Hulp nodig bij het maken van je show/project? Stel je vraag hier!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wil jij ook dit jaar weer een geweldige show neerzetten of leuke projecten maken.. maar heb je daarbij nog hulp nodig van de mede-liefhebbers hier?

Laat het ons weten!

Ps, dit topic wordt in September naar de Countdown verplaatst.

Het countdown gedeelte is zojuist gesloten. Voor hulp met je show/project kun je nu hier terecht bij vuurwerk algemeen. Als de nieuwe countdown live is verhuisd dit topic daar heen.

Houden jullie rekening met de producten die je uitkiest, zodat het makkelijk door te lonten is?

Dus neem je enkel producten met reserve lont, in een vierkante vorm, etc? Of zie je 't bij het bouwen van je showtje wel?

Houden jullie rekening met de producten die je uitkiest, zodat het makkelijk door te lonten is?

Dus neem je enkel producten met reserve lont, in een vierkante vorm, etc? Of zie je 't bij het bouwen van je showtje wel?

Tot nu toe heb ik altijd doorgelont en probeerde ik altijd wel cakes met reservelont en minimaal 25 shots te selecteren, omdat anders de tijd wel erg krap wordt na het afhalen.

Voor komend O&N heb ik het plan om een show in W-shape te schieten en 3 snoeren visco te gebruiken om de cakes en compounds met elkaar te verbinden. Ik hoop alleen wel dat de brandtijd van het visco betrouwbaar is en dat deze niet op de ene positie veel sneller of langzamer gaat dan op de andere 2 posities, want ik wil natuurlijk wel dat de finale op de 3 posities tegelijk wordt bereikt. Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?

Houden jullie rekening metde producten die je uitkiest, zodat het makkelijk door te lonten is?

Ik hou er niet echt rekening mee of een product een reservelont heeft, toch hebben de meeste producten die ik bestel wel een reservelont. Maar bijv zoiets als een cruel cannon, die knoop ik gewoon vast aan een stukje snel lont.

Tot nu toe heb ik altijd doorgelont en probeerde ik altijd wel cakes met reservelont en minimaal 25 shots te selecteren, omdat anders de tijd wel erg krap wordt na het afhalen.

Voor komend O&N heb ik het plan om een show in W-shape te schieten en 3 snoeren visco te gebruiken om de cakes en compounds met elkaar te verbinden. Ik hoop alleen wel dat de brandtijd van het visco betrouwbaar is en dat deze niet op de ene positie veel sneller of langzamer gaat dan op de andere 2 posities, want ik wil natuurlijk wel dat de finale op de 3 posities tegelijk wordt bereikt. Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?

Om te voorkomen dat gelijk de hele show niet meer synchroon loopt doordat het visco onregelmatig is (wat ik nog niet eerder heb ervaren trouwens) zou ik per cake of box wat je in W shape wil zetten elk apart voorzien van een lontje met dezelfde lengte. En dan die 3 lontjes
die dus even lang zijn, samen als een bundeltje aan een van de hoofdlonten verbinden, met tye wraps of tape. En dat bij elke W shape 'element' in je show doen.

Thanks! Op die manier kan ik natuurlijk met 1 hoofdlont werken. Ik zat weer veel te moeilijk te denken.

Thanks! Op die manier kan ik natuurlijk met 1 hoofdlont werken. Ik zat weer veel te moeilijk te denken.

Your welcome! Wat je ook nog zou kunnen doen is het bundeltje aan een stuk lont vastmaken en dan dat stukje lont weer aan de hoofdlont bevestigen, dat is misschien wat makkelijker dan het gehele bundeltje aan de hoofdlont verbinden (in het donker).

Ik bestel eigenlijk zo min mogelijk cakes. Puur om het feit dat het veel tijd kost om alles klaar te maken. Liefst koop ik 90% compounds. Dozen eraf, ontkooien, beschermkapje van het lont halen en klaar. Wil die dagen niet meer 3 dagen lang druk zijn met lonten, maar juist meer van de sfeer genieten die er dan overal is. Bevalt echt perfect.

Om te voorkomen dat gelijk de hele show niet meer synchroon loopt doordat het visco onregelmatig is (wat ik nog niet eerder heb ervaren trouwens) zou ik per cake of box wat je in W shape wil zetten elk apart voorzien van een lontje met dezelfde lengte. En dan die 3 lontjes
die dus even lang zijn, samen als een bundeltje aan een van de hoofdlonten verbinden, met tye wraps of tape. En dat bij elke W shape 'element' in je show doen.

Juist, zo doe ik dat ook. Synchroniseren na elk W-shape element.

Dat kan met snellont of zelfs quickfuse, van dat witte lont dat 1 meter per seconde brandt. Heb je nagenoeg geen verschil.

Mocht dat allemaal te veel werk zijn, dan kun je ook enkel een synchronisatie inbouwen vóór je finale. En dan neem je de overlap/verschuivingen vooraf voor lief.

Weet iemand wat de afmetingen zijn van een 19 shots 25mm cake? De hoogte ben ik niet heel benieuwd naar, wel de breedte van de 6 zijvlakken. Natuurlijk weet ik dat een 19 shots cake 3 tubes aan elke zijde heeft, maar voor mijn gevoel is één zo'n vlak wel iets groter dan 75mm totaal.

Ik ben uit mn winterslaap ontwaakt en zit wat te brainstormen over een regenboog showtje / introductie van de grote show.

Ik denk dat onderstaande, eventueel in meervoud, een mooie basis is:

Wicked Whistle
Crossette Switch broekhoff
Fire Festival
Sydney Sunrise Broekhoff

Maarrrr ik vind ondertaande ook gave producten:
- Crossette Fan Broekhoff
- Splitting Rainbow (allicht los trekken...) GBV Professional
- Red Ghost Waterfall Showtime
- Blushing Crossettes Evolution

Graag hoor ik jullie ideetjes. Niet om een zo lang mogelijk stuk te maken, denk dat 4-5 verschillende producten echt de max is. Thanks!

Wat een fijne kick dit Pim, thnx. Eindelijk weer wat leuke topics bespreekbaar maken. Had voor afgelopen jaar ook een regenboog besteld. Hadden daar de cakes van Broekhoff uit de Pyroshow lijn voor besteld. Maar ook de crossette cakes uit die lijn hadden we besteld om een mooi kleur spektakel te maken.

Maar denk dat je met de artikelen die jij noemt al een heel eind bent. Allemaal top producten met veel kleur erin.

Dat is nou echt iets waar ik ook al jaren mee speel.
Je kan bijvoorbeeld nog denken aan/toevoegen:
- Wings of Darkness - Dynasty
- Z-Shape, blue mine to green falling leaves with silver blink - Pyroshow
- Amazing Rainbows - Showtime
- Glitter mine en color comet - Showtime
- The Ultimate - Volt
- Barbary Lion - Luypaers
- Streetmuscle - Volt

Binnen shows is veel kleur een van mijn favoriete thema's. Het liefst nog gecombineerd met veel zilveren blinkers. Mijn toevoeging zou daarom zijn om een van de Weissblinker-varianten van Funke toe te voegen. Die zijn er ook in fanshape vorm, dat past perfect bij de producten die je al noemt. De Barbary Lion van Luypaers wordt hierboven al genoemd, die kun je daar prima voor of na schieten. En als je iets meer geweld zoekt, dan heeft Funke nog de Dahliencracker in i-shape én fanshape. Of je neemt ze allemaal, is een showonderdeel op zichzelf!

Zelf gedacht om een aantal van bovenstaande producten te combineren met de Something Different. Of een van zn omlabelingen.

Dit jaar ga ik weer een show schieten.
De show vind ik zo al wel een heel eind prima, misschien dat jullie nog wat suggesties hebben?
Misschien bepaalde volgorde veranderen of iets anders.....
Blokken word alles tegelijkertijd geschoten.

Specs:
Tijd: +/- 25 minuten
Shots totaal: 8533
Gram kruit: 74989
Bruto gewicht: 437 Kilo

Vuurwerk word pas op de avond allemaal bij elkaar gehaald, opslag word onder veel vrienden verdeeld.

Link: https://ibb.co/L9J5kdx
Show 2022.jpg

Net in het topic wat stook jij als laatst 2 dingen benoemd, 2 x de special 4 of 2 x de transbomber. Waar zouden jullie voor gaan?

Net in het topic wat stook jij als laatst 2 dingen benoemd, 2 x de special 4 of 2 x de transbomber. Waar zouden jullie voor gaan?

2x Transbomber. Special 4 is zeker een heel vet ding, en als dat soort fluiters echt je ding zijn is het een mooie afsluiter. Maar 2x een Transbomber geeft wel wat meer geweld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan