In 2012 een dag eerder vuurwerverkoop

bolle-040

VWC lid
Ik kan nu al niet meer wachten eigenlijk, dus ben volop aan het denken over volgend jaar. Nu zat ik dus te kijken en zag ik dat 30 december op een zondag valt. Betekend dit niet dat er dus een extra verkoop dag komt zodat met hun vuurwerk al de 28ste kan ophalen ? Stond mij iets van bij dat die een aantal jaren ook was ? Zo ja kunne wij freaks ons vuurwerk mooi een dag eerder ophalen en ervan genieten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dus wel vuurwerk in huis vanaf 28 december! 1 extra dag om d'r van te genieten en mooie projecten te maken.. :D

Maar dus wel vuurwerk in huis vanaf 28 december! 1 extra dag om d'r van te genieten en mooie projecten te maken.. :D

En als je in een vuurwerkwinkel werkt de eerste 2 dagen dan kun je de dag erop vol gebruiken voor je projecten! Ik voorzie een hoop moois dit jaar! :D

is het trouwens wettelijk geregeld dat er de 30e geen vuurwerk verkocht mag worden? In een hoop gemeentes mogen de winkels open op zondag dus misschien ook de vuurwerk winkels

In het verleden is het altijd zo geweest dat als 1 van de verkoopdagen op een zondag valt, dat dan de 28e erbij wordt gehaald. :)

In het verleden is het altijd zo geweest dat als 1 van de verkoopdagen op een zondag valt, dat dan de 28e erbij wordt gehaald. :)

Hier kon ik mij dus ook iets vaags van herinneren, vandaar ook de vraag of dus idd 28ste een verkoop dag word.

Topictitel was eigenlijk ook fout maar kon hem niet meer aan passen.

inderdaad valt 1 van de reguliere verkoopdagen op een zondag, dan begint de vuurwerk verkoop een dag eerder. Misschien dat 1 van de winkeliers zich hier over kan uitspreken. (en dan hoop ik een winkelier die in een gemeente woont waar ook de winkels op zondag geopend zijn)

Het is wettelijk vast gelegd dat er in nederland drie dagen vuurwerk verkocht mag worden en dat zijn de drie dagen voor oud en nieuw. Mocht het zo zijn dat er een van die drie dagen op een zondag valt dan telt deze dag nooit mee als verkoopdag omdat er op zondag geen vuurwerkwinkels geopend mogen zijn, wel wordt deze zondag gecompiseerd dmv een dag eerder met het beginnen van de verkoop.

Je kunt inderdaad als winkel een vergunning aanvragen om je winkel op zondag te openen, of een koopzondag o.i.d. te houden. Ik weet alleen niet of daar voor vuurwerkverkoop andere regels gelden dan voor andere winkels. Lijkt me wel eigenlijk, aangezien dat allemaal zo strikt is hier in Nederland met vuurwerk.

Ik weet nog dat winkels hier op een zondag open waren, maar er werd geen vuurwerk verkocht.

Topictitel even aangepast, spreekt zo meer de waarheid.

Gelukkig voor de mensen die in de vuurwerkverkoop zitten een dag extra om tussendoor bij te komen/ alles weer op orde te krijgen voor de laatste verkoopdag. Ben er zelf heel blij mee als het weer verloopt zoals het de afgelopen jaren ook gaat (weinig slaap en veel werken).

Zo lekker man! Een volle dag extra dat potjes 's avonds spontaan de lucht ingaan. Een dag extra voor het doorlonten van wat je die dagen ervoor hebt gekocht.
En een dag om bij te komen van 2 dagen bestellingen afhalen/verwerken!

Het is alleen jammer dat dit een schrikkeljaar is, want anders hadden we weer een jaar gehad waarbij Zondag de afsteekdag was! Da's helemaal perfect. happy hour! en toch kunnen stoken de dag erna!

December 2013 is het weer feest. Dan 1 dag verkoop. Zondag, en dan de 30 en 31ste kopen en afsteken!

December 2017 valt oudjaarsdag weer op een Zondag!
daar kan ik nu al naar uitkijken!

Zou dit dan ook gelden in duitsland ? want zou mij wel veel beter uitkomen. Had normaal de 29ste en 30ste geen tijd om na de buren te gaan. Ma omdat er nou dus een zondag bij zit kan ik mooi de 28 en 29 shoppe en de 30ste mooi gaan knopen :)

Misschien in de grote steden als Amsterdam op koopzondag als de wet het tenminste toelaat m.b.t. vuurwerk. Maar al met al ben ik er blij meedat we 4 dagen van ons vuurwerk kunnen genieten! Ik ben meestal 3 volle dagen druk om het vanaf 31 dec. 10 uur 's avonds pas af te kunnen steken. 2 haaldagen, fotograferen, projectjes maken etc.

het zit nl. zo:

het meegeven van vuurwerk 28, 29 en 31 december.

Je kan wel op zondag open zijn, maar je mag niets meegeven / krijgen !!

Back
Bovenaan