moeders) met de folder in de hand staat te kijken, en ondertussen hoofdrekenend zijn bestelling aan het maken is. Deze klant is naar de winkel gekomen naar aanleiding van de folder. Vaak genoeg ook zie kleine mannen trots binnen komen met hun bestellijstje uit de folder in de hand.
Zodra de showroom open is, elke dag wel een groepje jongeren die ff een foldertje komen halen, gewoon een extra voor thuis.

De folder houd het vuurwerk en de traditie zoals deze is in leven. Het internet heeft het makkelijker gemaakt, maar veel klanten (bij ons dan) houden er van om gewoon net ff extra geholpen of geïnformeerd te worden. Vaak zeggen ze ook tijdens het bestellen, owja die heb ik in jullie webshop gezien, dat filmpje, of dat effect.

De folder en de webshop zijn samen 1 geworden. Maar om de folder in de ban te gaan doen? Voorlopig nog niet. Een vuurwerk folder is ook 2014 nog helemaal van deze tijd.

Back
Bovenaan