Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024

Oei, oei, oei, wat was het spannend of deze show door zou gaan. Want op het tijdstip dat de show had moeten beginnen werd de muziek weer gestart en dat is meestal een teken van afgelasting. Maar.... Om veiligheidsredenen is een deel van de Zeedijk ontruimd en kon de show met ruim een kwartier vertraging toch doorgang hebben.
Die ontruiming was niet voor niets, want zelfs in de nabijheid van de jury opstelling (Meerlaan) vlogen de sterren je letterlijk om de oren, waardoor een deel van het publiek tijdens de show alsnog een andere plek opzocht.

Omdat de show waar je het meeste van verwacht niet altijd meevalt, heb ik geprobeerd mijn verwachtingen te temperen. Was dat nodig??? Denk het niet. Helemaal als je de sterke wind in je oordeel betrekt, heb ik een hele toffe show gezien met echt wonderschone producten. Zo zijn er meervoudige (4 maal) color changing mijns en shells gebruikt, naast andere wonderschone shells. Vond de balans tussen singelshots en shells ook dik in orde met een tweetal heerlijke vol gas momenten erin.

De thema's waren ook echt thema's, en daar wordt ik wel blij van. Een aantal liefhebbers vonden een thema/muziekstuk net te lang voor een pyromusical. Maar mij heeft het niet gestoord. Resumé: na een spannende dag (of de show wel door zou gaan) in de regen in België te hebben doorgebracht, een heerlijke show gezien met naar mijn mening een lekker Spaans tintje compleet met fluiters.

Laatst bewerkt:
Gister weer een mooie show gezien, zaten erg knappe bommen en effecten tussen. Wel wat schoonheidsfoutjes her en der, vooral na de finale waar een rekje doorliep bom voor bom. De kwaliteit van het vuurwerk lag erg hoog vond ik, super heldere en mooie kleuren.

Dank voor het delen Chrissie. Nu toch een klein beetje spijt dat ik gisteren niet toch ben gegaan.
Volgens mij de potentiële winnaar, totdat....
Naar mijn mening waren de shows dit jaar sterker dan afgelopen editie.

Gister weer een mooie show gezien, zaten erg knappe bommen en effecten tussen. Wel wat schoonheidsfoutjes her en der, vooral na de finale waar een rekje doorliep bom voor bom. De kwaliteit van het vuurwerk lag erg hoog vond ik, super heldere en mooie kleuren.

Zo dan! Meerdere kippenvel momenten. Geweldige show zeg. Wauw.

Dank voor het delen Chrissie. Nu toch een klein beetje spijt dat ik gisteren niet toch ben gegaan.
Volgens mij de potentiële winnaar, totdat....
Naar mijn mening waren de shows dit jaar sterker dan afgelopen editie.

Dat gevoel van de potentiele winnaar had ik ook de gehele show, totdat de finale klaar zou moeten zijn ;)

Ja net de 2 beste gekozen om te gaan, Filippijnen en deze van denemarken.

Vandaag de closing show, erg benieuwd naar. Het weer is helaas weer geen standaard zomeravond. Valt wat regen waardoor de wind wel wegzakt zo te zien.

De show van Denemarken was echt een dikke prima. Die disco ring met glitter center, wow!

Ook deze waren prachtig.
20230510_231022.jpg

Weet er ook iemand wie er winnaar geworden is? Ik ben bij shows van de Filipijnen en Spanje wezen kijken, de rest heb ik op Youtube bekeken maar kan helaas nergens de winnaar vinden, wel dat Denemarken favoriet was bij het publiek.

Laten we hopen dat we nog vele jaren kunnen genieten van dit festival, een van de weinige evenementen waar je als liefhebber nog kunt genieten van een show van niveau, mooie tijdsduur en enigszins bereikbaar vanuit Nederland

Weet er ook iemand wie er winnaar geworden is? Ik ben bij shows van de Filipijnen en Spanje wezen kijken, de rest heb ik op Youtube bekeken maar kan helaas nergens de winnaar vinden, wel dat Denemarken favoriet was bij het publiek.

Zoals velen wel verwacht hadden, heeft Denemarken ook gewonnen! Zelf deze show helaas niet live kunnen zien.

Back
Bovenaan